نماد آخرین خبر
  1. مهم
ورزشی

تساوی در افتتاحیه لیگ برتر؛ پرسپولیس 1 - 1 ذوب‌آهن

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
تساوی در افتتاحیه لیگ برتر؛ پرسپولیس 1 - 1 ذوب‌آهن

ورزش 3/پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل ذوب آهن به تساوی یک بر یک رضایت داد.
در اولین مسابقه لیگ بیست و چهارم، پرسپولیس به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های تهران مجبور به میزبانی در شهر اراک مقابل ذوب آهن اصفهان بود و در این ورزشگاه با نتیجه یک بر یک متوقف شد.
خلاصه بازی:

مدافع عنوان قهرمانی بعد از یگ نقل و انتقالات تابستانی پرالتهاب و کوچ دسته جمعی ستاره‌هایش و همچنین رفتن اوسمار ویرا، با تغییرات زیادی پا به لیگ جدید گذاشت و با هدایت خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی، تنها یک امتیاز از بازی اول به دست آورد.
پرسپولیس در شرایطی لیگ را شروع کرد که هنوز ضعف‌هایی در برخی پست‌ها دارد و دقایق زیادی از مسابقه نتوانست شکل خوبی از خود نشان بدهد.
سرخ‌ها در ابتدای بازی و در ثانیه ۵۳ روی یک پرتاب اوت دروازه خود را توسط مجید علیاری باز شده دیدند و پس از آن فشار زیاد پرسپولیس به گلزنی سعید صادقی پیش از پایان نیمه اول ختم شد.

لحظات حساس:

* بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.
دقیقه 84:
حرکت پا به توپ و عالی ارونوف با برخورد او در محوطه با مدافعان همراه شد و توپ دور شد اما بیژن حیدری پس از چک کردن با اتاق VAR ادامه بازی را اعلام کرد.
دقیقه 73:
شوت سنگین پویا مختاری از پشت محوطه از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.
دقیقه 70:
چابرادزه وحید امیری را در سمت چپ خط دفاعی جا گذاشت و توپ را به آذرباد رساند اما دو مدافع پرسپولیس خود را جلوی شوت بازیکن حریف انداختند تا توپ دور شود.
دقیقه 62:
حرکت خوب ارونوف از سمت چپ با پاس رو به بیرون او برای آل‌کثیر همراه شد که شوت سرضرب او با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 58:
علی علیپور در موقعیتی آفساید به توپ رسید، دروزاه بان هم دریبل کرد اما توپ را به اوت فرستاد.
دقیقه 54: حمله خطرناک پرسپولیس با ارسال احمدزاده و پاس کات بک صادقی با ضربه سر خطرناک علیپور همراه شد اما پارسا جعفری توپ را دور کرد.
دقیقه 52:
پاس عمق عالی سروش رفیعی اما دروازه بان ذوب آهن به خوبی با خروج خودش، توپ را دور کرد.
دقیقه 49: حرکت انفرادی علیپور و دریبل‌های او به جایی نرسید و مدافعان ذوب آهن توپ را دور کردند.
* پایان نیمه اول با نتیجه مساوی؛ پرسپولیس 1 - 1 ذوب آهن.
پرسپولیس 1 - 1 ذوب آهن (دقیقه 2+45: سعید صادقی): حرکت عالی سعید صادقی و ضربه پای چپ او که با برخورد به مدافع ذوب آهن وارد دروازه سبزپوشان شد.

دقیقه 32: کار تمرین شده سرخپوشان روی ضربه ایستگاهی با سانتر احمدزاده به صادقی رسید و پس از سانتر صادقی با ضربه سر بد و عجیب فرجی توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 29:
سانتر خوب فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک عیسی آل‌کثیر همراه شد و توپ نفسگیر به بیرون رفت.
دقیقه 25:
اشتباه خط دفاعی پرسپولیس می‌رفت که یک تک به تک را به ذوب آهن بدهد اما با خروج گندوز توپ دور شد.
دقیقه 22:
سانتر ایوب از سمت راست با ضربه سر علی علیپور راهی به چارچوب نیافت و به بیرون رفت.
دقیقه 19:
حرکت خوب وحید امیری اما سانتر رو به عمق او بسیار بد بود و راهی اوت شد.
دقیقه 12:
این بار پاس عمقی ریگی پشت مدافعان ذوب‌آهن به علیپور رسید اما ارسال او به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون برخورد با مدافعان حریف به اوت رفت.
دقیقه 10:
ضدحمله خوب برای پرسپولیسی ها اما جعفری با خروج به موقع نگذاشت توپ به عیسی آل کثیر برسد.
دقیقه 6:
پرتاب اوت بلند نادر محمدی با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد و گندوز نخستین واکنش خود را نشان داد و توپ را جمع کرد.
پرسپولیس 0 - 1 ذوب آهن (دقیقه ۱: مجید علیاری):
در اولین موقعیت مسابقه درحالی که هنوز دقیقه یک تمام نشده بود، پرتاب منجنیق‌وار نادر محمدی به سمت محوطه جریمه با ضربه سر مجید علیاری به راحتی تبدیل به گل شد تا اولین گل فصل را مدافع عنوان قهرمانی بسیار زودهنگام دریافت کند.

اطلاعات بازی
هفته یکم لیگ برتر بیست و چهارم ایران؛ جام خلیج فارس
بازی: پرسپولیس - ذوب آهن
تاریخ و زمان: پنجشنبه 25 مرداد 1403؛ ساعت 19:30
مکان: ورزشگاه امام خمینی - اراک
ترکیب پرسپولیس مقابل ذوب آهن:
ترکیب ذوب آهن مقابل پرسپولیس:

حواشی:
* بازیکنان ذوب‌آهن زودتر از اتوبوس کاروان پرسپولیس به استادیوم رسید و با حضور در رختکن آماده جدال شدند. اتوبوس پرسپولیس دقایقی بعد و با استقبال هواداران و اصحاب رسانه به استادیوم رسید و بازیکنان مسیر رختکن را در پیش گرفتند.
* در اتفاقی عجیب نیروی انتظامی اسکورت اتوبوس را برعهده نداشت. گفته می‌شود در جلسه هماهنگی شب گذشته نیز این موضوع به اطلاع پرسپولیس رسیده بود. در این شرایط کانون هواداران پرسپولیس شخصا اسکورت اتوبوس را از مسیر هتل تا استادیوم عهده‌دار شد.
* یاسین سلمانی و محمد خدابنده لو دو بازیکن جوان پرسپولیس زودتر از سایر بازیکنان وارد چمن شدند و دقایقی با بازیکنان حریف به صحبت پرداختند.
* الکسیس گوندوز گلر الجزایری پرسپولیس در زمان حضور در چمن به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. او با حضور در نزدیکی سکوها به ابراز احساسات هواداران این تیم پاسخ داد.
*بیژن حیدری و تیم داوری‌اش در ابتدا با لباس شخصی در چمن حاضر شدند و وضعیت آن را مورد ارزیابی قرار دادند.
* این دیدار با امکانات کمک داور ویدیویی به انجام خواهد رسید تا بعد از اینکه دو دربی اخیر فوتبال ایران با VAR انجام شد، این سومین بازی لیگ برتری با این امکان باشد.
* اوستون اورونوف به دلیل مصدومیتی که داشت با صلاحدید گاریدو در جمع بازیکنان ذخیره حاضر شده است.
* هواداران پرسپولیس با تشویق کمال کامیابی‌نیا که اکنون به عنوان کاپیتان ذوب آهن دومین فصل حضورش در اصفهان را دنبال می‌کنند، نشان دادند خاطرات حضور پرافتخار هافبک اسبق خود را از یاد نبرده‌اند.
* شایان مصلح مدافع چپ اسبق پرسپولیس نیز که در ذوب آهن حضور دارد از تشویق هواداران این تیم بی نصیب نماند.
* هواداران پرسپولیس دقایقی نیز علیه رامین رضاییان شعار دادند. مدافع راست اسبق پرسپولیس که در این فصل در تصمیمی جنجالی راهی استقلال شده، شوک بزرگی به هواداران پرسپولیس وارد کرد و آنها نیز با این شعارهای انتقادی نشان دادند به هیچ عنوان از این انتقال استقبال نمی‌کنند.
* هواداران پرسپولیس علی علیپور را با شعار «آقای گل» مورد تشویق قرار دادند تا نشان دهند از خرید جدید خود که سابقه آقای گلی را دارد، انتظار تکرار موفقیتی بزرگ را دارند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره