نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

تجهیز سومین ورزشگاه کشور به سیستم VAR

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تجهیز سومین ورزشگاه کشور به سیستم VAR

ورزش 3/ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک نیز به سیستم فناوری کمک داور ویدیویی تجهیز شده است.تجهیز سومین ورزشگاه کشور به سیستم VAR

ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک نیز به فناوری کمک داور ویدیویی مجهز شده و به عنوان سومین استادیوم کشور، می تواند مسابقات را با فناوری VAR برگزار کند. ارزیابی هایی نهایی نیز در هفته آینده انجام خواهد گرفت.

در همین خصوص، آقای حکیم، مدیر پروژه VAR در کشور و نماینده فدراسیون در مورد روند کار در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک گفت: به حول و قوه الهی، سیستم‌های VAR یکی پس از دیگری در حال ورود به کشور هستند و الحمدالله هیچ مشکل خاصی نداریم. امروز نوبت به ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رسید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سیستم نصب شده است. فردا منتظر هستیم تا صدا و سیما بیایند و دوربین‌ها را نصب کرده، وصل کنند و تصویر بگیرند.

او ادامه داد: ان‌شاءالله پس از آن، برای مرحله نهایی ارزیابی خودمان آماده خواهیم شد. تست تکنولوژی ورزشگاه را روز شنبه ساعت ۸ شب انجام می‌دهیم و پس از تاییدیه، این ورزشگاه پس از آزادی و نقش جهان، به عنوان سومین ورزشگاه در کشور می‌تواند مسابقات را با فناوری VAR برگزار کند.

حکیم درخصوص برنامه‌های آینده برای نصب سیستم VAR نیز گفت: پس از نصب این سیستم، ان‌شاءالله هفته آینده دو سیستم دیگر وارد کشور خواهند شد که در ورزشگاه‌های دیگر نصب خواهیم کرد. خدا را شکر، در بحث وی‌آر مشکل خاصی نداریم و فقط بحث استانداردسازی باقی مانده است. هر ورزشگاهی که تاییدیه و استاندارد لازم را داشته باشد، ما آماده نصب VAR هستیم. مثل ورزشگاه اراک که خدا را شکر همه چیز آماده است و همه مسئولین پای کار هستند.

او اضافه کرد: تشکر ویژه‌ای دارم از رئیس فدراسیون، دبیرکل محترم و همچنین آقای رجاییان که واقعاً زحمات بسیاری کشیدند. دیروز، با وجود تعطیلی تهران، دستگاه را از گمرک ترخیص کردیم و به کارهایمان رسیدیم. امروز نیز نصب به پایان رسید و ان‌شاءالله پس‌فردا شب ساعت ۸، ارزیابی نهایی فیفا به صورت ریموت انجام خواهد شد.

حکیم در پایان و درباره اینکه اولویت‌ها برای نصب سیستم VAR در ورزشگاه‌ها چیست، اظهار داشت: در حال حاضر، اولویت نصب VAR در ورزشگاه‌هایی است که استانداردسازی لازم را انجام داده‌اند. می‌توان این قول را به ورزش دوستان و علاقه مندان فوتبال داد که مشکل VAR تقریباً حل شده است و دستگاه‌های لازم در حال ورود به ایران هستند. هر ورزشگاهی که تاییدیه استانداردسازی را دریافت کند، ما آماده نصب این فناوری هستیم. تفاوتی ندارد که این ورزشگاه در اصفهان، تهران یا خوزستان باشد. مهم این است که استانداردهای لازم رعایت شده باشد و سپس به مرحله اجرا خواهیم رفت. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر