نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

از ترک استودیو توسط حیدری تا بی‌خبری مجریان از کنداکتور اختتامیه المپیک

منبع
فوتبالی
بروزرسانی
از ترک استودیو توسط حیدری تا بی‌خبری مجریان از کنداکتور اختتامیه المپیک

فوتبالی/ در شب اختتامیه المپیک اتفاقات عجیبی در پوشش تلویزیونی رخ داد که باعث شد زحمات رسانه ملی در این مدت ناگهان در یک شب به باد برود!
بازی‌های المپیک 2024 پاریس روز یکشنبه به پایان رسید و کاروان ایران با 3 طلا، 6 نقره و 3 برنز در رده بیست و یکم این مسابقات قرار گرفت. ایران با 41 ورزشکار در 14 رشته ورزشی شرکت کرده بود.
در طول مدت برگزاری المپیک تلویزیون از طریق دو شبکه 3 و ورزش این مسابقات را پوشش می‌داد. پوشش مسابقات تقریبا راضی‌کننده بود اما سانسور فراوان برخی مسابقات باعث شده بود بینندگان هنگام تماشای مسابقات سردرگم شوند و بعضا از نتیجه پایانی مسابقات بی‌خبر بمانند.
از طرفی گزارش این مسابقات تبدیل به یک سوژه مهم و عجیب شده بود. یکی از گزارشگران باسابقه و قدیمی اشتباهاتی عجیب و باورنکردنی مرتکب می‌شد و یک گزارشگر جوان‌ هم با اغراق در احساسات، می‌خواست توجه بینندگان و رسانه‌ها را به خودش جلب کند.
اما یکشنبه شب در ویژه برنامه المپیک 2024 در شبکه ورزش با نام دهکده المپیک که از شبکه ورزش پخش می‌شد اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. در حالی که سایت رسمی المپیک هم کنداکتور را منتشر کرده بود به نظر می‌رسید مجریان این برنامه از کنداکتور کاملا بی‌خبر بودند.
در بخش دیگری از برنامه هم علیرضا حیدری پیشکسوت کشتی ایران که میهمان این برنامه بود به شکلی عجیب از برنامه خارج شد و این تصور به وجود آمد که او را از استودیو بیرون کرده‌اند.
خروج عجیب علیرضا حیدری از استودیوی ویژه‌برنامه المپیک
 این در حالی است خود حیدری هم توضیح داده که است خودش تصمیم گرفته بود زودتر از استودیو برود اما نحوه خروج او آنقدر عجیب بود که هیچ کس باور نمی‌کند حیدری خودش خواسته که زودتر خداحافظی کند. 
این چه مدل خداحافظی بود؟
واقعیت این است که در القای ماجرای بیرون کردن علیرضا حیدری کشتی‌گیر محبوب ایرانی از استودیوی برنامه، مقصران اصلی، تیم تولید و تهیه تلویزیونی و مجریان برنامه بودند. اشتباهات آماتوری تیم تولید و مجریان برنامه باعث شد به بینندگان اینگونه القا شود که انگار جریانی یا دستوری باعث شده علیرضا حیدری از استودیو به بیرون هدایت شود. در حالیکه ماجرا اصلا اینگونه نبود و علیرضا حیدری هم از استودیو بیرون نشد. او بیش از یک ساعت روی آنتن بود و حرف زد و صحبت‌هایی که گفته می‌شد جنجالی بوده 20 تا 25 دقیقه پیش از خروج او از استودیو اتفاق افتاد.

توضیح حیدری درباره خروجش از استودیو
اگر قرار بود مهدی الفتی جایگزین حیدری شود و اینکه به خاطر رژیم غذایی ویژه حیدری و شرایط سخت جسمانی که او داشته ساعت 12 شب قرار بوده حیدری استودیو را ترک کند را می‌شد خیلی ساده و راحت برنامه ریزی کرد. مجریان اول از حیدری خداحافظی می کردند و از کارگردان برنامه می خواستند، یک پلی‌بک پخش کند یا به اختتامیه برود و تصاویر اختتامیه را پخش کند و بعد از خداحافظی حیدری، الفتی جایگزینش می شد اما آنقدر آماتوری با حیدری خداحافظی کردند و هیچ پلی‌بکی در آن لحظه پخش نشد که حیدری به یکباره از جایش بلند شد و با مجریان دست داد و حتی سر و کله مجریان داشت از کادر خارج می‌شد. 
انگار هم تیم تهیه و تولید و هم مجریان سورپرایز شده بودند. همه چیز در این حالت به سوی به وجود آمدن شائبه پیش رفت و وجهه رسانه ملی، شبکه ورزش و حتی علیرضا حیدری زیر سوال رفت.
بی‌خبری در حد المپیک!  
در جریان پوشش اختتامیه، مجریان حتی کنداکتور اختتامیه را نداشتند در حالیکه می توانستند به راحتی آن را از سایت بین المللی کمیته المپیک و سایت رسمی مسابقات دانلود کنند. مجریان حتی بی خبر بودند که پرچم دار ایران در اختتامیه کیست و یا چند ورزشکار ایرانی قرار است در مراسم اختتامیه حضور داشته باشد.
زحماتی که بر باد رفت
اتفاقات آماتوری زیادی در جریان پخش زنده برنامه‌های شبکه سه و شبکه ورزش پیش آمد که یکشنبه شب با اشتباهات تیم تولید و تهیه و مجریان برنامه درباره نحوه خداحافظی با علیرضا حیدری، باعث شد تا وجهه رسانه ملی و شبکه ورزش و علیرضا حیدری تخریب شود. این درحالی بود که نه علیرضا حیدری از استودیو اخراج شد و نه کسی به حیدری برای خروج از استودیو چیزی گفته بود. 
به نظر می‌رسد برای چنین برنامه‌های مهم و پربیننده‌ای، باید حساسیت‌ها در انتخاب مجریان و کارگردانان و تیم تولید و تهیه بیشتر شود و افراد باتجربه‌تر در حوزه اجرا و تولید و تهیه و فنی برای این برنامه‌ها انتخاب شوند. گاهی اوقات یک جمله اشتباه، یک داده غلط و تحلیل‌های نابجا و نادرست، می‌تواند چنین هزینه‌ سنگینی به رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی تحمیل کند. در 48 ساعت گذشته همه به دنبال این بوده‌اند که نشان بدهند، علیرضا حیدری از استودیو اخراج نشده است، در حالیکه نه حیدری اخراج شده و نه چنین اتفاقی افتاده است و در روزهای گذشته در رسانه ملی یعنی هم در شبکه ورزش و هم در شبکه سه سیما، تصاویر کیمیا علیزاده ورزشکار ایرانی الاصل تیم تکواندوی بلغارستان، در حین مبارزه با ناهید کیانی و همچنین روی سکوی سوم مسابقات تکواندو با مدال برنز بدون هیچ مشکلی نشان داده شده است. 
در ماجرای یکشنبه شب، خروج علیرضا حیدری از استودیو، به خوبی مدیریت نشد و این نقد به شبکه ورزش سیما وارد است. در این باره در روزهای آینده بیشتر به عملکرد رسانه ملی، تیم اعزامی به پاریس و برنامه‌های شبکه سه و ورزش در پوشش المپیک، خواهیم پرداخت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره