نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

حرکت مرموز پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حرکت مرموز پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات

ورزش 3/هدف پرسپولیس در این فصل دفاع از عنوان قهرمانی و موفقیت در لیگ نخبگان آسیا است و هر ستاره در دسترسی هدفی برای مدیران این باشگاه است.
در روزهای گذشته برخی از صفحات هواداری خبر از مذاکرات پرسپولیس با سه بازیکن مطرح فوتبال ایران داده‌اند: سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و البته مهرداد محمدی.
این سه بازیکن جزو چهره‌های مطرح فوتبال ایران به حساب می‌آیند که جذب هرکدام‌شان می‌تواند برای هواداران آن باشگاه قوت قلب بزرگی باشد. پرسپولیس پس از یک فصل نقل و انتقالات طولانی و در شرایطی که به نظر همین حالا هم به اندازه کافی بازیکن در اسکواد خود دارد، حداقل یک بازیکن جدید به نفرات خود اضافه خواهد کرد اما نفر دوم تنها در شرایطی پیراهن این باشگاه را به تن خواهد کرد که مذاکرات با وی بدون دست انداز خاصی به نتیجه برسد و اتفاقی که در مسیر پرسپولیسی شدن علی قلی‌زاده رخ داد، تکرار نشود.

شرایط فعلی این بازیکنان را با هم بررسی می‌کنیم:
* سامان قدوس؛ از النصر و ساوتهمپتون تا مالموی سوئد. پس از ترک تیم فوتبال برنتفورد، سامان قدوس هنوز باشگاه جدید خود را معرفی نکرده است. شماره هشت تیم ملی می‌تواند خرید رویایی برای هر تیمی از فوتبال ایران باشد اما او پس از مذاکرات طولانی با باشگاه النصر امارات و ساوتهمپتون انگلیس در نهایت فوتبال خود را در باشگاه مالمو ادامه خواهد داد. قدوس که صحبت حضورش در تیم میدلزبورو انگلیس در چمپیونشیپ نیز شنیده می‌شد، در نهایت در کشوری در توپ خواهد زد که اغلب دوران فوتبال خود را در آنجا پشت سر گذاشته است. طبیعی است که او فعلا بازی در خارج از مرزهای ایران را به عنوان انتخاب خود در نظر گرفته است.

* ستاره بعدی، علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز از اولین بازیکنانی بود که در این فصل در سبد مبارکه پرسپولیس قرار گرفت و باشگاه پرسپولیس نیز بیانیه‌ای درباره این فوتبالیست سابق تیم ملی جوانان که در اوج جوانی قرار بود به این باشگاه بیاید، منتشر کرد. جهانبخش نیز مثل قدوس فعلا ترجیح خود را به ادامه فوتبال در اروپا گذاشته و مذاکرات خود را با تیم‌های مختلفی در ایتالیا، آلمان، اسکاتلند و حالا هلند ادامه داده و باید تا روزهای آینده در انتظار معرفی باشگاه بعدی او ماند. به هر صورت او مدت‌هاست که مذاکره جدیدی با پرسپولیس نداشته و قرار هم نیست پیراهن این تیم پرطرفدار ایرانی را به تن کند.

* مهرداد محمدی دیگر چهره‌ای است که به عنوان گزینه خرید به پرسپولیس لینک شده است، اما محمدی که قبلا سابقه حضور روی سکوهای هواداری سرخپوشان را داشته، به دلیل قولی که به جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها، داده قصد ندارد استقلال را ترک کند و با وجود مذاکرات غیرمستقیم چراغ سبزی از خود نشان نداده است، اگرچه موضوع خروج او از فهرست باشگاه مسئله مهمی است که اگرچه این بازیکن کم حاشیه واکنشی نسبت به آن نداشته اما در پس ذهنش آن را بی مهری باشگاه استقلال نسبت به خودش در نظر گرفته و این تنها عاملی است که ممکن است نظر او را در این مسیر تغییر بدهد؛ چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده و مهرداد را در جمع آبی‌ها نگه داشته است. البته اگر مذاکره‌ای هم بین او و باشگاه پرسپولیس باشد، مثل مذاکره با میلاد محمدی کاملا در خفا انجام خواهد شد و تا دقایقی پیش از عقد قرارداد هیچکس از آن مطلع نمی‌شود.

اما پرسپولیس بنابر آنچه که در بیانیه امروز خود نیز اعلام کرده، یک مهاجم خارجی را به جمع خود اضافه خواهد کرد؛ بازیکنی که با نظر مستقیم سرمربی اسپانیایی، خوان کارلوس گاریدو، به جمع پرسپولیسی‌ها منتقل خواهد شد.
اما شلوغ‌تر شدن اسکواد پرسپولیس ور شرایطی است که قرمزها در بازی‌های گذشته بابت خروج ستارگان خود از لیست مشکلاتی داشته‌اند و حالا در صورت خرید مهاجم خارجی و بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی و امید عالیشاه، سه بازیکن جدید نیز به جمع فوتبالیست‌های واجد شرایط حضور در مسابقات اضافه خواهد شد؛ اتفاقی که باعث می‌شود تعداد بیشتری از بازیکنان اسمی در هر مسابقه روی سکو بروند که این مسئله به خودی خود برای سرخپوشان حاشیه‌ساز است.
این موضوع از آنجا مورد توجه مدیران باشگاه قرار دارد که آنها دوست ندارند گاریدو را در اولین فصل حضورش در ایران با چالش‌های بیشتری مواجه کنند، چراکه به هر حال برای بازیکنان اسم و رسم‌دار سخت است که در مسابقات تیم روی سکو بنشینند و مدام در طول ۹۰ دقیقه خود را از لنز عکاسان پنهان کنند؛ یکی از همان داستان‌هایی که گاریدو پس از بازی فولاد درباره‌اش گفت قهوه می‌خورد و به آنها فکر می‌کند!

در حال حاضر لیست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس به این شرح است:
1. الکسیس گندوز
2. مرتضی پورعلی گنجی
3. گئورگی گولسیانی
4. محمدحسین کنعانی‌زادگان
5. فرشاد فرجی

6. ایوب العملود
7. وحید امیری
8. میلاد محمدی
9. مسعود ریگی
10. میلاد سرلک
11. سینا اسدبیگی
12. سروش رفیعی 
13. محمد خدابنده‌لو 
14. فرشاد احمدزاده

15.عیسی  آل‌کثیر
16. علی علیپور
17. سعید صادقی
18. امید عالیشاه
* اوستون اورونوف در لیست زیر 25 سال باشگاه قرار گرفته است.
*با توجه  به قوانین سازمان لیگ در هر مسابقه لیگ برتری غیر از یازده بازیکن ترکیب اصلی فقط هفت بازیکن بزرگسال دیگر می توانند روی نیمکت بنشینند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره