نماد آخرین خبر
  1. مهم
ورزشی

پیروزی خفیف یوزها در نصف جهان؛ ایران 1 - 0 قرقیزستان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
پیروزی خفیف یوزها در نصف جهان؛ ایران 1 - 0 قرقیزستان

ورزش 3/تیم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی سه امتیاز اولین مسابقه خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 را به‌دست آورد.
از نخستین دیدار تیم ملی ایران در دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، ملی پوشان از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف قرقیزستان رفتند که این بازی در نهایت با تک گل مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ خاتمه پیدا کرد. 
شاگردان امیر قلعه نویی در نیمه نخست نمایش رضایت بخشی به اجرا گذاشتند و اگرچه در خلق موقعیت شاهد خلاقیت خاصی نبودیم اما دفع ناقص گلر قرقیزستان روی ضربه امید نورافکن، باعث شد مهدی طارمی با توجه به فرصت طلبی و جاگیری خوبی که داشت در ریباند توپ را وارد دروازه این تیم کند.
در نیمه دوم بازیکنان تیم ملی ایران هیچ موقعیت خاصی روی دروازه قرقیزستان نداشتند و در طرف مقابل قرقیزها که روی ضد حملات حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، چند مرتبه خطرساز ظاهر شدند و حتی کوجو یک بار در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که سنگربان تیم ملی این توپ را مهار کرد. 
به هر ترتیب شاگردان امیر قلعه نویی با کسب این پیروزی در فولادشهر، حال خودشان را برای دومین دیدار مقابل امارات آماده خواهند کرد که این بازی قرار است بیستم شهریور ماه در العین برگزار شود. 
لازم به ذکر است در جدول گروه A، هر سه تیم امارات، ایران و ازبکستان با ۳ امتیاز اما با تفاضل گل‌های مختلف در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
 

گزارش زنده:

دقیقه ۹۰: یک شوت بی هدف دیگر از ملی پوشان زده شد و این بار ضربه امید نورافکن به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: تعلل و آشفتگی خط دفاعی تیم ملی ایران باعث شد کوجو با بیرانوند تک به تک شود که سنگربان تیم ملی به خوبی آن را مهار کرد.

دقیقه ۷۳: شانزدهمین شوت ایران را ترابی با پای راست زد که آن هم در چارچوب نبود.

دقیقه ۷۲: شوت سردار آزمون با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: باز هم ژیلگاربک در عرض حرکت کرد و این بار پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: ژیلگاربک پس از حرکت در عرض به سمت دروازه شلیک کرد که بیرانوند آن را مهار کرد.

دقیقه ۵۸: باز هم نورافکن از پشت محوطه اقدام به شوت‌زنی کرد که این بار تیرک دروازه مانع گل شدن این توپ شد.

دقیقه ۴۵: حرکت تند و تیز بازیکنان ایران روی فرار فوق العاده مهدی قائدی و پاس کات بک مهدی طارمی، پشت محوطه ۸ قدم به علی قلی‌زاده رسید اما ضربه این بازیکن به آسمان رفت.

دقیقه ۴۳: شوت از راه دور امین حزباوی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: نفوذ به موقع آریا یوسفی از کانال سمت راست و پاس کات بک او طارمی را در موقعیت ایده آل قرار داد اما مدافع قرقیزستان به موقع توپ را دور کرد.

دقیقه ۳۴:شوت زمینی امید نورافکن توسط دروازه‌بان قرقیزستان با یک دفع ناقص همراه شد و توپ مقابل مهدی طارمی قرار گرفت و این بازیکن در نهایت فرصت طلبی خود موفق شد، با بغل پایی آرام گل اول بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۲۷: توپ گیری خوب آریا یوسفی روی غفلت مدافعان قرقیزستان باعث شد این بازیکن پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شود و او ترجیح داد توپ را به سمت چپ محوطه جریمه ببرد که آنجا مدافع قرقیزستان توپ را زودتر از رسیدن قایدی دور کرد.

دقیقه ۲۱: سانتر عبدالرحمانوف روی محوطه جریمه با ضربه سر کوجو تغییر جهت داد اما بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۲۰: در هنگام خروج علیرضا بیرانوند از دروازه و در حالی که تمام قرقیزها در زمین خودی بودند، وینگر این تیم زمین خودشان اقدام به ارسال توپ کرد که بیرانوند لحظه آخر خودش را به توپ رساند و یک کرنر به قرقیزستانی‌ها داد.

دقیقه ۱۸: ارسال قدوس روی سر حزباوی فرود آمد اما توپ به بیرون رفت و بعد از آن هم موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۱۰: ارسال تند و تیز آریا یوسفی در اختیار توکوتائف گلر قرقیزستان قرار گرفت.

دقیقه ۷: کرنر ارسال شده پشت محوطه جریمه به نورافکن رسید که این توپ توسط مدافعان برگشت داده شد.

دقیقه ۶: سردار آزمون با فرصت طلبی به موقع خود موفق شد از بازیکن قرقیزستان توپ را گرفت ولی در ادامه واکنش گلر این تیم باعث شد توپ به کرنر برود

بازی تیم ملی ایران و قرقیزستان با نتیجه 0-0 در جریان است.
تیم ملی ایران در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026، از ساعت 19:30 به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفته است.
اطلاعات بازی ایران و قرقیزستان
انتخابی جام جهانی 2026
بازی: ایران - قرقیزستان
تاریخ و ساعت برگزاری: پنج‌شنبه 17 شهریور ۱۴۰۳؛ ساعت 19:30
ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان
داوران: یوسوکه آراکی (داور بازی از ژاپن)، جون میهارا و کوتا واتنبه (کمک داور از ژاپن)، ریو تانیمتو (داور چهارم) برای این مسابقه انتخاب شده است.
ترکیب دو تیم
ایران
علیرضا بیرانوند، آریا یوسفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدامین حزباوی، میلاد محمدی - علی قلی زاده، سامان قدوس، امید نورافکن، مهدی قائدی، مهدی طارمی، سردار آزمون.
سرمربی: امیر قلعه نویی
قرقیزستان
ارژان توکوتائف، والری کیچین، تامیرلان کوزوبائف، کریستین برازمان، جوئل کوجو، قلی‌ژیگیت علی‌قل‌اف، عادل‌جان عبدالرحمانوف، الکساندر میشچنکو، الدیار زاریپبکوف، غیرت ژیرگالبک اولو، علیمردان شوکوروف.
سرمربی: ماکسیم لیسیتسین


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره