نماد آخرین خبر

ال‌کلاسیکو جنجالی؛ معجزه و کارت قرمز پس از کمدی اشتباهات

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ال‌کلاسیکو جنجالی؛  معجزه و کارت قرمز پس از کمدی اشتباهات

ورزش 3/پرده‌های هفته ششم لیگ برتر فوتسال ایران با جدالی پرمخاطره، پرگل، پر از درگیری، کارت‌ زرد و قرمزهای پرشمار و در نهایت تقسیم امتیازات، پایین کشیده شد. مبارزه تیم‌های گیتی پسند اصفهان و مس سونگون ورزقان که اشتباهات فردی و کمدی اشتباهاتش معجزه‌وار جبران شد، احتمالا یکی از بی‌سابقه‌ترین مسابقات تاریخ در ال کلاسیکو و فوتسال ایران خواهد بود.
لاله‌های نارنجی ورای انتظارات در نیمه نخست ظاهر شدند و خیلی زود دروازه گیتی پسند اصفهان را با ضربه محمد نجف‌زنگی و واکنش ضعیف باقر محمدی شکافتند. نمایش مردان بی‌غم به قدری فوق العاده بود که تیم گیتی پسند را در خانه مبهوت کرد و دقایقی بعد علی اصغر حسن‌زاده موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند. شاگردان کشاورز که در 15 دیدار پیاپی خانگی همه تیم‌ها را از جمله مس سونگون را از زیر تیغ گذرانده بودند، به قدری محو عملکرد تحسین‌برانگیز لاله‌های نارنجی شدند که این بار دروازه‌‌شان توسط یار خودی یعنی علی‌رضا رفیعی‌پور برای سومین مرتبه باز شد. در شرایطی که مس سونگون بسیار منظم و سازمان‌دفاعی مناسبی داشت، مسعود یوسف در لحظه ای غفلت یکی از گل‌های خورده را برای گیتی پسند جبران کرد.

نیمه نخست، حواشی فراوانی را داشت و سرعت و کیفیت بازی منجر به خطاهای پرشمار شد. در جریان بازی بازیکنان دو تیم بارها با یکدیگر درگیر شدند که در مهم‌ترین صحنه، علی خلیل‌وند از گیتی پسند و بهروز عظیمی از مس سونگون ورزقان، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند. حمید بی‌غم، سرمربی تیم مس سونگون ورزقان به رغم اینکه تیمش در تمامی طول مسابقه از برتری نتیجه بهره می‌برد، اما به تصمیمات داوران اعتراضات متعددی داشت که پس از دو اخطار زرد، بالاخره با کارت قرمز مواجه شد و در نیمه دوم تیمش را از سکوها هدایت کرد

مس سونگون برای حفظ سه امتیاز پا به زمین مسابقه گذاشت و برای هجوم گیتی پسند که قصد تغییر نتیجه را داشت، برنامه‌ریزی کرده بود. اما مصدومیت علی صمیمی سنگربان‌شان که در نیمه اول واکنش‌های بسیاری خوبی را داشت، ترکیب درگیری به حکایت داد و مهدی رستمی ها با اشتباهات فردی و فاجعه‌بار، هدایا و گل‌های گرانی را تقدیم به گیتی‌پسندی‌ها کرد.
مهدی کریمی و محمدحسین درخشانی با ضرباتی از بین پاهای رستمی‌ها که گزارشگر بازی را به جملاتی همچون ( تونل گلزنی ) وادار کرد، اختلاف گل را به حداقل رساند و در نهایت جایگیری نامناسب رستمی‌ها باعث گل‌به خودی جاوید شد تا همه چیز به تساوی کشیده شود. دروازه‌بان جوان مس که شانس حضور در جام جهانی را داشت، بدترین اشتباه دوران حرفه‌ای‌اش‌ را مرتکب شد و درحالی که قصد داشت توپ را به شکل پاس به هم‌تیمی‌اش برساند، ضربه او به مسعود یوسف برخورد کرد و آرام آرام به گل تبدیل شد تا پیروزی مس سونگون تنها در چند دقیقه پس از حضور او در زمین، به کابوس باخت تبدیل شود.

اهمال رستمی‌ها می توانست مس سونگون را نابود کند، اما فرهاد فخیم کاپیتان مس در مصاف تک به تک با باقر محمدی گل تساوی بخش را به ثمر رساند تا سنگربان ملی‌پوش گیتیزن‌ها در کمدی اشتباهات مسابقه نقش داشته باشد.  ثانیه‌های پس از این گل، معجزه‌ها رقم خورد و گیتی پسند توسط امیرحسین داوودی به گل ششم دست یافت. در نگاه اول این گل، تیر خلاصی بود بر پیکر بی جان مس سونگون که توسط دروازه‌بانش قربانی شده بود، اما علی‌اصغر حسن زاده با ضربه ای توپ ریباند شده را به تور چسباند تا معجزه تکمیل‌تر شود.
پس از گل تساوی ششم در فاصله 12 ثانیه تا پایان مسابقه، بازیکنان دو تیم به شدت بایکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند که دلیل آن خوشحالی از فرطه جنون بازیکنان مس سونگون بود. طی این اتفاقات، بهروز عظیمی و فرهاد فخیم از مس سونگون و علی‌رضا رفیعی پور از گیتی پسند اصفهان با دریافت کارت قرمز زمین مسابقه را ترک کردند.
12 ثانیه پایانی، با نمایش سه نفره مس سونگون در دفاع و چهار نفره گیتی پسند در حمله به سرعت سپری شد و ضربه پایانی مهدی کریمی به تیرک اصابت کرد و مسی‌ها را تا مرز سکته برد.
با این نتیجه، گیتی پسند 16 امتیازی شد و با صدرنشینی به استقبال تعطیلات فیفادی رفت و مس سونگون ورزقان با تک امتیاز ال کلاسیکو جایگاه دوم خود را حفظ کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید