نماد آخرین خبر

نگاه‌ها به خاتون؛ نماینده ایران وارد می‌شود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نگاه‌ها به خاتون؛ نماینده ایران وارد می‌شود

ورزش 3/خاتون بم، قهرمان ۱۰ دوره لیگ برتر زنان، یکشنبه اولین مسابقه تاریخ زنان ایران را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد داد.
در راستای توسعه فوتبال زنان در قاره کهن، نخستین دوره مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا از روز یکشنبه چهارم شهریور (۲۵ آگوست) آغاز خواهد شد. این مرحله از مسابقات البته مرحله مقدماتی و ماقبل از گروهی نام دارد که در آن ۱۳ تیم تلاش می‌کنند تا خود را به جمع هشت تیمی که به‌طور پیش فرض در مرحله گروهی حاضر هستند؛ برسانند.
مرحله مقدماتی قرار است در چهار گروه، یک گروه با حضور چهار تیم و سه گروه متشکل از سه تیم برگزار شود. سرگروهان این چهار گروه به عنوان تیم‌های صعود کننده، راهی مرحله مقدماتی می‌شوند؛ مرحله‌ای که هشت قهرمان از هشت کشور برتر آسیا (در فوتبال زنان) به طور پیش‌فرض به آن صعود کرده‌اند و منتظر تعیین تکلیف چهار تیم باقی مانده هستند تا رسما، مرحله گروهی با حضور ۱۲ تیم آغاز شود. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا طی یک گزارش ویژه به بررسی مرحله مقدماتی پرداخته و در بخش مهمی از این گزارش، به معرفی خاتون بم، قهرمان بلامنازع فوتبال ایران که مقتدرانه با ۱۰ قهرمانی بر بام فوتبال زنان ایستاده است؛ پرداخته است.
در بخشی از این گزارش نوشته شده است: در میان ۱۳ تیم حاضر در این مرحله، فقط خاتون بم ایران و نسف قارشی ازبکستان سابقه حضور در مسابقات آسیایی را دارند. خاتون، تیمی که در سه دوره اخیر لیگ برتر ایران مقتدرانه قهرمان شده است؛ در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا که به طور آزمایشی برگزار می‌شد، دو دوره حضور داشت و عملکرد خوبی هم از خود ارائه کرد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه اشاره کرده است: رویال تیمفو کالج اف سی، نخستین رقیب خاتون در این مسابقات است که به عنوان قهرمان کشور بوتان، در خانه‌اش از خاتون میزبانی خواهد کرد. این مسابقه قرار است در ورزشگاه چانگ لیمی تانگ برگزار شود و بعد از آن، دومین رقیب خاتون در گروه چهارم این مسابقات، قهرمان لیگ هنگ‌کنگ خواهد بود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره