نماد آخرین خبر

پیشکسوت استقلال: جای من خالیست!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیشکسوت استقلال: جای من خالیست!

ورزش 3/در شرایطی که پس از شکست استقلال برابر همنام خوزستانی خود، حواشی پیرامون این تیم به اوج خود رسیده و مدیران این باشگاه مذاکرات خود را برای جذب جانشین جواد نکونام آغاز کرده‌اند، رضا رجبی، پیشکسوت آبی‌ها، در گفتگویی مفصل با خبرنگار ما درباره شرایط این روزهای استقلال و عملکرد این تیم صحبت کرده‌ است.
رجبی در این مصاحبه به انتقاد از عملکرد نکونام و دستیاران او و همچنین مدیریت باشگاه پرداخته و همچنین به مذاکره با فرهاد مجیدی واکنش نشان داده است. صحبت‌های رجبی را در ادامه می‌خوانید:
* این شرایط فقط به کادرفنی برنمی‌گردد
اگر قرار باشد درباره امروز صحبت کنیم، باید نگاهی هم به گذشته داشته باشیم. من به عنوان کسی که دوره‌های مربیگری را تا انتها گذرانده‌ام، پنج رده ملی بازی کرده‌ام و سال‌ها استقلال بوده‌ام، از فوتبال سال گذشته خیلی اذیت می‌شدم و انتقادات فنی زیادی هم داشتم. ضمن اینکه مدیریت باشگاه استقلال هم بارها دچار تغییر شد و همین موضوع باعث شد عنان کار از دست برود. سال قبل حجت کریمی آمد و خود آقای نکونام را آورد و شکل کار طوری بود که احساس می‌شد سال بدون حاشیه‌ای در پیش باشد اما یک‌باره اتفاقاتی رخ داد که باعث شد ایشان برود. همین الان هم فشاری که روی باشگاه استقلال و نکونام می‌آید، فقط به کادرفنی برنمی‌گردد.

* حق نداریم مشکلات تیم را به بیرون انتقال بدهیم

شما حتما باید برای رفتار افراد تیمت در آینده برنامه‌ داشته باشی. ۱۰ روز پیش بود که فاجعه هاشمی‌نسب و آتیلا اتفاق افتاد؛ اینها از کجا نشئت می‌گیرد؟ از جایی که منِ رضا رجبی ۱۰ میلیارد قرارداد می‌بندم اما بندی در قراردادم نیست که حق نداشته باشم مشکلات باشگاه را به بیرون انتقال بدهم. ما فقط پول می‌دهیم و هیچ بازدارنده‌ای نداریم. برای مثال همان صحبت‌های آتیلا خیلی به تیم لطمه زد. این هواداران چه گناهی کرده‌اند؟ من بارها گفته‌ام ما مدیریت نداریم و نمی‌دانم آقای سمیعی چرا در این پست حضور دارد.
* چرا دفاع سه نفره را عوض کردیم
در خصوص مسائل فنی من از پارسال می‌گفتم آقای نکونام، شما با کی‌روش کار کرده‌ای و کارهای دفاعی را بلدی اما خودت فوتبالیستی بودی که رو به جلو بازی می‌کردی و گل می‌زدی و حالا در بخش جلوی تیمت مشکل داری. طراحی تمرین و جابجایی بازیکن، فرار از تله آفساید، پاس‌های کات‌بک و گرفتن ضربات ایستگاهی و حرکات ترکیبی دو سه نفره است که لایه دفاعی حریف را باز می‌کند. فوتبال اینطور نیست که فکر کنی به اهواز می‌روی و یک اوت دستی می‌شود و جلالی یک سانتر می‌کند. ضمنا من متوجه نشدم وقتی سیستم دفاع سه نفره استقلال پارسال جواب داده چرا او آن را امسال تغییر داد.
* من باید کنار نکونام باشم! 
آقای نکونام برای انتخاب کمک‌هایش یارکشی کرد و کسانی را نیاورد که به او کمک کنند. دو نفر که آمدند و ورزش را به هم ریختند و دو نفر دیگر هم اینکاره نیستند. من این موضوع را یک‌بار به مهدی رحمتی هم گفتم. اینها آدم‌های قوی را کنارشان نمی‌آورند. این اشتباه است. امیر قلعه‌نویی چرا امیر قلعه‌نویی شد؟ شاهرخ بیانی، من، محمود فکری، مجید صالح، حمید بابازاده، ایمان عالمی و... همگی کنارش بودیم و هر کدام یک نکته می‌گفتیم کافی بود. چرا باید بترسیم؟ من همین الان قسم می‌خورم که اگر من کنار آقای نکونام باشم، این تیم می‌تواند با یک فوتبال زیبا به نتیجه برسد؛ اگر این اتفاق نیفتد من دیگر اسم فوتبال را نمی‌آورم‌. اگر باشگاه ما یک کمیته فنی قوی داشته باشد، می‌توانند با جواد صحبت و به او کمک کنند.
*حتما کمک خوب لازم است
مدام می‌گفتند بازیکن و اینهمه بازیکن گرفتند. با اینهمه بازیکن یک موقعیت در اهواز نداشته باشی خیلی بد است. حتی در بازی با ملوان هم من به عنوان یک استقلالی می‌پرسم آیا آن دو پنالتی، پنالتی بود؟ همان بازی هم می‌توانست اتفاق دیگری رخ بدهد. من کاری به اینکه تیم ششم است ندارم و فقط می‌گویم با این سبک و سیاق آینده‌ای نمی‌بینم، مگر اینکه آقای نکونام تغییر اساسی ایجاد کند و آدم‌های دلسوزی بیاورد. اگر کمکی که نکونام باید بگیرد وجود نداشته باشد، استقلال ۱۰ مسی هم بگیرد چیزی تغییر نمی‌کند.
* باید تیمی در تراز تاریخ باشگاه استقلال داشته باشیم 
به عنوان پیشکسوت استقلال و کسی که دوست دارم بچه‌های جوان‌تر در عرصه مربیگری پیشرفت کنند، چیزی که دوست دارم از استقلال در هر هفته ببینم، تیمی است که با شعف و شور بازی کند. اگر به نکونام وقت داده بشود، او باید این خصیصه را به تیمش اضافه کند و ما در مسابقات تیمی را ببینیم که فقط برای بردن و در تراز تاریخچه باشگاه استقلال بازی می‌کند.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره