نماد آخرین خبر

باید از یک جا استانداردسازی ورزشگاه را شروع می‌کردیم

منبع
فارس
بروزرسانی
باید از یک جا استانداردسازی ورزشگاه را شروع می‌کردیم

فارس/مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: ما باید از یک جا استانداردسازی ورزشگاه را شروع می‌کردیم.

 علی تارقلی زاده، مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال پس از پایان بازی دوتیم پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در جمع خبرنگاران گفت: این اولین بازی رسمی در کشورمان بود که با var برگزار شد. ما پلتفرم فیفا را کامل کردیم و برای این بازی و بازی فردا ممانعتی نخواهیم داشت. بازی امروز خیلی خوب بود. باید دوربین ها و واحد سیار استاندارد شوند و از دو، سه ساعت قبل از بازی تست شوند. هرچند هماهنگی ها مقداری دیر اتفاق افتاد اما همه چیز به خوبی پیش رفت.

وی افزود: شروع var با یک و دو تست انجام می شود. سیستم ما به فیفا وصل است و کلیپ هایی برای آن ها ارسال می شود و صحنه های بازی را کنترل می کنند. در تست هفته گذشته حدود بیست گیگ فیلم برای آنها فرستادیم. در هفته گذشته دو تست انجام دادیم که موفق بود و تاییدیه فیفا را گرفت. هفته آینده دو سیستم var دیگر وارد می شود. ما به آرامی این تعداد را بالا می بریم تا همه ورزشگاه ها این سیستم را داشته باشند.

مدیر بین‌الملل فدراسیون فوتبال، درباره حضور تکنولوژی گل لاین گفت: گل لاین سیستم خیلی گرانی است ولی ما می توانیم یک سیستم اجرا کنیم و با دو دوربین روی خط میگذاریم آن را اجرایی کنیم. باید همه چیز به آرامی پیش برود. همانطور که دیدید امروز آرامش زیادی بر بازی حاکم بود و جنجال کمی داشتیم.

تارقلی زاده درباره حاشیه پیش آمده درباره بازی سپاهان و شباب الاهلی پیرامون ارسال لیست قرارداد این باشگاه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: تخلفی رخ نداده است و سپاهان بحثش از تیم های دیگر جدا بود. چون ناچار بودند که زود شروع کنند این اجازه را سازمان لیگ باید به آنها می داد.

وی درباره واریز پول توسط شرکت توسعه گفت: هنوز واریزی رخ نداده است. امروز واحد رسمی صدا و سیما وصل شد و اگر مشکلی داشت مشخص می شد. اگر امروز تایید شود ان شاالله تا هفته آینده واریز می شود.

تارقلی زاده درباره شرایط ورزشگاه گفت: ما باید از یک جا استانداردسازی ورزشگاه شروع می کردیم و این ورزشگاه یک ورزشگاه شیک و کوچیک است. ما باید به توانمان هم نگاه کنیم و ان شاالله در هفته های آینده که ورزشگاه هایمان var دارد این ورزشگاه هم کامل خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره