نماد آخرین خبر

طلای فوتبال زنان به صاحبش رسید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
طلای فوتبال زنان به صاحبش رسید!

ورزش 3/تیم ملی فوتبال زنان آمریکا بعد از 12 سال دوباره به عنوان قهرمانی مسابقات المپیک رسید و بازگشت باشکوهی را در پاریس تجربه کردند، آمریکایی‌ها تیم پرستاره برزیل را با تک گل مالوری سوانسون شکست دادند و به مدال طلای فوتبال زنان رسیدند.
این پنجمین قهرمانی تیم ملی زنان آمریکا در مسابقات المپیک بود و آنها بعد از سه دوره دوری از قهرمانی بازهم در بالاترین سطح فوتبال زنان قرار گرفتند، آمریکایی‌ها در نیمه نخست تحت‌فشار زیادی قرار داشتند اما با گل دقیقه 57 سوانسون جریان بازی را تغییر دادند و به خوبی نتیجه را کنترل کردند.
در نیمه اول، برزیل کاملاً بر بازی مسلط بود و آمریکایی‌ها برای مدت طولانی در تلاش بودند تا به بازی برگردند. تنها ضربه خطرناک آمریکایی‌ها، شوت مالوری سوانسون بود که توسط لورنا مهار شد، برزیل با فشار سنگین خود، فرصت‌های زیادی را ایجاد کرد اما دروازه‌بان آمریکا در نقش یک ستاره ظاهر شد.
در نیمه دوم بازهم سوانسون بود که شانس گلزنی خود را امتحان کرد و این بار ضربه او به تور نشست و همه چیز برای قهرمانی آمریکایی‌ها فراهم شد و در نهایت با همین گل این تیم به قهرمانی رسید.
 مالوری سوانسون گلزنی خود را مقابل برزیل جشن می‌گیرد
تیم ایالات متحده با این پیروزی، عزم و اراده خود را برای بازگشت به روزهای اوج خود در عرصه بین‌المللی نشان داد اما برزیلی‌ها هم ناامید نیستند، یک تیم جوان و مستعد که حرف‌های زیادی در آینده در این رشته خواهد داشت.

دو بازیکن در این مسابقه مورد توجه خاصی قرار گرفتند:
کوربین آلبرت: ستاره‌ای در حال ظهور
در این بازی، کوربین آلبرت، هافبک جوان تیم پاری‌سن‌ژرمن، با یک پاس گل عالی به سوانسون، نقش کلیدی در پیروزی تیمش ایفا کرد. این بازیکن 20 ساله که پس از انتقاداتی که در ماه‌های اخیر تحمل کرد به میدان آمد، با عملکرد خود در این فینال، نشان داد که می‌تواند یکی از ستاره‌های آینده فوتبال زنان باشد.
وداع مارتا: پایان یک افسانه
مارتا، ستاره برزیلی و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال زنان، در این بازی نتوانست برزیل را به پیروزی برساند. او که در سال‌های 2004 و 2008 مدال نقره کسب کرده بود، در این فینال به عنوان نایب‌قهرمان به میدان رفت و با وجود تلاش‌هایش، نتوانست در آخرین بازی خود در المپیک، به موفقیت برسد و پایان باشکوهی را در خاطر هواداران خود باقی بگذارد!
آمریکا در سال‌های 1996، 2004، 2008، 2012 و 2024 به قهرمانی المپیک رسیدند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید