نماد آخرین خبر

به بهانه حضور برادران محمدی در استقلال و پرسپولیس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
به بهانه حضور برادران محمدی در استقلال و پرسپولیس

ایرنا/ در حالی این فصل شاهد تقابل برداران محمدی در استقلال و پرسپولیس خواهیم بود که رویارویی برداران فوتبالیست با پیراهن آبی و قرمز مقابل هم در دهه‌های پیش بارها تکرار شده است.
 بامداد یک‌شنبه باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام کرد که با میلاد محمدی به توافق رسیده و مدافع فصل گذشته باشگاه ترکیه‌ای آدنا دمیر اسپور، در فصل جدید با پیراهم قرمز به میدان خواهد رفت.
میلاد محمدی در حالی پس از ۸ سال بازی در تیم‌های اروپایی، به فوتبال ایران بازگشت که مهرداد بردار دو قلوی او، تابستان گذشته به استقلال پیوست. حالا برداران محمدی که ۸ سال پیش در راه‌آهن هم‌تیمی بودند، در دو تیم مقابل هم که رقبای سنتی هستند، بازی خواهند کرد.
حالا میلاد و مهرداد محمدی ۲ بردار دیگری هستند که قرار است در دو تیم قرمز و آبی پایتخت روبروی هم به میدان بروند. میلاد با پیراهن پرسپولیس و مهرداد با پیراهن استقلال و همین سبب شده خیلی‌ها برای تماشای نبرد دو بردار مقابل هم در دربی‌های لیگ بیست و چهارم، شمارش معکوس را آغاز کنند.
برادر رو در روی بردار
میلاد و مهرداد محمدی، اولین بردارانی در فوتبال ایران نیستند که قرار است در دو تیم متفاوت، روبه‌روی هم بازی کنند. اواخر دهه ۴۰،حسین و علی قاضی‌شعار، در لباس استقلال و پرسپولیس، مقابل هم قرار گرفتند. چند سال بعد و در دهه ۵۰، فریدون و مسعود معینی که این روزها دهه هشتم زندگی را تجربه می‌کنند، دیگر بردارانی بودند که در دو تیم پرسپولیس و استقلال مقابل هم بازی کردند.


در اواسط دهه ۶۰ تجربه دیگری از رویارویی برادران در دو تیم استقلال و پرسپولیس ثبت شد. شاهین و شاهرخ بیانی، دو برادری که ابتدا در استقلال هم تیمی‌ بودند اما در ادامه راهشان جدا شد. شاهرخ برای یک فصل به پرسپولیس رفت تا در دربی مقابل بردارش شاهین که همچنان لباس آبی را می‌پوشید، قرار بگیرد
مرتضی و مهدی فنونی‎‌زاده، دو بردار دیگری بودند که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، دو تیم بزرگ پایتخت روبروی هم قرار گرفتند. مرتضی با پیراهن پرسپولیس برابر مهدی با پیراهن استقلال در دربی به میدان رفت.
حالا پس از نزدیک به ۲۲ سال، یک بار دیگر، دو برادر قرار است در استقلال و پرسپولیس پنجه در پنجه هم بیندازند و تقابل برادران محمدی از جذابیت‌های لیگ بیست و چهام خواهند بود.
به چشم رقیب نگاهش می‌کردم
فریدون معینی که در دهه ۵۰ با حضور در ترکیب پرسپولیس مقابل بردارش مسعود که لباس استقلال را می‌پوشید، به میدان رفت، در گفت‌وگو با ایرنا، در این باره گفت: آن زمان رقابت به معنی خصم و دشمنی نبود، همه چیز دوستانه بود. در زمین بازی همه تلاش‌مان را برای برد تیم انجام می‌دادیم اما زمانی که بازی تمام می‌شد همه با هم دوست بودیم و عزت و احترام برای هم قائل بودند.
وی با بیان اینکه به چشم رقیب در بازی دربی به بردارش نگاه می‌کرد، افزود: احساس خاصی نداشتم اما به عنوان رقیب، مقابل من قرار گرفته بود.
معینی درباره واکنش پدر و مادرش به اینکه دو برادر در دو تیم رقیب بازی می‌کنند، اظهار داشت: آن زمان زیاد مانند الان، خانواده راغب نبودند که فرزندانشان به سمت ورزش بروند و به همین خاطر هم درباره اینکه دو برادر در دو تیم مقابل هم بازی می‌کنند، بحثی نمی‌شد. البته من و بردارم هم کری‎‌خوانی با هم نمی‌کردیم.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره