نماد آخرین خبر

این بارسایی نیست که می‌شناختیم!

منبع
فارس
بروزرسانی
این بارسایی نیست که می‌شناختیم!

فارس/خروج رایگان ایلکای گوندوغان از بارسلونا نشان داد که چه هرج و مرجی در مدیریت وجود دارد و چقدر وضعیت اقتصادی بارسلونا وخیم است؛ آقای فلیک باید به دادِ‌ این تیم برسی!
گوندوغان فهمید که این بارسلونا، بارسلونای قدیم نیست. تیمی که در گرداب و سیاهچاله اقتصادی گیر افتاده که حتی پس از یک سال، مهمترین بازیکنش را نیز به صورت رایگان به فروش می‌رساند.بارسلونا از پسِ دستمزد 16 میلیون پوندی گوندوغان برنیامد و برای اینکه بتواند قرارداد خرید جدیدش، دنی اولمو را ثبت کند مجبور به فروش رایگان ستاره‌اش شد. با اینکه این سال‌ها از وضعیت اقتصادی بارسلونا گفته می‌شود ولی نمی‌توان نادیده گرفت که تیم پرطرفدار اسپانیا هنوز نمی‌تواند حتی یک خرید خود را ثبت کند و باید چوب حراج به بهترین ستاره‌اش بزند!
در روزهایی که بازی گروهی «مافیا» بیش از پیش میان جوانان طرفدار پیدا کرده،‌ عبارت «chaos» در شب آخرِ بازی نیز معروف شده است. شبی که 3 نفر در بازی هر کاری می‌کنند که دیگری راضی شود، با او دست بدهد و او نمیرد. سم والاس، خبرنگار انگلیسی در سایت تلگراف، وضعیت این روزهای بارسلونا به چنین چیزی تشبیه کرد. دست و پا زدن مدیران برای رد شدن از یک سیاه‌چاله بی‌انتها!واقعیت این است که بدهی کلان باشگاه، حدود 3 میلیارد یورو (2.56 میلیارد پوند) از جمله وام گرفتن برای ساختمان نیوکمپ جدید، آنها را کنترل می کند، نه برعکس. تلاش‌های زیادی برای ایجاد درآمد صورت گرفته است که به آنها اجازه بدهد، طبق مقررات لالیگا، هزینه بیشتری برای دستمزدها بکنند ولی راستش بارسلونا نتوانسته از این فشار کمر صاف کند.
بارسلونا مدت‌هاست که بسیاری از دارایی‌های فروخته که عمده‌ترین آن‌ها فروش درآمد پخش زنده بازی‌هایش به یک شرکت آمریکایی به مدت 2 سال بود؛ چیزی در حدود 25 درصد از درآمد تلویزیونی داخلی برای 20 سال!بارسلونا برای امروز خود، درآمد آینده را فروخت که با نام «اهرم‌های اقتصادی» شناخته می‌شود. برای همین نیز توانست با پولِ شرکت آمریکایی بازیکنانی مثل لواندوفسکی و رافینیا را خریداری کند. مشکل اینجاست که آبی‌اناری‌ها نتوانستند به جام دست پیدا کنند و همین موضوع باعث شده تا هر ریسکی که مدیران بارسلونا کرده‌اند به ضررشان تمام شود.
هفته اول لالیگا، بارسلونا مقابل والنسیا به برتری رسید. آن هم در مستایا، جایی که تا حد مرگ باید برای پیروزی جان بکند. با این حال فلیک توانست با جوانانی مثل برنال، کاسادو، کوبارسی و مشخصاً‌ یامال یک نمایش خوب به اجرا گذارد و با تجربه لواندوفسکی با 3 امتیاز به کاتالونیا بازگردد.نکته امیدوار کننده بارسلونا این بود که میانگین سنی این تیم در بازی افتتاحیه با والنسیا 24 سال سن بود. این یعنی فلیک باید این بازیکنان جوان، بارسلونا را احیا کند. باید بتواند با رئال مادرید با آن همه ستاره رقابت کند که اگر در کار خود مثل ژاوی ناتوان باشد، وضعیت بارسلونا بسیار پیچیده‌تر از الان خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره