نماد آخرین خبر

خداحافظی ستاره محبوب تیم ملی هلند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خداحافظی ستاره محبوب تیم ملی هلند

ورزش 3/دالی بلیند روز چهارشنبه از تیم ملی هلند خداحافظی کرد. این مدافع 108 بار برای نارنجی‌ها بازی کرد و در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که پس از صحبت با رونالد کومان، سرمربی هلند، تصمیم به بازنشستگی گرفته است.
مدافع سابق آژاکس و خرونینگن در ایکس و اینستاگرام اعلام کرد که پوشیدن 108 مرتبه پیراهن هلند در بازی‌های ملی برای او افتخار بزرگی بود.
او نوشت:"برای من، این بالاترین دستاورد ممکن به عنوان یک بازیکن بود: نماینده کشورم بودم. به مدت 11 سال، من هر کاری انجام داده‌ام تا به پوشیدن این پیراهن زیبا ادامه دهم. برای من لحظات بسیار زیبایی به ارمغان آورده است.

من به این دستاورد افتخار می‌کنم. نسل جدید و با استعدادی در حال ظهور است و پس از گفتگوی خوب با سرمربی تیم ملی، زمان آن فرا رسیده که تمرکز کاملی بر باشگاه و خانواده‌ام داشته باشم."
بلیند قرار است در این فصل با باشگاه خود یعنی خیرونا در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند. این تیم فصل گذشته در لیگ برتر اسپانیا پس از رئال مادرید و بارسلونا، سوم شد.

این بازیکن 34 ساله در سال 2013 در بازی دوستانه مقابل ایتالیا در ورزشگاه یوهان کرویف آرنا برای اولین بار پیراهن هلند را به تن کرد.
او در مجموع بازی‌های ملی‌اش، سه گل به ثمر رساند، از جمله یک گل به برزیل در جام جهانی 2014 و یک گل مقابل ایالات متحده آمریکا در جام جهانی 2022.
آخرین حضور بلیند در تیم ملی هلند لحظات پایانی پیروزی 3-0 مقابل رومانی در مسابقات قهرمانی اروپا 2024 بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره