نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

۹۰۰ گل رسمی؛ ادامه تاریخ‌سازی‌های CR7

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
۹۰۰ گل رسمی؛ ادامه تاریخ‌سازی‌های CR7

ورزش 3/کریستیانو رونالدو با گلزنی در دیدار النصر مقابل الفیحا توانست به آمار شگفت‌انگیز ۹۰۰ گل رسمی در تمام رقابت‌ها برسد.
کریستیانو رونالدو همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد. او حالا به ۹۰۰ گل رسمی دست یافته است. او با گلزنی برای النصر مقابل الفیحا، نتیجه بازی را به ۲-۰ تغییر داد و گل نهصدم خود را در فوتبال حرفه‌ای به ثمر رساند. رونالدو که در حال حاضر در صدر جدول گلزنان قرار دارد، اولین بازیکنی است که به این تعداد گل رسمی دست یافته است.
رونالدو که از زمان پیوستن به النصر ۶۸ گل به ثمر رسانده است. در فصل گذشته ۲۴-۲۰۲۳، ۵۰ گل در ۵۱ بازی و در فصل ۲۳-۲۰۲۲، ۱۴ گل در ۱۹ بازی به ثمر رساند. او در نقل و انتقالات زمستانی از منچستریونایتد به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی پیوست.
تعداد گل‌های کریستیانو رونالدو برای هر تیم به شرح زیر است:
اسپورتینگ لیسبون: ۵ گل
منچستریونایتد: ۱۴۵ گل

رئال مادرید: ۴۵۱ گل
یوونتوس: ۱۰۱ گل
النصر: ۶۸ گل
تیم ملی پرتغال: ۱۳۰ گل

کریستیانو رونالدو ۷۷۰ گل از ۹۰۰ گل خود را در فوتبال باشگاهی به ثمر رسانده است که بیشتر آن‌ها در رئال مادرید بوده است. او در سانتیاگو برنابئو ۴۵۱ گل رسمی به ثمر رسانده است. با تیم ملی پرتغال نیز ۱۳۰ گل زده است.
رونالدو به تازگی در مصاحبه‌ای درباره بازنشستگی خود گفت: «نمی‌دانم که آیا به زودی بازنشسته خواهم شد یا نه. شاید در دو یا سه سال آینده، اما احتمالاً در النصر بازنشسته خواهم شد.» او همچنین اشاره کرد که هدفش رسیدن به ۱۰۰۰ گل است و چرا که نه، حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ با پرتغال و تا آن موقع گلزنی در رقابت‌های مختلف با النصر می‌تواند سی‌آر‌سون را به این آمار خارق‌العاده برساند.

رونالدو افزود: «وقتی از تیم ملی خداحافظی کنم، به هیچ‌کس از قبل اطلاع نخواهم داد و این تصمیمی بسیار خودجوش و در عین حال بسیار سنجیده خواهد بود.» انتظار می‌رود که او در لیست بعدی روبرتو مارتینز برای مسابقات مقابل کرواسی و اسکاتلند در لیگ ملت‌ها حضور داشته باشد.
این پنج‌شنبه، در طول قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، کریستیانو رونالدو مورد تجلیل قرار خواهد گرفت. او بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است و با دریافت جایزه‌ای ویژه از دست الکساندر چفرین، رئیس یوفا، از او به خاطر میراث قابل توجهش در این رقابت‌ها تجلیل خواهد شد. رونالدو چندین رکورد در این رقابت‌ها دارد، از جمله کسب کفش طلای مسابقات در هفت فصل مختلف، به ثمر رساندن ۱۷ گل در یک فصل و مجموع ۱۴۰ گل در ۱۸۳ بازی. هیچ‌کس بیش از او در لیگ قهرمانان گل نزده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید