نماد آخرین خبر

واکنش قهرمان المپیک سیدنی به عملکرد وزنه‌برداری در پاریس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش قهرمان المپیک سیدنی به عملکرد وزنه‌برداری در پاریس

ایسنا/قهرمان وزنه‌برداری المپیک سیدنی گفت: وزنه برداران ایران در المپیک پاریس کم فروشی نکردند و برای آنها ناراحتم.
حسین توکلی درباره‌ی ناکامی وزنه‌برداری ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس که بدون مدال ماند، بیان کرد:  هیچ کسی از مدال المپیک بدش نمی‌آید و وزنه‌برداران کم فروشی نکردند. گاهی اوقات خود ورزشکار اشتباهاتی می‌کند  و گاهی هم حریفان خیلی قدر هستند. در هر صورت آن چیزی که شاید ازقبل روی کاغذ بود، اتفاق افتاد. در دسته فوق سنگین همه از ابتدا فکر می‌کردند تالاخادزه اول شود که این اتفاق هم افتاد. البته من با انوشیروانی که صحبت کردم، گفتم تالاخادزه مانند سال های قبل نیست. دو وزنه‌بردار ارمنستان و بحرین هم آماده بودند و تقریبا با همان رکوردهای قبلی آمدند و همان شرایط خوب را داشتند. علی داوودی اینکه توانست در یک ضرب وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را بزند، به نظرم جهش خوبی است.
او ادامه داد: به تاکتیک‌ها  خیلی کاری ندارم و به نظر کادرفنی باید احترام گذاشت. هر کسی سلیقه خودش را دارد و ایراد گرفتن هم کار خوبی نیست چون داریم از بیرون به ماجرا نگاه می‌کنیم. کسی که شبانه‌روز با وزنه‌بردار بوده باید راجع به تاکتیک‌ها صحبت کند. در هر صورت مسابقه تمام شده است و وزنه‌برداری با دو نماینده مدال نگرفت که اتفاق خوبی نیست. البته فدراسیون سجاد انوشیروانی به لحاظ سخت‌افزاری شروع به کار کرده و اهمیت ویژه‌ای به پشتوانه‌ها داده است. نفرات جوان وارد تیم بزرگسالان شده‌اند.
هضم مدال نگرفتن در المپیک برای من سخت است
توکلی با اشاره به مدال نگرفتن وزنه‌برداران تاکید کرد: جای حسرت و ناراحتی دارد. توقع ما از تیم خودمان بالا است. برای خود وزنه‌برداران ناراحت شدم که نتوانستد مزد زحمات خود را بگیرند. فضا اذیت کننده است و من که وزنه بردار بودم می‌دانم این بچه‌ها چه چیزی پشت سر گذاشتند و کم فروشی نکردند. در نهایت مدال نگرفتیم و هضم این موضوع برای خود من به عنوان یک طرفدار و عضو خانواده وزنه‌برداری سنگین است.
جوادی به آمادگی قهرمانی جهان نبود

قهرمان المپیک سیدنی در پاسخ به این پرسش که به نظرش مصطفی جوادی به سرحالی و آمادگی قهرمان جهان ۲۰۲۳ عربستان بود؟ گفت:خیر، فکر نمی‌کنم. البته قضاوت کردن کار راحتی است و کسی وضعیت مصدومیت وزنه‌برداران را نمی‌بیند. یک موقع وزنه‌بردار بهترین شرایط را در مسابقه دارد که نتیجه‌اش می‌شود، طلای قهرمانی جهان عربستان و یک‌موقع هم وزنه‌بردار نمی‌تواند مدال بگیرد.
توکلی همچنین گفت: وزنه‌بردار قطر هم قهرمان المپیک بود اما در پاریس اوت کرد. نمی‌خواهم دفاع کورکورانه از کسی کنم و از کسی هم نمی‌ترسم که واقعیت را نگویم. انتظار داشتم جبران کند و ممکن است مصدومیت کمر روند تمرینی او را بهم زده باشد. با این حال او و  علی داوودی همه تلاششان را کردند. اگر در حرکت دوضرب بخت با داوودی یار بود، کلا حرف و حدیث‌ها تغییر می‌کرد. 
جوانان خوبی پیدا شده‌اند
او در مورد اینکه وزنه‌برداری نیازمند ساختن نسل طلایی است، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها باید استفاده کرد اما به هیچ عنوان نبایداز پشتوانه‌سازی غافل شد. فکر می‌کنم فدراسیون یک سال پیش کار را شروع کرده و جوانان خوبی را پیدا کرده است اما زمان می‌طلبد. نمی‌توان گفت از فردا یک نفر را جای علی داوودی می‌گذاریم. باید کار را ادامه داد. مسیر درست است اما باید بیشتر تلاش کرد. امیدوارم فدراسیون خیلی زود به روزهای خوب خود برگردد.
خیلی زمان نمی‌برد که وزنه برداری به سطح بالا برسد
توکلی در پاسخ به این پرسش که حداقل باید دو سال منتظر درخشش دوباره وزنه‌برداری باشیم؟ گفت: خیر، چرخه وزنه‌برداری با سرعت بیشتری حرکت می‌کند چون فدراسیون نوپا نیست. همه چیز مشخص است و  به روز هستیم و با ساختار آشنا هستیم بنابراین خیلی زمان نمی‌برد. از طرفی جوانان خوبی داریم و خیلی زودتر از این می‌توانند به سطح بالا برسند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره