نماد آخرین خبر

در آسیا کسی به گرد پای سید نمی‌رسد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
در آسیا کسی به گرد پای سید نمی‌رسد

ورزش 3/ 17 بازیکن باشگاه‌های ایران در ادوار مختلف مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدند.
  بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران در سال 2024 در حالی پنجمین میزبانی خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد که تهران در سال‌های 2002، 2004، 2013 و 2022 میزبان بوده است و امسال برای نخستین‌بار شهری غیر از پایتخت، میزبانی را تجربه خواهد کرد.
نخستین دوره این رقابت‌ها در سال 1999 با حضور 6 تیم در کشور چین برگزار شد و ژو گانگ از تیم سیچوان چین به عنوان بهترین مدافع معرفی شد و کیوان مجردی نخستین ایرانی است که از باشگاه پیکان موفق به کسب این عنوان در سال 2000 شد.
در مجموع ادوار این مسابقات 11 بازیکن تیم‌های ایران هفده بار به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدند که محمد موسوی در 6 دوره رکورددار ایرانی‌ها در کسب این عنوان است و عادل غلامی نیز دو بار بهترین مدافع مسابقات شده است.
سعید رضایی، محمد منصوری، علیرضا نادی، حسام بخششی، مصطفی شریفات، سعید مصطفی‌وند، محمد رضی‌پور و مهدی جلوه دیگر بازیکنان ایرانی هستند که در ادوار مختلف قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدند.
از سال 2014 روند انتخاب بهترین‌ها به تیم رویایی تغییر یافت و بر این اساس در هر دوره دو مدافع میدانی انتخاب شدند که در سال 2014 هر دو مدافع انتخاب شده نیز ایرانی بودند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره