نماد آخرین خبر

درخشش ستارگان لیگ ایران در تاشکند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
درخشش ستارگان لیگ ایران در تاشکند

ورزش 3/در نخستین بازی از گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، ازبکستان با تک گل جلال الدین ماشاریپوف کاپیتان و ستاره استقلال از سد کره شمالی گذشت تا موقتا صدرنشین شود.
بازی با سوت احم الکاف داور مطرح عمانی آغاز شد و برخلاف انتظار این کره شمالی میهمان بود که نبض بازی را در اختیار گرفته بود و روی چند شوت از راه دور توانستند دروازه ازبک‌ها را تهدید کنند. در بیستمین دقیقه بازی شاگردان سرچکو کاتانچ روی یک حرکت تمرین شده از سمت چپ محوطه جریمه کره شمالی و با ضربه پای چپ کاپیتان خود یعنی ماشاریپوف به گل نخست بازی رسیدند. بیست دقیقه بعد از این گل،‌ کره شمالی بهترین فرصت برای به تساوی کشیدن بازی را از روی نقطه پنالتی به دست آورد اما اوتکیر یوسوپوف با تشخیص درستش این ضربه را مهار کرد تا نیمه نخست با برتری ازبک‌ها پایان یابد.
در نیمه دوم بازی، کره‌ای‌ها برای جبران گل هرچه داشتند گذاشتند و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه اوتکیر یوسوپوف ایجاد کردند که واکنش‌های خوب دروازه‌بان فولاد مانع از گل خوردن میزبان شد. ازبک‌ها در نیمه دوم تمرکزشان روی ضدحملات بود و چندان برای دوبرابر کردن برتری خود تلاش نکردند. با این حال شاگردان کاتانچ نیز روی چند صحنه فرصت باز کردن دروازه میهمان را داشتند که این اتفاق رخ نداد.
این بازی ‌در نهایت با همان تک گل ماشاریپوف به سود میزبان به پایان رسید تا برخلاف نتایج دور از انتظار بحرین مقابل استرالیا و فلسطین مقابل‌‌ کره، ازبکستان با سه امتیاز به کار خود پایان دهد.
جالب آنکه در پایان بازی، جلال الدین ماشاریپوف با ثبت نمره ۸.۸ به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. دیگر ازبکستانی حاضر در فوتبال ایران و فولاد یعنی اوتکیر یوسوپوف سنگربان ازبک‌ها نیز با مهار پنالتی و چند موقعیت گلزنی دیگر از حریف، جزء بهترین بازیکنان تیمش در این نبرد سخت بود.
این تیم در پنج روز بعد در دومین بازی خود میهمان قرقیزستانی است که از ساعتی پیش مقابل تیم ملی کشورمان قرار گرفته است. به نظر می‌رسد ازبکستان سخت‌ترین حریف ایران در این مسابقات باشد. مصاف تیم ملی کشورمان با ازبکستان در هفته سوم رقابت‌ها یعنی ۲۰ مهرماه در تاشکند برگزار خواهد شد.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر