نماد آخرین خبر

باورنکردنی؛ چین قهرمان یک‌طرفه تنیس روی میز!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
باورنکردنی؛ چین قهرمان یک‌طرفه تنیس روی میز!

ورزش 3/چین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با کسب تمامی پنج مدال طلای مسابقات تنیس روی میز به یک رکورد تاریخی دست یافت. این دستاورد پس از آن رقم خورد که تیم زنان چین روز شنبه با پیروزی ۳-۰ در فینال برابر ژاپن، عنوان قهرمانی تیمی زنان را به دست آورد.
چین اولین طلای خود را در ۳۰ ژوئیه با قهرمانی در رقابت‌های دونفره مختلط به دست آورد و در آن مسابقه یینگ شا سون و شوکین وانگ با نتیجه ۴-۲ بر کره شمالی پیروز شدند. سپس در سوم اوت، منگ چین در مسابقات انفرادی زنان، هموطنش یینگ شا سون را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. روز بعد، جندونگ فان در مسابقات انفرادی مردان با غلبه بر ترولس موریگارد از سوئد، طلای دیگری را برای چین به ارمغان آورد.
روز جمعه، تیم مردان چین با پیروزی ۳-۰ مقابل سوئد قهرمان شد و روز شنبه، یک روز پیش از پایان بازی‌ها، تیم زنان چین نیز با پیروزی برابر ژاپن، آخرین طلای مسابقات تنیس روی میز را به دست آورد. با این پیروزی‌ها، چین برای ششمین بار در تاریخ خود تمامی مدال‌های طلای تنیس روی میز را کسب کرد.
چین با این نتایج، شمار مدال‌های طلای المپیکی خود در این رشته را به ۳۳ رساند، که اختلاف بسیار زیادی با کره جنوبی که تنها ۳ مدال طلا کسب کرده، دارد.
چین در مسابقات انفرادی کاملاً مسلط بوده و از زمانی که این رشته در سال ۱۹۸۸ به المپیک اضافه شد، تمامی مدال‌های طلا در بخش مردان (۱۰ از ۱۰) و زنان (۱۰ از ۱۰) را از آن خود کرده است. همچنین، چین دو مدال طلای مسابقات دونفره مختلط را که از دوره گذشته در المپیک توکیو به برنامه بازی‌ها اضافه شده است، نیز به دست آورده است.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره