نماد آخرین خبر

اولین عربستانی تاریخ سری آ؛ عبدالحمید در رم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اولین عربستانی تاریخ سری آ؛ عبدالحمید در رم!

ورزش 3/شایعات درباره مقصد بعدی سعود عبدالحمید افزایش پیدا کرده و مدافع ملی پوش عربستانی به باشگاه رم نزدیک است. این خبری است که در روزهای اخیر توسط رسانه های سعودی منتشر شده بود و حالا نیز اسکای اسپورت در گزارشی، به علاقه جالوروسی برای جذب این بازیکن پرداخته است.
اسکای اسپورت نوشته است که مدافع 25 ساله در آستانه انتقال به رم است. انعطاف‌پذیری او، تجربه‌اش با بازیکنان بزرگ و تقابل با دو اسطوره این قرن، همگی او را به یک بازیکن خاص تبدیل کرده‌اند: اینجا سعود عبدالحمید است که آماده است تا صفحه‌ای جدید از تاریخ سری آ را بنویسد.
سعود عبدالحمید، متولد 1999، ابتدا در الاتحاد پرورش یافت و سپس در زمستان 2022 به الهلال پیوست. او در فصل گذشته در مجموع 51 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد، با ثبت 4 گل و 9 پاس گل.
عبدالحمید یک مدافع راست هجومی است که توانایی‌های فنی خوبی دارد و در فاز تهاجمی نیز بسیار مشارکت می‌کند. او همچنین در نبردهای یک در برابر یک در فاز دفاعی بسیار قابل اعتماد است. در طول دوران حرفه‌ای خود، او در سمت چپ و همچنین به عنوان مدافع مرکزی نیز بازی کرده است، انعطاف‌پذیری که می‌تواند برای دروسی ارزشمند باشد.
دروسی همچنین بازخورد مثبتی از مانچینی دریافت کرده است، کسی که اکنون مربی تیم ملی عربستان سعودی است، اما قبلاً با او در تیم ملی ایتالیا در یورو 2020 همکاری کرده بود. عبدالحمید اولین بازی خود را در تیم ملی در سال 2019 انجام داد و تاکنون در 28 بازی حضور داشته و یک گل به ثمر رسانده است.

عبدالحمید که به شماره پیراهن 66 علاقه خاصی دارد، با الگو قرار دادن دنی آلوز بزرگ شده است، اما دیدار با یک بازیکن دیگر بارسلونا، لیونل مسی، بیشترین تأثیر را بر او گذاشته است. او در دیدار آرژانتین و عربستان سعودی در جام جهانی اخیر مقابل مسی قرار گرفت، او را متوقف کرد و حتی در نهایت موفق به شکستش شد. عکس او با مسی که او را از روی زمین بلند می‌کند، همچنان یکی از خاطرات ارزشمند اوست.
در همان بازی، سعود عبدالحمید این شانس را داشت که در تیم ریاض همراه کریستیانو رونالدو بازی کند. او حتی نزدیک بود که یک پاس گل به رونالدو بدهد (ضربه سر رونالدو به تیرک دروازه خورد و سپس در برگشت به گل تبدیل شد)، و این تجربه برای او یک شب جادویی دیگر را رقم زد.
عبدالحمید در آخرین فصل لیگ عربستان قهرمان شد و در تیمی پر از ستاره بازی کرد. یکی از این ستارگان نیمار بود که با او دوستی نزدیکی برقرار کرد، هرچند نیمار به دلیل مصدومیت بیشتر فصل را از دست داد. عبدالحمید همچنین با دیگر بازیکنان سابق سری آ مانند میلینکویچ ساویچ و کولیبالی بازی کرد که بدون شک اطلاعاتی درباره فوتبال ایتالیا به او داده‌اند.
از ایتالیا به عربستان سعودی، این مسیری است که ما از یک سال پیش به آن عادت کرده‌ایم. اما مسیر برعکس آن کمتر دیده می‌شود، زیرا عبدالحمید اولین بازیکن سعودی خواهد بود که در استادیوم‌های سری آ بازی می‌کند. در باشگاه رم، او تبدیل به 65مین ملیت متفاوتی خواهد شد که در تاریخ نزدیک به 100 ساله این باشگاه به میدان رفته است.
هدف عبدالحمید این است که تأثیری ماندگار از خود بر جای بگذارد. او در مصاحبه‌ای با "Esquire Middle East" گفت: «مهم است که میراثی از خود بر جای بگذاری که به توسعه فوتبال برای نسل‌های آینده کمک کند. هدف من این است که تأثیر مثبتی بر ورزش داشته باشم.»
عبدالحمید در مجموع 201 بازی، 7 گل و 27 پاس گل در دوران حرفه‌ای خود با باشگاه‌ها به ثبت رسانده است. او که همیشه مورد احترام هم‌تیمی‌ها و هواداران سعودی بوده، اکنون آماده است تا به اروپا سفر کند و ماجراجویی جدید خود را آغاز کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره