نماد آخرین خبر

صداقت: این قانون سازمان لیگ نیاز به کارشناسی دارد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
صداقت: این قانون سازمان لیگ نیاز به کارشناسی دارد

ورزش 3/مصطفی صداقت مربی تیم نساجی مازندران در نشست خبری پیش از دیدار با آلومینیوم اراک در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران حضور پیدا کرد و دستیار ساکت الهامی در غیاب سرمربی این تیم، درباره این جدال خارج از خانه صحبت کرد. او در ابتدا اظهار داشت: باید در ابتدا درباره قانون جدید ۷+۲ صحبت کنم. قانونی که فکر می‌کنم تمامی همکارانم با آن موافق باشند اما در زمان بدی و با شیوه بدی ارائه شد. هیچکس منکر جوان‌گرایی و میدان دادن به جوانان نیست اما ای کاش این قانون در شروع پیش فصل ابلاغ می‌شد تا در چینش لیست باشگاه کمک می‌کرد.
او ادامه داد:  آن زمان می‌شد تا پروسه زمان‌بر آموزش را بگذرانیم ولی اکنون یک مغایرتی وجود دارد. سازمان لیگ امسال سهمیه ۲۵ سال و ۲۳ سال را اضافه کرد که این باعث شد یک بحث مالی برای باشگاه ایجاد شود. ۴-۵ باشگاه با این امید و انتظار به تیم اضافه شدند که دستگیر کادرفنی باشند اما ما حالا از آن روز محدودتر شدیم‌.
صداقت تاکید کرد: فکر می‌کنم روش های بهتری برای جوان‌گرایی در فوتبال ایران وجود داشت اما با محدودیت کار پیش‌ نمی‌رود. با طرح تشویقی خیلی بهتر می‌شد کار کرد. مثلا بگوییم تعویض ششم برای تیم‌ها آزاد باشد به شرطی که بازیکن ۲۱ سال باشد یا بحث های دیگر. نیاز به کارشناسی دارد. این قانون دست و پا گیر شده.
وی افزود: روز بازی محدودیت های سنی برای ما یک دست می‌شود. بازیکنان باکیفیت با مبالغ بالا از لیست خارج شود. کاش کارشناسی شود و اگر امکان دارد بازنگری صورت بگیرد.
مربی تیم نساجی در توضیح شرایط این تیم گفت: به هر حال با تیم خوبی بازی داریم. تیم های آقای حسینی از بازی های سخت ما بوده و انرژی مضاعف لازم دارند. هفته سختی را گذراندیم و توقعی که از خودمان داشتیم را نشد برآورده کنیم. هفته سختی بود. امیدوار هستم که فردا بتوانیم با یک بازی تماشاگرپسند، دست پر از زمین خارج شویم تا هفته گذشته را جبران کنیم.
صداقت در مورد مسائل نقل و انتقالاتی نساجی گفت: هیچ شایعه‌ای وجود ندارد و اینکه می‌خواهیم یک مهاجم جذب کنیم، یک واقعیت است. در تمامی پست‌ها همانطور که چند گلر، چند مدافع و چند هافبک داریم، در پست حمله هم چند بازیکن خوب از جمله حامد پاکدل، محمد عباس زاده و چند جوان خیلی خوب داریم.

او اضافه کرد: با توجه به توانایی های باشگاه خصوصی ما، خواسته های نقل و انتقالاتی آقای الهامی و کادرفنی برآورده شد.
صداقت در پایان به مسئله واگذاری باشگاه نساجی واکنش نشان داد و گفت: این یک مسئله مدیریتی است که به آن ورود نخواهیم کرد. مهم این است که ما با تمام قدرت و توان، خواسته های باشگاه و تیم مدیریتی را که آقای حدادیان از ما خواسته را اجرا می‌کنیم. من به این بحث ورود نخواهم کرد.
وی همچنین در پایان به برگزاری این مسابقه با سیستم VAR اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال هستم که استادیوم اراک مجهز شده. این سیستم بخشی از فوتبال است و اگر چه خیلی دیر به فوتبال ایران اضافه شده اما خوشبختانه با همین سرعت کم، یک قدم مهم در مسیر رشد فوتبال ایران برداشته شده. امیدوار هستیم این اتفاق در تمامی استادیوم‌ها بیفتد تا تمامی تیم‌ها بدون دغدغه در شرایط برابری بدون اینکه حقی ضایع شود، باهم رقابت کنند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره