نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

حریف آرین سلیمی؛ اعتراض شدید به طلای ایران

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حریف آرین سلیمی؛ اعتراض شدید به طلای ایران

ورزش 3/مساروف، مربی ایوان شاپینا، حریف آرین سلیمی در مرحله نیمه‌نهایی تکواندوی المپیک پاریس، به قضاوت داور اعتراض کرد.حریف آرین سلیمی : اعتراض شدید به طلای ایران

در نیمه‌نهایی، آرین سلیمی از ایران موفق شد ایوان شاپینا را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد. این نیمه‌نهایی بلافاصله پس از یک مبارزه سخت با تکواندوکار نروژی برگزار شد و شاپینا زمان زیادی برای استراحت نداشت. در مقابل، یک ایرانی سریع و تهاجمی منتظر بود که یکی از مدعیان را ناک‌اوت کرده بود.

راند اول: آرین سلیمی با لباس آبی ۲-۰ از شاپینا پیش افتاد. ایوان بازگشت، اما سلیمی سه امتیاز گرفت و پس از اعتراض، مبارزه ۵-۵ شد. سپس یک امتیاز برای شاپینا و در حالی که راند به پایان می‌رسید، مساروف،‌ مربی‌اش، فریاد زد که نباید دفاع کنیم و ایوان راند را با دو سه‌امتیازی، ۱۲-۵ به پایان رساند.

راند دوم: هر دو سبک مشابهی داشتند. دقیقه اول راند دوم با احتیاط گذشت. در پایان، ۱-۰، ۲-۰ و یک فرصت عالی. مبارز ایرانی تمام توانش را به کار گرفته بود، به سر شاپینا ضربه زد و پس از اعتراض ۳-۲ پیش افتاد. سپس ۴-۳ برای ایوان، سپس ۴-۴ و در ۱۰ ثانیه آخر ۶-۴. او باید سرش را نگه می‌داشت، اما نشد، سلیمی پس از اعتراض ۷-۶ جلو افتاد و در نهایت این راند ۹-۸ به سود سلیمی به پایان رسید.

راند سوم: در شروع ۱-۰ به نفع شاپینا. ضربه به پشت سر از سمت سلیمی. سپس ۵-۱ به سود سلیمی و کمی بعد ۹-۱. کار برای شاپینا سخت شد و او مبارزه را واگذار کرد.

پس از نیمه‌نهایی، ایوان آماده اظهار نظر نبود، این باخت او را به شدت ناراحت کرده بود، اما مساروف گفت:«چهار روز مسابقه، ۲۰۰ مبارزه، نمی‌دانم آیا هیچ داوری برای ضربه به سر امتیاز کم کرده است یا نه. به ما اخطار دادند. داور ما را در ده ثانیه آخر کشت. من هرگز به داوران اعتراض نمی‌‌کنم، اما این یک دزدی کلاسیک و خالص است. احتمالاً ده موقعیت مشابه در چنین مبارزه‌ای وجود دارد، اما من تاکنون در دیگر مبارزه‌ها چنین چیزی ندیده‌ام.»

آیا باید در شش ثانیه آخر فاصله را حفظ می‌کردید؟

سخت است، سبک مبارزه حریف خاص بود، تمام شد، شاید دلیلش کمی خستگی هم بود. نمی‌دانم، اصلاً نمی‌دانم چه بگویم. به جلو نگاه می‌کنیم. توکیو گذشت، موفق نشدیم، از اینجا هم می‌گذریم. ایوان مثل یک شیر جنگید.» 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره