نماد آخرین خبر

صادقیانی: نسل مستعدی را به والیبال ایران تحویل دادیم

منبع
مهر
بروزرسانی
صادقیانی: نسل مستعدی را به والیبال ایران تحویل دادیم

مهر/سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال ایران گفت: این نسل توانایی‌های فنی زیادی دارند و می‌توانند به والیبال ایران کمک کنند.
رقابت‌های والیبال زیر ۱۷ سال جهان از فردا (شنبه سوم شهریور) آغاز می‌شود و تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جهانی از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه به مصاف لیبی می‌رود.
آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال زیر ۱۷ سال در مورد شرایط تیمش پیش از آغاز رقابت‌های جهانی اظهار داشت: پیش از مسابقات جهانی در تورنمنتی چهارجانبه شرکت کردیم تا بازیکنان به آمادگی مورد نظر دست پیدا کنند. در این تورنمنت به مصاف تیم‌های ایتالیا، بلغارستان و برزیل رفتیم و سعی کردیم در هر بازی ارنج‌های مختلفی را امتحان و از تاکتیک‌های متفاوتی استفاده کنیم تا بازیکنان آمادگی مواجهه با شرایط مختلف را در بازی‌های جهانی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در تورنمنت چهار جانبه به همه بازیکنان میدان دادیم و خوشبختانه به اهدافی که مدنظر بود دست پیدا کردیم. ۳ تیم دیگر تورنمنت هم همین اهداف را دنبال کردند و در هر بازی با ترکیب‌های متفاوت به میدان رفتند و مربیان‌شان سعی کردند دست خود را رو نکنند و البته تیم ایران نیز این سیاست را در ۳ بازی تدارکاتی پیاده کرد؛ چرا که حریفان‌مان قطعاً این بازی‌ها را آنالیز می‌کنند.
سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال در خصوص حریفان تیمش در مرحله نخست گروهی قهرمانی جهان عنوان کرد: با سه تیم برتر قاره آفریقا یعنی مصر، تونس و لیبی همگروه هستیم. فیلم بازی‌های قاره‌ای آنها را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم که تیم‌های خوبی هستند. مصر سال‌هاست که والیبال قدرتمندی دارد و حتی به المپیک هم راه یافت. این تیم‌ها معمولاً دو سه بازیکن شاخص دارند اما تلاش می‌کنیم بازی‌های خوبی مقابل آنها انجام دهیم.
صادقیانی توضیح داد: با توجه به این‌که اولین دوره بازی‌های زیر ۱۷ سال جهان است، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در مرحله گروهی با ۳ تیم آفریقایی همگروه شویم. امیدوارم در وهله اول والیبال خوبی در این رقابت‌ها به نمایش بگذاریم و پس از آن نتیجه قابل قبولی هم کسب کنیم.

وی درباره اینکه آیا بازیکنان تیم ملی زیر ۱۷ سال توانایی این را دارند که در آینده به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند، گفت: اولویت نخست از همان روزی که کار را شروع کردیم، این بود که بازیکنان مستعدی که می‌توانند به والیبال ایران کمک کنند را کشف و پرورش دهیم. این نوید را به مردم می‌دهم که این نسل از بازیکنان که در تیم ملی زیر ۱۷ سال حضور دارند توانایی‌های فنی زیادی دارند و می‌توانند به والیبال ایران کمک کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره