نماد آخرین خبر

بلینگام نه، یونایتد شبیه‌ترین بازیکن به زیدان را دارد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بلینگام نه، یونایتد شبیه‌ترین بازیکن به زیدان را دارد

ورزش 3/بسیاری جود بلینگام را زین‌الدین زیدان جدید فوتبال دنیا می‌دانند ولی پل اسکولز نظر دیگری دارد.
هم تیم ملی انگلیس و هم منچستریونایتد دلتنگ حضور فوتبالیستی با خصوصیات کوبی ماینو بودند. بازیکنی شبیه به فرانک لمپارد، استیون جرارد و البته پل اسکولز.
اسکولز، کاپیتان سابق شیاطین سرخ، در مصاحبه جدید خود به این نکته اشاره کرد و نام این فوتبالیست 19 ساله را در لیست هافبک‌های بزرگ انگلیس قرار داد. اسکولز که با منچستر یونایتد یازده قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، در اظهاراتی برای روزنامه گاردین، ماینو را با زیدان مقایسه کرد.
ماینو اولین بازی خود را با تیم اصلی یونایتد را در فصل 23-2022 و در سن 18 سالگی انجام داد. او سال گذشته با قدرت بیشتری شروع به کار کرد و 32 بازی زیر نظر اریک تن هاخ انجام داد و اولین حضور خود در تیم بزرگسالان انگلیس را تجربه کرد.

اسکولز، همانطور که در گفتگوی خود با گاردین اعتراف کرد، از قبل ماینو را می‌شناخت و وعده درخشش او را داده بود: «شنیده بودم که بازیکنی جوانی در تمرینات، کاسمیرو را به چالش کشیده و حتی گاهی از او پیشی گرفته است. یادم می‌آید که اولین باری که او را دیدم چیزی که مرا شگفت‌زده کرد، آرامش و اعتماد به نفس او بود. زمانی که توپ را دریافت می‌کرد، بسیار مسلط و آرام به نظر می‌رسید و این برایم جالب بود. من نمی‌توانستم باور کنم که بازیکنی به این جوانی بتواند اینطور بازی کند.»

اسکولز سپس ماینو را با فوتبالیستی مقایسه کرد که خودش همیشه از او به عنوان بزرگترین هافبک تاریخ یاد کرده است: زین‌الدین زیدان: «ماینو شباهت زیادی به زیدان دارد، در مورد دریافت توپ، کنترل آن، حرکت رو به جلو و پشت سر گذاشتن رقبا. ماینو به این آرامش خیلی زودتر از زمانی که من در دوران حرفه‌ای‌ام داشتم، رسیده است. به همین دلیل بازی او مرا شگفت‌زده می‌کند. او خیلی آرام است و این آرامش در طول دوران حرفه‌ای او بسیار مهم خواهد بود. از نظر من ماینو شبیه‌ترین هافبک حال حاضر دنیا به زیدان است.»
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید