نماد آخرین خبر

شروع فصل تازه با سوپرجام اروپا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شروع فصل تازه با سوپرجام اروپا

ایسنا/ رئال مادرید چهارشنبه‌شب در سوپرجام اروپا ۲۰۲۴ در ورزشگاه ملی ورشوی لهستان به مصاف آتالانتا خواهد رفت.
 اگر رئال مادرید در ورشو پیروز شود، رکورددار قهرمانی در سوپرجام اروپا خواهد شد. قوهای سپید قصد دارند به اولین تیمی تبدیل شوند که شش عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب کرده است. بارسا و میلان با پنج قهرمانی در کنار رئال‌ مادرید پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌اند. رئال فرصت کسب هفت جام را در این فصل دارد و کسب سوپرکاپ برای کارلتو و باشگاه اهمیت زیادی دارد. کارلو آنچلوتی نیز به دنبال پنجمین قهرمانی‌اش در سوپرکاپ است تا در این زمینه نیز رکورددار شود.
دنی کارواخال، گلزن فینال لیگ قهرمانان اروپا، و لوکا مودریچ، استاد خط میانی رئال‌ مادرید، می‌توانند به اولین بازیکنانی تبدیل شوند که  پنج قهرمانی در سوپرجام اروپا کسب خواهند کرد. نکته مهم این دیدار رونمایی از فوق ستاره مادریدی‌هاست. کیلیان ام‌باپه قرار است اولین بازی رسمی‌اش را برای مادرید انجام دهد و این می‌تواند با کسب نخستین جام او با مادریدی‌ها همراه شود.


آتالانتا پس از کسب اولین عنوان قهرمانی‌اش در قاره با پیروزی سه بر صفر مقابل بایر لورکوزن در فینال لیگ اروپا برای اولین بار در سوپرکاپ حضور دارد. هر چند شانس تیم ایتالیایی برای قهرمانی در این رقابت کم است ولی تیم گاسپرینی به دنبال شگفتی‌سازی است.
مارتن دی‌رون، کاپیتان  آتالانتا، پیش از این دیدار گفت: رئال مادرید تیم فوق‌العاده‌ای است ولی ما خوشحالیم که کمتر کسی روی قهرمانی ما حساب می‌کند. مقابل لورکوزن هم همین طور بود. پس شاید این موضوع به سود ما باشد. همه چیز برای شروع خوب ما در این فصل آماده است.
آتالانتا با کسب اولین جام اروپایی در دوبلین تاریخ‌ساز شد و حالا امیدوار است بتواند در سوپرکاپ اروپا دومین قهرمانی‌اش در قاره سبز را به دست آورد. شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی نسبت به فصل قبل کمی تضعیف شده‌اند. مصدومیت اخیر جان‌لوکا اسکاماکا شرایط را برای این تیم سخت کرده است. آنچلوتی به‌خوبی می‌داند که تیمش نمی‌تواند آتالانتا را دست کم بگیرد؛ به خصوص اگر آدمولا لوکمن که مقابل لورکوزن هت‌تریک کرد، شب جادویی اروپایی دیگری داشته باشد.
کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید، به سایت یوفا گفت: سوپرجام مثل همیشه سخت خواهد بود چون شروع فصل است و هنوز تمرین زیادی نداشته‌ایم ولی با اعتمادبه‌نفس کامل به ورشو می‌رویم. آتالانتا شایسته رسیدن به این بازی است چون یک فصل  شگفت‌انگیز را در لیگ اروپا داشت و تیم‌های بزرگی مثل لیورپول و لورکوزن را کنار زد
جان‌پیرو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا، نیز به یوفا گفت: این یک موقعیت فوق‌العاده برای آتالانتا محسوب می‌شود. ما برابر پرافتخارترین باشگاه جهان بازی می‌کنیم؛ مقابل تیمی که قهرمان شده است. بازی‌کردن در سوپرجام برابر چنین باشگاه مهمی تا همین اواخر برای تیمی مثل آتالانتا تصورناشدنی بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره