نماد آخرین خبر

سقف بودجه در مرز پانصد میلیارد تومان!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سقف بودجه در مرز پانصد میلیارد تومان!

ورزش 3/البته این بخش در قانون ابلاغی ۱۶ خرداد هم گنجانده شده بود اما بحث‌های زیادی را به دنبال خود داشت چرا که باتوجه به امکان درآمدزایی ۱۲ میلیون دلاری پرسپولیس و استقلال و ۴ میلیون دلاری تراکتور و سپاهان، مدیران برخی از باشگاه‌ها اعتقاد داشتند که محاسبه سقف بودجه باید در پایان فصل انجام شود.
از جمله هواداران این تئوری، مهدی آذربایجانی؛ مدیرعامل سپاهان بود که مضمون صحبت‌هایش بر این اساس بود که اعتقاد داشت باتوجه به شانس کسب این جایزه توسط سپاهان و اشاره صریح قانون به اضافه‌ شدن پاداش آسیایی این فصل به سقف بودجه، عملا برای محاسبه سقف باید تا آخر فصل صبر کرد.
امروز سرانجام منصور قنبرزاده تایید کرد که پاداش این فصل آسیا به سقف بودجه اضافه خواهد شد اما او مشخص نکرد که محاسبه آن به چه شکلی است و آیا حداقل پاداش محاسبه خواهد شد یا حداکثر.
اما در صورت محاسبه حداقل پاداش نیز رقم مناسبی به بودجه پرسپولیس و استقلال افزوده خواهد شد. این دو باشگاه باتوجه به حضور در لیگ نخبگان حداقل ۸۰۰ هزار دلار به دست می‌آورند و می‌توانند با یک مرحله صعود، پاداش را میلیون دلاری کنند. سپاهان و تراکتور اما با حضور در مرحله گروهی ۳۰۰ هزار دلار به دست می‌آورند و تا بازی فینال به کمتر از دو میلیون دلار می‌رسند.

پیش از این سقف بودجه لیگ برتر به صورت پایه‌ای، ۳۲۵ میلیارد تومان اعلام شد که برای نمایندگان ایران در لیگ نخبگان ۶۵ و لیگ قهرمانان ۵۰ میلیارد به آن اضافه می‌شود. ۳۵ میلیارد تومان هم در اختیار تیم‌های دارای لایسنس خواهد بود تا عدد نهایی در بهترین حالت ۴۲۵ و برای نمایندگان لیگ قهرمانان ۴۱۰ میلیارد تومان باشد.

حالا عدد ۵۰ میلیارد تومانی به سقف پرسپولیس و استقلال اضافه خواهد شد تا آنها به مرز ۴۷۵ میلیارد تومان برسند و دو تیم تراکتور و سپاهان نیز روی عددد ۴۳۰ میلیارد خواهند بود.
اما از طرف دیگر پرسپولیس با فروش عبدالکریم حسن ۱.۳ میلیون دلار معادل ۸۰ میلیارد تومان به دست آورده که این تیم را ۵۵۰ میلیاردی خواهد کرد.
همچنین سپاهان با فروش دو ستاره خود (حسین نژاد و رضاییان) چیزی در همین حدود (۱۱۰ میلیارد تومان) کسب کرده تا اجازه هزینه ۵۴۰ میلیاردی را داشته باشد. البته سپاهان از فصل گذشته لیگ قهرمانان هم پاداشی حداقلی دارد که با محاسبه آن می‌تواند رقم بیشتری را برای خرید ستاره‌ها هزینه کند. 
البته این عدد پانصد میلیارد تومان حالا تبدیل به نرخ پایه شده، اگر قرار به محاسبه پاداش حداکثری لیگ نخبگان شود، اجازه هزینه به هزار میلیارد تومان هم می‌تواند برسد!
در این باره فراموش نکنید که فدراسیون باشگاه‌ها را ملزم کرده ۱۰ درصد از این سقف بودجه خود را برای تیم آکادمی هزینه کنند، رقمی که البته حتی روی کاغذ هم رویایی است…
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره