نماد آخرین خبر

واکنش‌ها به درگذشت اریکسون؛ جنتلمن فوتبال رفت!‏

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
واکنش‌ها به درگذشت اریکسون؛ جنتلمن فوتبال رفت!‏

ورزش 3/درگذشت غم‌انگیز اسون گوران اریکسون در ‌‏76 سالگی از تلخ‌ترین اتفاقات این روزهای دنیای فوتبال بود. با اینکه ‏اریکسون در ماه‌های گذشته و حتی در روزهای اخیر با هواداران ‏صحبت کرده و گفته بود بیماری سرطانش تا حدی پیش رفته که او ‏دیگر فرصتی ندارد اما اعلام رسمی درگذشت او باز هم برای فوتبال ‏شوکه‌کننده بود. ‏
مربی سوئدی به مدت نزدیک به نیم قرن هدایت باشگاه‌هایی بزرگ و ‏تیم‌های ملی مهمی را برعهده داشت و هیچ فوتبال‌دوستی پیدا ‏نمی‌شود که اسون گوران اریکسون را نشناسد. مربی‌ای که در ‏کارنامه‌اش هدایت آ اس رم، فیورنتینا، بنفیکا، سامپدوریا، ‏لاتزیو،منچسترسیتی، لستر و تیم‌های ملی انگلیس، مکزیک و ساحل ‏عاج دیده می‌شود. ‏
اکانت رسمی تیم ملی انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به ‏درگذشت سرمربی سابقش نوشت: "درگذشت اسون گوران اریکسون ‏در 76 سالگی ما را واقعا ناراحت و غمگین کرد. مربی‌ای که از 2001 و ‌‏2006 روی نیمکت سه‌شیرها نشست. با خانواده و دوستان این مربی ‏بزرگ ابراز همدردی می‌کنیم. آسوده بخواب اسون، دل‌مان برایت ‏خیلی تنگ می‌شود."

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس هم در بیانیه‌ای درباره درگذشت ‏اریکسون اعلام کرد: "درگذشت اسون گوران اریکسون واقعا تلخ است. ‏من در سال‌هایی که او سرمربی انگلیس بود بارها با اسون دیدار کردم ‏و همیشه تحت تاثیر کاریزما و عشق او به فوتبال قرار می‌گرفتم. او ‏یک جنتلمن واقعی برای فوتبال بود." ‏
لاتزیو، باشگاهی که با اریکسون در سال 2000 دومین اسکودتوی ‏تاریخ باشگاه را فتح کرد در واکنش به درگذشت او نوشت: "به خاطر ‏همه کارهایی که برای این باشگاه کردی از تو سپاسگزاریم آقا."

باشگاه منچسترسیتی هم به سرمربی سابقش ادای احترام کرد و ‏نوشت: "تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و دوستان اسون گوران ‏اریکسون تقدیم می‌کنیم. آسوده بخواب اسون."
باشگاه لیورپول که اخیرا یکی از آرزوهای اریکسون، یعنی مربی‌گری ‏کردن یک مسابقه در آنفیلد را برآورده کرده بود در واکنش به مرگ او ‏در بیانیه‌ای نوشت: "آسوده بخواب اسون گوران اریکسون. ما در ‏باشگاه همه با خانواده و دوستانت همدردیم. درگذشت اسون برای ‏ما واقعا دردناک است."
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا هم درباره درگذشت این مربی بزرگ ‏گفت: "اریکسون برای همیشه به ایتالیا پیوند خورده است. امروز و ‏فردا به خاطر درگذشت او یک دقیقه سکوت می‌کنیم."


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید