نماد آخرین خبر

نکونام: نبود ورزشگاه و سقف بودجه مشکلات ما برای لیگ نخبگان هستند

منبع
فارس
بروزرسانی
نکونام: نبود ورزشگاه و سقف بودجه مشکلات ما برای لیگ نخبگان هستند

فارس/سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: برای بازی‌های آسیایی، علاوه بر ورزشگاه مشکل سقف بودجه هم داریم.

باید با بلانکو توافق جدیدی داشته باشیم

جواد نکونام پس از برد استقلال مقابل شمس آذر، اظهار داشت: به خاطر وزش باد در نیمه دوم، بازی کلا برای هر دو تیم خراب شد اما برای ما بدتر بود چون ما برنامه‌ای برای بازی مستقیم نداریم. تیم شمس آذر دوست داشت بازی مستقیم انجام بدهد و ما مجبور بودیم.

وی افزود: به خاطر باد توپ قبل از نیمه زمین، پایین می‌افتاد. شرایط واقعا بد و سخت بود. درمورد کیفیت فنی بازی نمی‌توانم صحبت کنم ولی تیم ما زحمت کشید. نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردیم و توانستیم برنده شویم.

سرمربی استقلال ادامه داد: علیرغم اینکه چند بازیکن را کنارمان نداشتیم ولی بچه‌ها زحمت کشیدند و وظایفشان را مخصوصا در نیمه دوم خوب انجام دادند. به هواداران‌مان تبریک می‌گویم. به خاطر شرایط آب و هوایی بازی سخت و سنگینی بود. اگر باد نبود شرایط و کارمان خیلی راحت تر می‌شد.

نکونام درمورد وضعیت بلانکو، عنوان کرد: این چیزی است که باشگاه به من گفته؛ 2 روز قبل از بازی مشخص شد قرارداد یا الحاقیه دیگری هم دارد. او با ما قرارداد دارد ولی قراردادی که بسته شده طوری است که باید فقط تاسف خورد. یک روز قبل از بازی فهمیدیم نه می‌تواند ثبت کند و نه توافقی که سال قبل شده را بازیکن و باشگاه می‌توانند ادامه بدهند. باید یک توافق جدید صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بلانکو درخواست افزایش قرارداد دارد، گفت: نه اصلا بحث افزایش قرارداد نیست. یک قرارداد بسته شده که خیلی خوب است!

سقف بودجه به آسیایی‌ها ضربه می‌زند

سرمربی استقلال درمورد استفاده از VAR‌در مسابقات با توجه به اینکه در بازی امشب یک صحنه به ضرر این تیم و یک صحنه به سود آن گرفته شد، اظهار داشت: خیلی خوب است. با آن موافقم چون اشتباهی صورت نمی‌گیرد. حداقل اشتباهات را خیلی کم می‌کند. دیدیم که داور چقدر راحت و خوب قضاوت کرد. VAR به کیفیت داوران و فوتبال ما کمک می‌کند.

نکونام درمورد قرعه کشی لیگ نخبگان و اینکه هنوز ورزشگاهی برای میزبانی در این مسابقات نداریم، گفت: علاوه بر ورزشگاه، مشکل سقف بودجه هم داریم. بروید کیفیت فنی بازی الغرافه و شباب الاهلی را ببینید. چقدر بازیکنان با کیفیت خارجی دارند فقط به خاطر اینکه در آسیا نتیجه بگیرند. الهلال و النصر این همه هزینه می‌کنند که نتیجه بگیرند. در این مورد خیلی حرف زدیم و امیدوارم تصمیم درستی بگیرند که به نفع فوتبالمان باشد. اگر این مساله به نفع فوتبالمان بود خودم دفاع می‌کردم ولی واقعا ضربه می‌زند مخصوصا به تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند.

وی درخصوص اینکه آیا در ادامه راه برای چیدمان ترکیب اصلی دچار چالش نمی‌شود، عنوان کرد: کلا سوالتان اشتباه است. 3 سال است که این تیم بازیکن گرفته و در انتهای فصل از دست داده است. سالی که من آمدم ببینید چه بازیکنانی را این تیم از دست داده بود. سال قبل هم خداراشکر بازیکن نگرفتیم. پارسال اگر اسلامی، آقایی پور و گودرزی را می‌گرفتیم الان خیلی جلو بودیم.

نکونام ادامه داد: ما بازیکن نگرفتیم و الان داریم جبران می‌کنیم. تیم‌های دیگر 5-4 بازیکن نیاز دارند و 10 بازیکن می‌گیرند. ما اگر 20 بازیکن بگیریم به آن‌ها می‌رسیم. از نقل و انتقالات این فصل راضی هستم ولی اینکه می‌گویید یار زیاد داریم اینطور نیست. هنوز از 3-2 تیم با اختلاف عقب تر هستیم.

از ابتدای کار مربیگری به سیستم 4 دفاعه علاقه داشتم

وی تصریح کرد: این تیم باید الان، نیم فصل و سال بعد با هر مربی خوب یارگیری کند تا بتواند تیمی قوی داشته باشد. تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد. نفراتی را بیاوریم که در حد نام و شخصیت استقلال باشند و سال‌ها کمک کنند. کاری که امسال انجام دادم و وظیفه‌ام بود. هلدینگ و شهریاری خیلی زحمت کشیدند. این اتفاق باید هرسال بیفتد تا استقلال ثبات داشته باشد. با 3-2 تغییر بازیکن درست می‌شود.

نکونام درمورد اینکه آیا قول جام می‌دهد، اظهار داشت: خودم عاشق گرفتن جام هستم. هیچ مربی در درنیا قول نمی‌دهد اما تلاش می‌کنیم مثل سال قبل بهترین عملکرد را داشته باشیم تا هواداران خوشحال باشند.

سرمربی استقلال درمورد اینکه امسال برخلاف فصل قبل با سیستم 4 دفاعه بازی می‌کند، گفت: از روز اولی که مربیگری را شروع کردم سیستم 4 دفاعه را دوست داشتم. سال قبل هم در شروع فصل 4 دفاعه بودیم ولی وقتی نتوانستیم یارگیری کنیم مجبور شدم سیستم را تغییر بدهیم. امسال با توجه به نفراتی که گرفتیم هردو سیستم را بازی می‌کنیم.

وی افزود: امروز در دقایقی 5 دفاعه شدیم چون می‌خواستیم تعویض کنیم. بازیکن ما مصدوم شد. سهرابیان لبش پاره شد. ترسیدیم نتواند بازی کند مجبور شدیم اینکار را انجام بدهیم. بعد به سیستم خودمان برگشتیم. 20 دقیقه آخر هم توپ فقط روی هوا بود. نیاز به نفرات قدبلند داشتیم که خوب دفاع کنند.

نکونام درمورد اینکه امسال هم مانند سال قبل صندلی کناری‌اش خالی است و تیم مدیر رسانه ندارد، گفت: جایشان سبز! (باخنده) چون خودم خیلی استقلالی هستم می‌گویم؛ خیلی مشکل وجود دارد. امسال سمیعی و شهریاری زحمت می‌کشند و شرایط بهتر است ولی مشکلات زیادی داریم.

3-2 بازیکن جوان ما در آینده از تاپ‌های ایران می‌شوند

وی افزود: مشکلات زیادی وجود دارد. اندونگ قبل از بازی داشت گرم می‌کرد گفتند نمی‌توانی بازی کنی، شاید از او استفاده نمی‌کردیم چون تازه اضافه شده اما مربیان و بدنساز ما هم روی نیمکت نبودند چون کارتشان صادر نشده بود. امسال هم قانون خیلی خوبی گذاشته‌اند که 48 ساعت قبل اگر ثبت نکند نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره