نماد آخرین خبر

جباری: تعویض سرمربی صلاح نیست

منبع
فارس
بروزرسانی
جباری: تعویض سرمربی صلاح نیست

فارس/ پیشکسوت استقلال گفت: گرفتن ایراد تیم این نیست که سرمربی عوض شود، باید یک دستیار خارجی کاربلد در کنار نکونام حضور داشته باشد.
سابقه نداشته چنین اتفاقاتی برای استقلال در خوزستان بیفتد
علی جباری درخصوص بازی سوم استقلال در لیگ 24 و حواشی که ایجاد شد، اظهار داشت: در این بازی مشکلاتی برای استقلال دراهواز به وجود آمد و از نظر روحی-روانی تاثیر زیادی روی تیم گذاشت. از زمانیکه من بازی می‌کردم سابقه نداشته چنین اتفاقاتی برای استقلال در خوزستان بیفتد.وی افزود: همیشه اهواز و خوزستان خانه دوم ما بوده اما برای اولین بار دیدم که درآنجا آبی‌ها و قرمزها برعلیه تیم ما یکپارچه شدند. فکر می‌کنم به دنبال تسویه حساب با نکونام بودند و به این ترتیب تیم استقلال هم از نظر روحی مشکل پیدا کرد. سابقه نداشته تماشاگر پیراهن فولاد را تنش کند و کنار آبی‌ها بنشیند. درمجموع هرچند تا الان 5 امتیاز از دست داده‌ایم اما معمولا تا هفته پنجم طول می‌کشد تیم‌ها جا بیفتند. در فوتبال این مسائل طبیعی است. دلیل نمی‌شود که ناامید باشیم و هواداران باید صبور باشند.
درفضای مجازی علیه استقلال سم پاشی می‌کنند و خط می‌دهند
پیشکسوت استقلال درمورد شرایط فنی این تیم، گفت: تیم مهره‌های خوبی دارد و بازی گرفتن از آن‌ها کار سختی نیست اما نیمکت ما ضعیف است. باید شخصی باتجربه، کاربلد و رزومه دار روی نیمکت حضور داشته باشد تا به نکونام کمک کند. هر سرمربی ممکن است در یک بازی مشکل پیدا کند و نتواند گره بازی را باز کند، باید یک مربی باید که در این مواقع و در زمان‌های حساس به کمک سرمربی بیاد.جباری ادامه داد: الان در فضای مجازی عده‌ای را تحریک می‌کنند که این مساله قطعا به استقلال ضربه می‌زنند. هوادار اگر تیم را می خواهد باید بداند اسم بردن و نفر معرفی کردن جز ضربه زدن به تیم، نتیجه دیگری ندارد. نباید به دنبال اهداف شخصی باشیم. گذشت زمانی که شخصی را می پرستیدند و می‌گفتند فلانی باید باشد! عده‌ای هم خط می‌گیرند که علیه تیم و باشگاه فعالیت کنند.پیشکسوت استقلال افزود: درواقع برخی افراد سم پاشی می‌کنند اما اگر استقلالی هستند باید به ایجاد آرامش کمک کنند. من می‌دانم چه کسانی خط می‌دهند ولی اسم بردن مشکلی را حل نمی‌کند. آن‌ها باید خودشان را اصلاح کنند و در این بین هوادار استقلال هم باید باهوش باشد.
نباید اینطور باشد که دلال‌ها از قهوه خانه فلان کشور یک آدم بیاورند!

وی با اشاره به اینکه در زمان فرهاد مجیدی هم مشکلات فنی به وجود آمد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که گابریل پین در کنارش حضور داشته باشد، گفت: این یک تجربه از زمان مجیدی است و الان باید از این تجربه استفاده کنند اما در این بخش کوتاهی می‌شود. قبل از شروع فصل در جلسه‌ای به سمیعی و شهریاری گفتم باید آدم رزومه‌داری به کادرفنی اضافه شود نه اینکه دلال‌ها بروند از قهوه خانه فلان کشور یک آدم بیاورند و برایش هزینه هم بشود. اگر این اتفاق نیفتد، این مشکلات تا پایان فصل ادامه خواهند داشت. الان تیم مهره‌های خوبی دارد اما ضعف کادرفنی باید برطرف شود.
مربی خوب خارجی در کنار نکونام می‌تواند مشکلات تیم را حل کند
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: باید یک مربی با فکر و ایده بهتر در کنار نکونام قرار بگیرد. سال قبل هم اگر چنین فردی روی نیمکت حضور داشت در مقاطع حساس راحت امتیاز نمی‌دادیم و می‌توانستیم قهرمانی را بگیریم. نیاز است که فردی شناخته شده و کاربلد در کادرفنی باشد تا در بزنگاه‌ها راهنمایی کند.جباری درخصوص انتقاداتی که از نوع بازی استقلال می‌شود، عنوان کرد: نکونام درکنار کی‌روش کار کرده و تفکر او را دارد. اگر مربی خارجی خوب به کادرفنی اضافه شود همه این مشکلات برطرف می‌شوند. صلاح در این نیست که سرمربی عوض شود. باید عیب کار را برطرف کنند. گرفتن ایراد تیم این نیست که سرمربی عوض شود. نکونام یکسال اینجا کارکرده، به شرایط و فضا آشناست، مهره‌های خوبی هم دارد و فقط حضور یک مربی خوب خارجی در کنارش کاربلد می‌تواند مشکلات فعلی تیم را حل کند.
هوادار باید به حفظ آرامش تیم و باشگاه کمک کند
وی درمورد اینکه پس از باخت به استقلال خوزستان چه در ورزشگاه شهدای فولاد و چه در فضای مجازی و حتی مقابل باشگاه استقلال، برخی هواداران خواهان بازگشت فرهاد مجیدی شدند و اکنون نیز شایعه شده مسئولان باشگاه مذاکراتی را برای بازگشت او داشته‌اند، گفت: این کار درست نیست. من از بعد فنی می‌گویم؛ باید این تیم و سرمربی‌اش حمایت شوند. نباید با یک باخت این حرف‌ها را بزنیم. تیم شرایط خوبی دارد و با حضور یک دستیار خارجی خوب، نتیجه گیری تیم هم خوب می‌شود.جباری ادامه داد: در این بین گروهی هستند که استقلال را دوست ندارند یا احساسی عمل می‌کنند. برخی هم عاشق موی بلند یا چشم و ابروی افراد هستند. فرهاد هم در مقاطعی در استقلال ناکام ماند یا در امارات نتایج خوبی نگرفت. نمی‌خواهم عملکردش را زیر سوال ببرم. حرفم این است؛ نباید الان که اول فصل است این اتفاقات بیفتند. برخی از روی حسادت به دنبال مشکل تراشی برای استقلال هستند اما هواداران باید به حفظ آرامش تیم و باشگاه کمک کنند. یک سری واقعا دشمنی می‌کنند و خط می‌دهند.
برخی به دنبال صندلی استقلال هستند تا به راحتی فلان وزیر را ببینند!
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: برخی به دنبال این هستند که فقط این صندلی را بگیرند چون اگر مدیر استقلال باشند مثلا می‌توانند به راحتی فلان وزیر را ببینند. دلشان برای استقلال نمی‌سوزد. فقط در مجازی پول خرج می‌کنند که حاشیه بسازند. همیشه چوب لای چرخ استقلال گذاشتند اما باید حرمت هوادار این تیم حفظ شود. هوادار استقلال هم باید پشتیبان تیمش باشد و به تیم آرامش بدهد. باید منطقی فکر کنیم. اینکه من عاشق فلانی هستم، سودی برای تیم و باشگاه ندارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره