نماد آخرین خبر

بارسلونا تکذیب کرد؛ دکو جایی نمی‌رود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بارسلونا تکذیب کرد؛ دکو جایی نمی‌رود!

ورزش 3/اخبار بسیاری در مورد احتمال جدایی دکو، مدیر ورزشی بارسلونا، از این باشگاه شنیده شده است.بارسلونا تکذیب کرد: دکو جایی نمی‌رود!

دکو، مدیر ورزشی بارسلونا، به دلیل وضعیت مالی پیچیده‌ای که باشگاه با آن مواجه است، هرگز نتوانسته است با آزادی کامل تیمی را به دلخواه خود تشکیل دهد. او چندی پیش با طعنه گفت:«من فقیرترین مدیر ورزشی اروپا هستم.» این سخنان دکو در حالی که در لابی یک هتل در بارسلونا نشسته بود و منتظر دیدار با یک ایجنت بود، نشان‌دهنده چالش‌هایی بود که او با آن‌ها روبرو شده است.

در ابتدا، دکو برای همکاری با متئو آلمانی منصوب شد و سپس پس از استعفای آلمانی به دلیل نارضایتی از جلسات مکرر رئیس باشگاه با دکو و آلخاندرو اچواریا، وظایف او را بر عهده گرفت. آلمانی و جوردی کرویف بدون سر و صدا باشگاه را ترک کردند، زیرا از این بی‌احترامی‌ها و مبارزه با مشکلات مالی بارسلونا خسته شده بودند.

باشگاه بارسلونا باید با قوانین فیرپلی مالی مبارزه کند، وضعیتی که پس از تصمیمات اولیه لاپورتا برای متهم کردن خوزه ماریا بارتومئو به مشکلات اقتصادی و نادیده گرفتن کمک‌های مالی کووید به وجود آمد. از آن زمان، باشگاه نتوانسته است از قانون ۱:۴ خارج شود و این وضعیت بیش از سه سال و نیم ادامه داشته است.

در تلاش برای تقویت تیم، آلمانی در دوران خود با مشکلات زیادی روبرو شد و وقتی دید که دیگر اعتماد کامل لاپورتا را ندارد، به مایورکا رفت تا استراحت کند. دکو که چندین هفته در بارسلونا در جلسات شرکت کرده بود، مسئولیت را بر عهده گرفت، با آگاهی از مشکلات مالی باشگاه، اما با وعده‌هایی که لاپورتا به او داده بود.
دکو  با اعتماد به صحبت لاپورتا که مشکلات مالی حل خواهد شد، اولین هدف خود را «نداشتن تیمی بدتر از سال گذشته» قرار داد. این هدف با توجه به تاریخچه و اعتبار بارسلونا مضحک به نظر می‌رسید، اما واقعیت این بود که او باید چهار بازیکن را برای جذب یک بازیکن جدید کنار می‌گذاشت. بنابراین، دکو با احتیاط عمل کرد و به وعده‌های لاپورتا اعتماد کرد.

در این مدت، دکو با شکست‌های زیادی مواجه شد، از جمله از دست دادن بازیکنانی مانند گولر که به رئال مادرید رفت و سپس بریوال به تاتنهام. پس از آن اعتبار دکو شروع به کاهش کرد و او حتی در رقابت با سالزبورگ برای جذب بایچتیچ شکست خورد.

بارسلونا به دلیل مشکلات مالی خود، بازیکنانی را جذب کرد که نمی‌توانستند ثبت نام شوند و قراردادهایی با بازیکنان آزاد بست که قصد فروش آن‌ها را در سال بعد داشت. این وضعیت باعث شد که بارسلونا بخشی از اعتبار اروپایی خود را از دست بدهد و بازیکنان تمایل کمتری به بازی در این باشگاه داشته باشند.

در حالی که تیم بارسلونا در زمین بازی عملکرد خوبی داشت، دکو با مشکلات زیادی روبرو بود و حتی در روزهای آخر بازار نقل و انتقالات به پورتو رفت تا تولد خود را جشن بگیرد و سپس به تعطیلات رفت.

مسائل دشوار داخلی بارسلونا سرانجام دکو را خسته کرده است. او که از محدودیت های مالی ناامید شده بود و رئیس باشگاه نتوانست به وعده‌هایی که داده بود عمل کند، اکنون به این فکر می‌کند که با زندگی حرفه ای خود چه کند. دکو که از دنیای مدیر برنامه‌ها به بارسا آمد، تجربه پیچیده‌ای به عنوان مدیر ورزشی داشته است و در مورد آینده خود در بارسلونا مطمئن نیست. او دوستان خود در مورد تمایل خود برای جدایی از بارسا صحبت کرده زیرا هرگز نتوانسته است با آزادی کامل یا تحت شرایطی که مدیر ورزشی نهادی مانند بلوگرانا باید فعالیت کند، عمل کند.

با این حال بارسلونا در بیانیه‌ای هر گونه شایعه مبنی بر جدایی دکو را رد کرده و اطمینان داده که این مدیر ورزشی و بازیکن سابق باشگاه، قصدی برای استعفا ندارد و در بارسلونا خواهد ماند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره