نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

ناهید چهارمین دختر ایرانى مدال‌آور در المپیک!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ناهید چهارمین دختر ایرانى مدال‌آور در المپیک!

ورزش 3/برعکس تصور بخش اکثریت مردم کشورمان و حتى رسانه‌ها، با صعود ناهید کیانى به فینال المپیک ٢٠٢٤ تعداد دختران مدال‌آور ایرانى به عدد ٤ رسید.
ناهید کیانى سیمرغى که از دل آتش و خاکستر المپیک ٢٠٢٠ توکیو ققنوس‌وار  به قهرمانى جهان در سال ٢٠٢٣ رسید حال در المپیک سى و سوم و ٢٠٢٤ پاریس ققنوس ورزش ایران است که به فینال رسید.
ناهید کیانى با فینالیست شدن در المپیک پاریس به پرافتخارترین دختر و ورزشکار خاتون تاریخ ورزش ایران در بازی‌هاى المپیک تبدیل شد.
تا پیش از فینالیست شدن ناهید کیانى در بازی‌هاى المپیک برعکس تصور بسیارى این سه دختر ایرانى بودند که در بزرگ‌ترین و پرشورترین رویداد ورزشى که به رشته‌هاى مختلف اختصاص دارد صاحب نشان‌هاى برنز شده بودند.
سمانه دهقانى دختر اصفهانى ووشوى ایران در المپیک ٢٠٠٨ پکن در بخش مبارزه و سانشو موفق به کسب مدال برنز شده بود اما با اینکه روى سکو ایستاد، مدال به گردنش آویخته شد و پرچم ایران هم به اهتزاز درآمد به دلیل آزمایشى بودن این رشته نشان او در جدول مدالى المپیک محاسبه نشد درست مثل مدال‌هاى برنز تکواندوى فریبرز عسگرى و رضا مهماندوست در المپیک ١٩٩٢ بارسلون که رشته ناهید کیانى به صورت آزمایشى در بازی‌هاى المپیک وجود داشت.
اما بعد از برنز المپیکى سمانه دهقانى؛ ووشوکار دختر ایرانى در ٢٠٠٨ پکن، کیمیا علیزاده در ٢٠١٦ ریو و مبینا نعمت‌زاده در همین ٢٠٢٤ پاریس مدال‌هاى برنز را به گردن آویختند.

ناهید کیانى با کسب یکى از دو مدال طلا یا نقره المپیک در کنار طلاى جهان که به دست آورده به پرافتخارترین دختر و بانوى تاریخ ورزش ایران نیز تبدیل شد.
 
با توجه به احتمال کسب مدال طلا توسط حسن یزدانى در المپیک ٢٠٢٤ پاریس که باعث مى‌شود عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپین ایرانى بعد از ١٦ سال از دست تکواندو و هادى ساعى خارج شود، حال ناهید کیانى باعث شد تا با کسب یکى از دو مدال طلا یا نقره در فینال عنوان پرافتخارترین ورزشکار دختر و بانوى تاریخ ایران در المپیک و جهان در اختیار ورزش تکواندو باشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر