نماد آخرین خبر

درخشان: پرسپولیسی‌ها باید تحمل کنند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
درخشان: پرسپولیسی‌ها باید تحمل کنند

ورزش 3/حمید درخشان می‌گوید خوان کارلوس گاریدو برای آشنایی با بازیکنان و شرایط مسابقات نیاز به چندین هفته زمان خواهد داشت.
پرسپولیس شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر میهمان تراکتور بود و با تساوی ۱-۱ مقابل این تیم متوقف شد. حمید درخشان در خصوص عملکرد پرسپولیس در این مسابقه گفت:  نیمه اول اصلا خوب نبود و پرسپولیس شکلی را که باید داشته باشد، نداشت. پس از دریافت گل هم شرایط استیبل نبود، ولی در ادامه به تعویض‌هایی که انجام شد، شکل بازی عوض شد اما باز هم با ده نفره شدن پرسپولیس کار تیم سخت‌تر شد.
او به تمجید از عملکرد دروازه‌بان سرخپوشان در این مسابقه ادامه داد: البته ناگفته نماند که روز خوب دروازه‌بان پرسپولیس بود که توپ‌های خوبی را گرفت و اجازه نداد پرسپولیس گل‌های بیشتری دریافت کند. این یک نقطه امیدواری بود و نشان داد دروازه‌بان پرسپولیس شرایط خوبی دارد.
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه پرسپولیس با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، گفت: با همه این اوصاف، پرسپولیس هنوز به شرایط ایده‌آلی نرسیده و نیاز به زمان دارد. البته روز گذشته با تغییراتی که سرمربی تیم انجام داد، شکل تیم بهتر شد اما پرسپولیس نیاز دارد که بهتر از این باشد و شکل بهتری به خودش بگیرد و سرعت بازی‌اش را تا حدودی تغییر بدهد و هماهنگی خود را بیشتر کند. دیروز این هماهنگی در نیمه اول دیده نشد اما در نیمه دوم بهتر شده بود که باز هم با اخراج، شرایط سخت‌تر شد. در هر صورت تساوی در زمین حریف و با آن تعداد تماشاگر که فشار می‌آوردند، خوب بود.
درخشان در مورد انتقاد برخی از پیشکسوتان پرسپولیس از گاریدو عنوان کرد: من با این صحبت‌ها مخالفم و به نظرم باید تحمل کنند. نمی‌شود انتظار داشته باشیم یک مربی در عرض چند هفته یا نیم فصل معجزه کند. باید زمان بدهند. گاریدو قطعا نیاز به زمان دارد تا با خصوصیات بازیکنان و شرایط برگزاری و جو مسابقات آشنا شود. این مسائل روی تصمیم‌گیری‌های یک سرمربی تقش دارد. باید به سرمربی زمان بدهند و در طول آن مدت عملکرد او را بررسی کنند. الان برای قضاوت در مورد او خیلی زود است.
وی در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان جدید پرسپولیس می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای ستاره‌های فصل گذشته این تیم باشند، گفت: من فکر می‌کنم اگر تلاش کنند، می‌توانند به تیم کمک کنند. وقتی جابجایی انجام می‌شود، هارمونی و هماهنگی تیم از بین می‌رود. اگر هماهنگی اتفاق بیفتد، جایگزین خوبی برای بازیکنان جداشده خواهند شد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره شانس پرسپولیس برای حضور در جمع مدعیان در فصل جدید عنوان کرد: شک نکنید این اتفاق قطعا رخ می‌دهد و پرسپولیس باز هم مدعی خواهد بود.‌ مطمئنا پرسپولیس و همان تیم‌هایی که همیشه بالای جدول هستند، باز هم مدعی خواهند بود.
درخشان در مورد درخواست برخی از باشگاه‌ها برای افزایش سقف بودجه اظهار داشت: این موضوع باید از اول درست پیش می‌رفت تا پرسپولیس هم بتواند بازیکنانش را حفظ کند. چرا وقتی محدودیتی ایجاد می‌شود، یک عده دست‌شان باز است و هزینه می‌کنند اما یک عده نمی‌توانند هزینه کنند. این درست نیست؛ اگر محدودیتی است، باید برای همه باشد و اگر آزادی عمل هم هست، باید برای همه تیم‌ها باشد. قانون باید برای همه باشد و نمی‌شود عده‌ای که در دید نیستند، هر کاری می‌خواهند انجام بدهند.
وی همچنین در خصوص مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد، پرسپولیس لطمه می‌خورد. این تیم باید در لیگ نخبگان آسیا شرکت کند و در آن تیم‌ها بهترین بازیکنان و مربیان حضور دارند. با این شرایط ما هم موظفیم که بازیکنان خارجی خوبی داشته باشیم و تیم را تقویت کنیم، در غیر این صورت حریف آن تیم‌ها نخواهیم شد. ما با هزینه‌های محدود نمی‌توانیم با آن هزینه‌ای که آنها کرده‌اند رقابت کنیم و در مقابل آنها نمی‌توانیم موفق باشیم.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره