نماد آخرین خبر

هفت خرید برای چهار مدعی اصلی لیگ برتر!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
هفت خرید برای چهار مدعی اصلی لیگ برتر!

ورزش 3/در روزهای پر هیاهوی فوتبال ایران پس از آغاز رقابت‌های لیگ برتر، ماموریت مدیران باشگاه‌های شاخص لیگ برتری برای تقویت‌ تیم‌هایشان و ارسال سیگنال به رقبا برای نشان دادن جدیت در کسب عنوان قهرمانی به پایان نرسیده و این انتظار وجود دارد که حداقل هفت یا هشت خرید تازه تا پیش از اتمام فصل نقل و انتقالات لیگ برتر در برنامه این تیم‌ها باشد.
* استقلال (دفاع راست)
هواداران استقلال یکی از بهترین فصول سال‌های اخیر را تجربه کردند. مربی آنها برخلاف سال‌های گذشته حفظ شد و کار بستن تیم با نظر مستقیم کادر فنی آغاز شد. استقلال با جذب سامان فلاح، زکی‌پور و رامین رضائیان و حفظ نفرات کلیدی فصل گذشته نظیر سهرابیان و جلالی خط دفاعی خود را قدرتمندتر کرد. در خط میانی نفراتی مانند کوشکی، کاکوتا و اندونگ اضافه شدند و در خط هجومی هم اسلامی به عنوان خرید تازه وارد در کنار نفراتی مانند رمضانی و بلانکو قرار خواهد گرفت. آبی‌پوشان اگرچه این روزها یکی از قوی‌ترین اسکوآدهای فوتبال ایران را در اختیار دارند، اما جواد نکونام برای اینکه خیالش راحت باشد و بتواند در روزهای غیبت رامین رضائیان بدون دغدغه ترکیب اصلی تیمش را انتخاب کند، همچنان به یک دفاع راست نیاز دارد و این موضوعی است که خود این مربی هم در مصاحبه اخیر خود به آن اشاره کرده است.

* پرسپولیس (دفاع چپ و وینگر) 
پرسپولیس با وجود جذب دو بازیکن خارجی و دو بازیکن داخلی شاخص فوتبال ایران که احمدزاده و علیپور هستند، همچنان با توجه به جدایی چند ستاره فصول اخیر خود به تقویت نیاز دارد و رضا درویش و همکارانش همچنان بازار را برای جذب یک دفاع چپ که امیری مجبور به حضور در این پست شده و همینطور یک وینگر جستجو می‌کنند. پرسپولیس در فصول گذشته هم در پست دفاع چپ مشکلاتی داشته که با جذب عبدالکریم حسن این مشکل از بین رفت. حالا اما با جدایی این بازیکن قطری و پیوستن علی نعمتی به فولاد خوزستان بار دیگر خلا آشکار شده است. در خط هجومی هم اگرچه گاریدو علیپور و عیسی آل‌کثیر را به عنوان دو مهاجم شاخص در اختیار دارد، اما با توجه به سیستم این مربی و استفاده از 2 مهاجم در ترکیب اصلی نیاز به جذب یک مهاجم قابل اتکای دیگر نیز وجود دارد. در نهایت باید به پست وینگر اشاره کرد که کادر فنی پرسپولیس سعید صادقی، استون اورونوف و فرشاد احمدزاده را در اختیار دارد و جذب یک وینگر به مانند دفاع چپ که وحید امیری مجبور به حضور در این پست شد، در اولویت برنامه مدیران باشگاه قرار دارد.


* تراکتور (دفاع وسط و مهاجم)
محمدرضا زنوزی بار دیگر به مانند فصول گذشته تیم قدرتمندی را مهیا و روانه مسابقات کرده است. اما قرمزهای تبریزی در لیگ بیست و چهارم تفاوتی عمده با سال‌های گذشته دارند و آن هم داشتن مربی‌ای است که راه موفقیت در ایران را یاد گرفته و حالا اسکوچیچ برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به ایران بازگشته است. با این حال و با وجود جذب سه ستاره فصل گذشته پرسپولیس، حفظ ستاره‌های تاثیرگذار فصل گذشته و جذب نفراتی نظیر پوستونسکی و اشترکالی همچنان اسکوچیچ در دو پست دفاع وسط و مهاجم به تقویت نیاز دارد تا با این مربی کروات با شرایطی ایده‌آل به سوی کسب عنوان قهرمانی خیز بردارد. در واقع در قلب خط دفاعی اسکوچیچ تنها آرتا را به عنوان جانشین آقاسی و خلیل‌زاده در اختیار دارد و در پست مهاجم هم اگرچه اشترکالی، عبدی و رحمان جعفری حضور دارند، اما جذب یک مهاجم تراز اول از ابتدا در برنامه محمدرضا زنوزی بوده که هنوز موفق به انجام آن نشده است.

* سپاهان (هافبک هجومی و مهاجم)
با پایان فصل گذشته چندین بازیکن تاثیرگذار سال‌های اخیر سپاهان نظیر شهریار مغانلو، رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور،محمدجواد حسین‌نژاد و امید نورافکن به دلایل مختلف راه جدایی در پیش گرفتند. جذب 6 بازیکن شاخص فصل گذشته لیگ برتر و خرید امین حزباوی واکنش مدیران باشگاه سپاهان برای بازسازی تیم مورایس بوده است و به زودی قرارداد استیون انزونزی هم امضا خواهد شد تا دست مورایس در میانه میدان بازتر شود. البته سپاهان برای اینکه کامل شود و بتواند قدرت رقابت در سه جام را به دست بیاورد، همچنان به یک هافبک بازیساز و یک مهاجم نیازمند است. در واقع مورایس در حال حاضر و در دو بازی گذشته تیمش تنها برایان دابو و محمد کریمی را به عنوان دو هافبک قابل اتکا در دسترس داشته و مجبور به استفاده از آریا یوسفی در پست هافبک هجومی شده است. نفرات جایگزین هم بازیکنانی جوان نظیر عباس حبیبی و ارشیا سرشوق هستند. در پست مهاجم هم باشگاه سپاهان از روزی که خبرهای جدایی شهریار مغانلو منتشر شد به دنبال جذب یک بازیکن شاخص خارجی است تا در کنار کاوه رضایی و رضا اسدی و همینطور جواد آقایی‌پور گزینه‌های در دسترس کادر فنی و گزینه‌های تاکتیکی این مربی پرتغالی افزایش پیدا کند. 
اگر مدیران باشگاه نتوانند تا پایان مهلت نقل و انتقالات این دو بازیکن را جذب کنند، کار برای مورایس و دستیارانش برای برآورده کردن انتظارات بالای هواداران سپاهانی اصلا ساده نخواهد بود.

با این وصف انتظار می‌رود تا پایان مهلت نقل و انتقالات که 28 شهریورماه اعلام شده، شاهد اضافه شدن چند بازیکن تاثیرگذار دیگر به اسکوآد 4 تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان باشیم که قهرمان لیگ از دل رقابت آنها با یکدیگر بیرون خواهد ماند؛ بازیکنانی که بار دیگر تمام توجهات را به خودشان معطوف خواهند کرد و می‌توانند کفه ترازو را به نفع تیم‌های جدیدشان در رقابت فشرده‌ای که در لیگ برتر وجود دارد عوض کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره