نماد آخرین خبر

قاسمپور: مدعیان لیگ همان قدیمی‌ها هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قاسمپور: مدعیان لیگ همان قدیمی‌ها هستند

ایرنا/کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تازه هفته ابتدایی لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم و آنالیز این مسابقات خیلی زود است اما به نظر می‌رسد همچنان باید منتظر قدرت‌نمایی تیم‌های صاحب‌نام و متمول باشیم.
ابراهیم قاسمپور سه‌شنبه‌شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به این سئوال که هفته ابتدایی لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: لیگ تازه شروع شده و هفته ابتدایی آن را پشت‌ سرگذاشتیم. بدون شک در این شرایط نمی‌توان پیش‌بینی درستی داشت و باید صبر کند تا چند هفته بگذرد تا ماهیت تیم‌ها و عملکرد آنها قابل ارزیابی باشد.
وی ادامه داد: اما به طور کلی بر اساس تجارب و آنچه در گذشته رخ داده است، می‌توان اینگونه اظهار نظر کرد که تیم‌هایی از جمله پرسپولیس، استقلال یا سپاهان شرایط بهتری نسبت به سایر رقبا دارند و با توجه به هزینه سنگینی که تراکتور در این فصل کرده است، باید این تیم را هم ضلع چهارم مدعیان لیگ برشمرد. اما همانطور که گفتم فوتبال است و شاید اتفاقاتی رخ بدهد که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد و در چند هفته آتی می‌توان بهتر در این خصوص صحبت کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: تراکتور در این فصل ریخت‌وپاش زیادی کرده و باید دید آیا این هزینه‌ها به سود آنها خواهد بود یا مانند اتفاقات فصل گذشته سپاهان، بلای جان آن‌ها می‌شود. در لیگ قبل دیدیم سپاهان بهترین نفرات را در داخل زمین داشت و به همین اندازه، روی نیمکت هم قوی بود اما در نهایت نتوانست به قهرمانی برسد.
قاسمپور گفت: این که هزینه کنید و نتیجه بگیرید، قانون نیست. شاید یک تیم به آن اندازه هزینه نکند اما به دلیل توازنی که ایجاد کرده و بازیکنانی یک‌دست و هماهنگ را در اختیار دارد، برابر حریفان بهتر بازی بکند و امتیازهای لازم را هم بگیرد. حضور ستاره‌ها در یک تیم همیشه شرایط را به جلو سوق نمی‌دهد. تعداد بالای ستاره‌ها در یک تیم و عدم حضور آنها در زمین باعث می‌شود تیم دچار مشکل و حاشیه شود و در آن صورت دیگر نمی‌توان شرایط را به خوبی مدیریت کرد.


وی در واکنش به این سئوال که آیا می‌توان انتظار حضور بازیکنان جوان ‌و آینده‌دار را در لیگ برتر داشت، گفت: بدون شک استعدادهایی داریم که باید دیده شوند اما این موضوع به مربیان شجاعی باز می‌گردد که آیا حاضرند این خطر را به جان بخرند یا خیر! البته به دلیل اینکه فوتبال ما نتیجه گراست باید مدیران شجاعی هم باشند تا این مربیان را حمایت کنند که این شرایط در فوتبال ما وجود ندارد و فعالیت ‌آنها را دشوار می‌کند.
کارشناس فوتبال کشورمان در مورد بُرد هفته اولی خیبر خرم آباد برابر هوادار نیز اضافه کرد: باید دید این تیم چه نفراتی را به خدمت گرفته و آیا توانسته بر اساس نیازهای خود،‌ تیم را تکمیل کرده و وارد لیگ شود یا خیر. به هر حال آنها هفته اول را با ۳ امتیاز پشت سرگذاشتند و شاید یک شمس‌آذر دیگری در راه باشد اما این نیازمند زمان است و باید دید در هفته‌های آتی چه خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره