نماد آخرین خبر

ناکامی عجیب و بزرگ قهرمان قطری المپیک

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ناکامی عجیب و بزرگ قهرمان قطری المپیک

ورزش 3/فارس ابراهیم الباخ، وزنه‌بردار مصری الاصل قطر، امروز و در مسابقات وزنه‌برداری دسته ۱۰۲ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس به سرعت از دور رقابت‌ها کنار رفت و در دفاع از عنوان قهرمانی خود که سه سال پیش در توکیو کسب کرده بود، ناکام ماند.
ابراهیم که رقیب قدیمی سهراب مرادی به شمار می رود، در سه تلاش خود برای بلند کردن وزنه ۱۷۸ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب موفق نبود و نتوانست به کارش در مرحله دوضرب ادامه دهد، در نتیجه در رتبه آخر قرار گرفت.
وزنه‌بردار قطری تلاش کرد تا مسابقه را با بلند کردن وزنه ۱۷۸ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب آغاز کند، اما به زمین افتاد و به نظر می‌رسید که دچار آسیب در دست خود شده است. او دو بار دیگر سعی کرد همین وزنه را بلند کند، اما موفق نشد و پیش از آغاز حرکت دوضرب، از مسابقه حذف شد.
این وزنه‌بردار ۲۶ ساله در المپیک توکیو با کسب مدال طلای دسته ۹۶ کیلوگرم، اولین مدال طلای تاریخ قطر در این رقابت‌ها را به دست آورده بود و همچنین رکورد المپیک را نیز ثبت کرده بود.

پس از حذف ناگهانی خود، ابراهیم به شبکه «بی‌ان اسپورتس» گفت: «به خاطر عملکرد غیرمنتظره به دلیل مصدومیت در آرنج عذرخواهی می‌کنم. این اولین بار است که این آسیب را احساس می‌کنم.»

او افزود: «نتوانستیم مدالی کسب کنیم، اما این پایان راه نیست. من بازخواهم گشت تا در المپیک لس‌آنجلس (۲۰۲۸) چیزی به دست بیاورم.»
در این مسابقه، لیسمان مونتانو از بحرین با مجموع ۳۹۲ کیلوگرم (۱۸۱ در یک‌ضرب و ۲۱۱ در دوضرب) ششم شد، در حالی که مدال طلا به هوانهوا لیو از چین با مجموع ۴۰۶ کیلوگرم رسید. أکبر جورایف ازبکی با ۴۰۴ کیلوگرم دوم شد و یاوهینی تسخانتسو از تیم ورزشکاران مستقل بی‌طرف با ۴۰۲ کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد.
همچنین، احمد ابوزریبه از لیبی پس از بلند کردن ۱۶۴ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و ناکامی در دو تلاش متوالی برای بلند کردن ۱۶۹ و ۱۷۰ کیلوگرم، از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.
لیسمان مونتانو از بحرین نیز تنها در یک تلاش برای بلند کردن وزنه ۱۶۴ کیلوگرم موفق بود و پس از ناکامی در بلند کردن وزنه‌های ۱۶۹ و ۱۷۰ کیلوگرم، دچار مصدومیت شد و از رقابت‌ها کنار رفت.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید