نماد آخرین خبر

رضایی: زارع از شکستش در فینال المپیک درس بزرگی گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رضایی: زارع از شکستش در فینال المپیک درس بزرگی گرفت

ایسنا/ سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر کشتی زارع در فینال المپیک ۱۰ تا ۱۵ ثانیه ادامه پیدا می کرد، کشتی را می‌برد او از این شکست درس بزرگی گرفت.
علیرضا رضایی در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیکی استان تهران گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مراسم بدرقه خوبی برای ورزشکاران پارالمپیک این استان و همچنین مدال آوران ناشنوا برگزار شد که باید از بانیان  این مراسم تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: برگزاری این گونه مراسم ها به ویژه برای ناشنوایان در جهت ارتقای روحیه آن ها لازم و ضروری است.
رضایی درباره عملکرد کشتی گیران در بازی های المپیک پاریس، تصریح کرد: خیلی ها فکر  می کنند ما کلیشه ای صحبت می کنیم در صورتی که این طور نیست، کشتی جورکش ورزش کشور است البته امسال تکواندو هم‌ خیلی خوب عمل کرد و هر دو رشته توانستند چهره بسیار خوب از ورزش کشور را نشان دهند.
سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد اظهار کرد: کشتی نتایج خوبی را چه در آزاد و چه فرنگی کسب کرد و از ۱۱ سهمیه توانست حداکثر مدال را به دست آورد. اگر یک مدال طلا در آزاد کسب می کردیم که البته دور از دسترس هم نبود. در سنگین وزن امیرحسین زارع شاید یک مقداری اشتباه کرد و در شرایط سال گذشته سیر می کرد وگرنه همین حریف را در مسابقات جهانی توانسته بود شکست بدهد. صحنه المپیک میدان ناشناخنه هاست، میدانی که ورزشکاران با آمادگی متفاوت نسبت به جهانی شرکت می کنند.
او افزود: حسن یزدانی با آسیب دیدگی کتفش تا فینال خوب پیش امد، رحمان عموزاد نیز به همین ترتیب، اما مدالش ارزش طلا داشت و کمتر از طلا مدال آذرپیرا بود که واقعا در این مسابقات خوب درخشید اگر به این خودباوری رسیده بود مدال او می توانست طلا باشد. مطمئن باشید که‌ در سال های آینده شما از امیرعلی آذرپیرا بیشتر خواهید شنید.

رضایی خاطرنشان کرد: امیرحسین زارع از نظر آمادگی شرایط مطلوبی داشت و شاید فکر می کرد مثل مسابقات دیگر که از حریف عقب می افتد جبران می کند این جا نیز به همین شکل خواهد بود، انصافا جبران نیز کرد.
وی درباره حریف امیرحسین زارع گفت: کشتی گیری که پا به سن می گذارد از تمام حربه ها استفاده می کند، کشتی ورزش لحظه ها و ثانیه هاست، این کشتی اگر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه ادامه پیدا می کرد زارع کشتی را می برد، درس بزرگی از این مساله امیرحسین زارع گرفت.
رضایی در پایان در پاسخ به این پرسش که نبود روس ها چقدر در موفقیت کاروان ایران تاثیرگذار بود، افزود: با بودن روس ها نیز موفقیت داشتیم البته نبود آن ها در موفقیت کشتی گیران ما بی تاثیر نیز نبود، چون یکی از قدرت های برتر کشتی دنیا روس ها هستند و باید این را قبول کنیم، ضمن این که فقط روس ها حریفان ما نیستند و سایر کشورها از جمله امریکا، کوبایی، ترک ها و... در کشتی مدعی هستند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره