نماد آخرین خبر

اورونوف و حسین‌زاده بزرگسال نیستند به این دلیل!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اورونوف و حسین‌زاده بزرگسال نیستند به این دلیل!

ورزش 3/از ساعاتی پیش و با انتشار گفتگوی کاملا مبهم فرشید طاهری، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد شرایط دو سهمیه زیر 25 ساله تیم‌های لیگ برتری، فضای تنش بین استقلال با پرسپولیس و تراکتور، بیشتر از قبل هم شده و تفسیرهای متفاوتی در این مورد عرضه می‌شود.

در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که اورونوف و حسین‌زاده به دلیل اینکه فصل گذشته در لیست زیر 23 پرسپولیس حضور نداشتند، بنابراین نمی‌توانند در فصل جاری هم جزو سهمیه زیر 25 ساله باشند، اما باتوجه به اظهارات مدیران پرسپولیس و تراکتور و همچنین بکارگیری جمله «اصلاح قانون در روز 30 تیر (27 روز بعد از ابلاغ)» و همچنین اشاره طاهری به عبارت " فصل گذشته"  تفسیر ما بر زیر 25 سال تلقی شدن این دو بود. اما در عین حال استناد دیگری هم می‌شد بر این مصاحبه انجام داد. اینکه چون این دو بازیکن در فصل گذشته جزو فهرست زیر 23 تیم‌هایشان نبوده‌اند پس حضورشان در فهرست زیر 25 امسال قانونی نیست.
اما تماس‌های بعدی با مسئولان سازمان لیگ، تراکتور، پرسپولیس و فدراسیون ما را به نتایج جدیدی رساند:

* ابهام موجود در مصاحبه فرشید طاهری به صورت کاملا تعمدی از سوی سازمان لیگ اعمال شده تا این نهاد، مسئولیت تشخیص در مورد سهمیه زیر 25 ساله را به کمیته تعیین وضعیت و جمشید نورشرق واگذار کند. (درواقع مصاحبه مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ برای شفاف‌سازی خود به مصاحبه دیگری برای شفاف‌سازی نیاز دارد!)


 
* در بخشی از این مصاحبه، طاهری نکته مهمی را اشاره و اعلام کرده که باشگاه نساجی بعد از استعلام، نسبت به استفاده از سهمیه زیر 25 ساله خود مطلع شده است.در واقع این قسمت از مصاحبه کلید حل مسئله‌ای‌ست که کسی علاقه ندارد به صراحت آن را باز کند!

* پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد بازیکنی که نساجی استعلامش را گرفته، امیرمحمد هوشمند مدافع این باشگاه است و به این باشگاه اعلام شده که آنها می‌توانند هوشمند را در لیست زیر 25 ساله استفاده کنند. به این ترتیب وضعیت امیرمحمد هوشمند، مبنای مقایسه و تشخیص وضعیت اورونوف و حسین‌زاده خواهد بود.
* امیرمحمد هوشمند متولد 19 اردیبهشت 1379، امیرحسین‌زاده 9 آبان 1379 و اوستون اورونوف 29 آذر 1379 هستند. به عبارتی هوشمند از هر دو بازیکن بزرگتر است.
* حال بر اساس قوانین فصل گذشته، بازیکنانی که بعد از 11 دی 1379 متولد شده بودند، می‌توانستند در لیست زیر 23 ساله قرار بگیرند. بنابراین هر سه بازیکن فصل گذشته خارج از لیست امید و در لیست بزرگسالان تیم‌شان حضور داشتند.
* به این ترتیب اگر باشگاه نساجی توانسته نام امیرمحمد هوشمند را در لیست زیر 25 ساله خود قرار دهد (که این موضوع در گفتگو با خبرنگار ما به تائید مدیران باشگاه نساجی رسیده)، پرسپولیس و تراکتور هم می‌توانند دو ستاره خود را از لیست بزرگسالان خارج کنند.
البته همانطور که گفته شد سازمان لیگ به صورت تعمدی در این مورد شفاف‌سازی نکرده و به صورت دوپهلو از مهمترین مقام نقل و انتقالاتی خود مصاحبه منتشر کرده تا همه چیز به استعلام نهایی از کمیته تعیین وضعیت موکول شود. بااین‌حال باتوجه به موقعیت یکسان هوشمند با اورونوف و حسین‌زاده و استعلام مثبت نساجی از فدراسیون فوتبال، عملا پرسپولیس و تراکتور هم نباید در این مورد مشکلی داشته باشند.
حال پرسپولیس و تراکتور با نامه رسمی به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان از شرایط این دو بازیکن مطلع خواهند شد!


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره