نماد آخرین خبر

ال‌کلاسیکو؛ تاج و تخت فوتسال ایران در انتظار پادشاه

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ال‌کلاسیکو؛ تاج و تخت فوتسال ایران در انتظار پادشاه

ورزش 3/به طور شگفت انگیزی، دو غول فوتسال ایران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. همانند همیشه قوی هستند و برای جایگاه صدر می‌جنگند. آماده باشید، سرگرم کننده‌ترین نبردهای تاریخ در راه است.
ال کلاسیکو در این فصل به دلیل شروع تماشایی و جانانه گیتی‌پسند و مس سونگون، اهمیت فوق‌العاده‌ بالایی پیدا کرده. غول‌های فوتسال که شکست‌ناپذیر لیگ را پشت‌سر گذاشته‌اند، حالا در نبردی پر تب و تاب برابر همدیگر حاضر می‌شوند. گیتیزن‌ها تاکنون موفق شده‌اند در تمامی مسابقات خود به پیروزی دست پیدا کنند و رکورد جادویی 100 درصد پیروزی را بر جای بگذارند. در سوی دیگر لاله‌های نارنجی توانسته‌اند 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را از آن خود کنند و همه این‌ها نشان می‌دهد که در کنار تمام حواشی، جذابیت این جدال دو چندان شود. نتیجه پایانی ال کلاسیکو صدرنشین لیگ برتر را پیش از جام جهانی مشخص خواهد کرد و تاج و تخت در تعطیلات به یکی از دو غول تعلق می‌گیرد.
تقابل دو تیم، همیشه کلاسیک، جنجالی، جذاب و سرگرم‌کننده‌ بوده و مبرهن است که یک‌بار دیگر تمامی آنچه پرداخته شد برای بازیکنان، مربیان و تماشاگران تجربه شود. زیرا یکی از شدیدترین مسابقاتی است که در فصول اخیر با حضور ستاره‌ها در جامه هر دو تیم، چشم‌ها گرد کرده و اتفاقات و وقایع آن میخکوب‌کننده بوده است.

آمار و ارقام، خود گویای همه چیز است. گیتی‌‌پسند و مس سونگون با 19 گل زده، بهترین خط حمله فصل را به رخ می‌کشند و زهرآلود و آتشین بوده‌اند. همچنین شاگردان کشاورز با دریافت پنج گل، یکی از سرآمدترین فازهای دفاعی لیگ محسوب می‌شوند و در نقطه مقابل، مردان بی‌غم تا پایان هفته پنجم، 9 بار دروازه‌‌شان را باز شده دیده‌اند و در این مصاف به دنبال عملکردی بهتر خواهند بود. مس در چند فصل گذشته در مقایسه با گیتی خط دفاعی متزلزل‌تری را داشته است.
بزرگ‌ترین تیم‌های فوتسال ایران، دارای عمق ترکیب بزرگ، بازیکنان سرشناس و از مربیانی بهره می‌برند که با تاکتیک‌های متنوع تفاوت را ایجاد می‌کنند. محمدحسین درخشانی آقای گل فصل گذشته و مهدی جاوید بهترین گلزن تاریخ در رقابت‌های جاری هر کدام پنج گل به ثمر رسانده‌اند که صدر آقای گلی را در انحصار دارند. دوئل این دو ستاره در مسابقه فردا دیدنی خواهد بود، به خصوص که درخشانی در قلب دفاع و جاوید در نوک حمله قرار می‌گیرند و نبرد تن‌به‌تن فراوانی را با یکدیگر پیش‌روی دارند.

گیتی‌پسند، سعید احمدعباسی آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را یافته است و این ستاره با نقش تعیین‌کننده‌اش، الهام‌بخش بازی‌های آن‌ها در مسابقات بوده. بهروز عظیمی، بازیکن مهارنشدنی مس‌سونگون که از برجسته‌ترین بازیکنان عصر جدید فوتسال ایران به شمار می‌رود، از بازیکنانی است که با توجه به عملکردش در دیدار‌های قبلی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های ال کلاسیکو خواهد بود.

در قفس توری، باقر محمدی بهترین سنگربان حال حاضر ایران که فصل گذشته با هفت کلین‌شیت و کمترین گل خورده رکوردها را جابه‌جا کرد و دروازه تیم‌ملی را در جام ملت‌های آسیا به بهترین شکل محفاظت نمود، در ال‌کلاسیکو بزرگ‌ترین دردسر مسی‌ها خوانده می‌شود و نمایش او چه خوب و چه بد نتیجه پایانی را رقم می‌زند. در حالی که مشخص نیست حمید بی‌غم از کدام دروازه‌بان شایسته‌اش در بازی فردا استفاده می‌کند. مهدی رستمی‌ها و علی صمیمی، در صف‌آرایی‌های پیشین به انتخاب بی‌غم درون قاب توری لاله‌های نارنجی ایستاده‌اند و اینکه این مربی به کدامیک از آن‌ها برای نبرد حساس اعتماد می‌کند، مبهم است.
ستاره‌ها و بازیکنان دیگری هم در این نبرد به میدان می‌روند که هر کدام توانایی تغییر سرنوشت بازی و لحظات را دارند. گیتی‌پسند به مهدی کریمی، مسعود یوسف و بهمن جعفری می‌بالد و مس سونگون، روی علی‌اصغر حسن‌زاده،مجتبی پارساپور و فرهاد فخیم حساب ویژه‌ای باز می‌کند.
تاریخ معاصر به سود مس سونگون سنگینی می‌کند، ولی موفقیت اخیر گیتی‌‌پسند دست نیافتنی بوده. مس سونگون 12 بار رقیب دیرینه را به زانو در آورده و گیتی‌پسند 7 مرتبه موفق به پیروزی شده. همچنین پنج دیدار دو تیم با نتیجه تساوی پایان یافته است.
رقابت گیتی‌پسند و مس سونگون چه در داخل و چه در خارج از زمین، مدت‌هاست فوتسال ایران را تحت الشعاع قرار داده و موقعیتی است که در آن هیچ چیز جز پیروزی برای هیچ‌کدام از طرفین مفید نخواهد بود. زنگ ال‌کلاسیکوی رفت، روز جمعه و از ساعت 15 در سالن پیروزی اصفهان به صدا در می‌آید
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره