نماد آخرین خبر

دهقانی: ناظر AFC گفت معجزه رخ داد و انتقال بازی تیم ملی به کشور ثالث یک توهین بزرگ است

منبع
فارس
بروزرسانی
دهقانی: ناظر AFC گفت معجزه رخ داد و انتقال بازی تیم ملی به کشور ثالث یک توهین بزرگ است

فارس/مسئول مسابقات بین المللی فدراسیون فوتبال گفت: وقتی به AFC بگوییم باید بازی تیم ملی در کشور ثالث برگزار شود، یعنی توانایی میزبانی نداریم.

علی دهقانی درمورد شرایط ورزشگاه فولادشهر برای بازی ایران و قرقیزستان، اظهار داشت: چهلمین روز بود که برای برگزاری بازی در اصفهان حضور داشتم. برای اینکه بدانیم این ورزشگاه چه شرایطی را تجربه کرد تا به این نقطه برسد باید به عقب برگردیم. ورزشگاه فولادشهر اصفهان مجوز بازی ملی هم نداشت و حتی برای برگزاری لیگ نیز چند اِلمان را نداشت. 

وی افزود: نور ورزشگاه یکی از مشکلات بود. آبیاری چمن به صورت دستی انجام می‌شد و افرادی با شلنگ این کار را می‌کردند اما امروز آبیاری اتوماتیک صورت گرفت. شیارهای زرد رنگی که در چمن دیده می‌شد به علت لوله‌گذاری در 6 لاین بود. این کار در 6 روز جمع شد چون به AFC قول داده بودیم کارها انجام شود.

مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی فدراسیون عنوان کرد: اسکوبورد ورزشگاه شرایط خوبی نداشت و تصاویر قطع می‌شد اما امروز می‌بینید یکی از اسکوبوردهای خوب کارش را در ورزشگاه فولادشهر آغاز کرد. خیلی سخت بود ورزشگاهی که حتی نمی‌توانست بازی ملی برگزار کند را به شرایط بین‌المللی برسانیم. روزی که ناظر AFC از این ورزشگاه بازدید کرد سه هفته زمان داشتیم زمین را به بهترین حالت ممکن برسانیم. 

دهقانی ادامه داد: ناظر باور نمی‌کرد این کار را انجام دهیم. نزدیک به دو کیلومتر از ورزشگاه را فنس‌کشی کرده بودیم. باکسی هم درست کرده بودیم که اتوبوس‌ها امن به ورزشگاه برسند و کسی دسترسی به آنها نداشته باشد. ناظر بازی اولین چیزی که در وسط زمین ایستاده بود و گفت این بود که معجزه رخ داده است! همه این کارها را کردیم که میزبانی از کشور خارج نشود.

دهقانی در خصوص دیدار بعدی تیم ملی برابر قطر و وضعیت آینده چمن ورزشگاه فولاد شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بازی در کشور ثالث اشتباه است. کاری به اظهارات نیما نکیسا، مدیرعامل ذوب‌آهن ندارم اما وقتی بازی در خارج از کشور برگزار شود یعنی به AFC گفته‌ایم توانایی برگزاری بازی در ایران را نداریم و حیثیت‌مان خدشه‌دار می‌شود. 

وی افزود: توهین بالاتر از این نیست که میزبانی را بگیرند. برای بازی با قطر باید در فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری شود. مدیران ارشد فدراسیون باید تصمیم‌گیری کنند و ما نیز اجرایی کنیم. ممکن است تصمیم گرفته شود بازی در جای دیگری برگزار شود. اینها منوط به این است که ورزشگاه دیگری را بررسی کنیم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره