نماد آخرین خبر

آمار عجیب تیم برانکو؛ یک لمس توپ در محوطه ژاپن

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آمار عجیب تیم برانکو؛ یک لمس توپ در محوطه ژاپن

ورزش 3/یک رسانه چینی به بررسی شکست سنگین روز گذشته تیم ملی این کشور برابر ژاپن و جابجا شدن رکوردهای منفی پرداخته است.
رسانه تیتان 24 در مطلبی به بررسی باخت دیروز تیم ملی چین پرداخته و نوشته است: در نخستین دیدار از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا، تیم ملی چین مقابل ژاپن با نتیجه سنگین ۷-۰ شکست خورد. هرچند انتظار می‌رفت چین این بازی را واگذار کند، اما کسی پیش‌بینی چنین باخت سنگینی را نمی‌کرد. این شکست نه تنها بدترین باخت تاریخ چین برابر ژاپن، بلکه بالاترین تعداد گل‌های خورده در یک مسابقه مقدماتی جام جهانی برای این تیم بود و رکوردهای منفی جدیدی را ثبت کرد.
هرچند قدرت کلی تیم ملی چین به مراتب کمتر از ژاپن بود، اما در این بازی چیزی فراتر از تفاوت در توانایی‌ها به چشم آمد: ضعف‌های آماتورگونه بازیکنان چین. در دقیقه ۱۲ بازی، یک ضربه کرنر برای ژاپن به سمت محوطه جریمه ارسال شد و در شعاع دو متری واکایاما اندو هیچ بازیکنی از چین برای دفاع حاضر نبود، او نیز به راحتی با ضربه سر دروازه را باز کرد. در پایان نیمه اول نیز، میتوما کاورو با یک ضربه سر دیگر و در شرایطی که باز هم هیچ مدافعی مراقب او نبود، گل دوم ژاپن را به ثمر رساند.
در نیمه دوم، تاکومی مینامینو پس از عبور از جیانگ شن‌لونگ با یک ضربه دقیق دروازه را باز کرد. پس از آن، مینامینو با عبور از چند بازیکن دیگر دوباره گلزنی کرد. در دقیقه ۷۷، جناح چپ ژاپن، جونیا ایتو، که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، دو پاس گل و یک گل ثبت کرد و در نهایت بازی با نتیجه ۷-۰ به پایان رسید. این شکست سنگین‌ترین نتیجه تاریخ بین تیم‌های ملی چین و ژاپن است. پیش از این، چین در سال ۲۰۰۰ در مسابقات زیر ۱۶ سال آسیایی با نتیجه ۷-۱ به ژاپن باخته بود.
براساس آمار، آخرین پیروزی چین برابر ژاپن به سال ۱۹۹۸ و در تورنمنت دایناس کاپ برمی‌گردد که چین ۲-۰ پیروز شد. از آن زمان تا کنون، چین در ۱۵ بازی مقابل ژاپن موفق به پیروزی نشده و ۹ باخت و ۶ تساوی را ثبت کرده است.
پیش از این، سنگین‌ترین شکست تیم ملی بزرگسالان چین برابر ژاپن تنها با اختلاف ۲ گل بود. همچنین، بیشترین تعداد گل‌های خورده چین در یک بازی مقدماتی جام جهانی، به شکست ۴-۱ برابر ایران در سال ۱۹۹۷ برمی‌گردد. بنابراین، این بازی بدترین نتیجه تاریخ فوتبال چین در مقدماتی جام جهانی محسوب می‌شود.

در واقع، این شکست دومین شکست سنگین چین در مسابقات رسمی بین‌المللی است. بزرگ‌ترین شکست تاریخ چین مربوط به باخت ۸-۰ در یک دیدار دوستانه برابر برزیل در سال ۲۰۱۲ است. همچنین، این بازی سنگین‌ترین شکست چین در شش سال اخیر بود. پیش از این، چین در سال ۲۰۱۸ در جام چین با نتیجه ۶-۰ مغلوب ولز شده بود.
در طول این بازی، چین تنها یک بار توانست توپ را در محوطه جریمه ژاپن لمس کند و آن هم توسط مدافع تیم، ژو چن‌جی بود. پس از بازی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی چین، اعتراف کرد که ژاپن یک تیم قدرتمند آسیایی و جهانی است، اما چین با باخت ۷ گله، به کجا تعلق دارد؟ ژاپن در ۳ سال گذشته بارها به پیروزی‌های پرگل رسیده، از جمله پیروزی ۱۴-۰ برابر مغولستان و ۱۰-۰ برابر میانمار.
ژانگ یونیگ، مهاجم تیم ملی چین، پس از بازی گفت: «این نتیجه، تفاوت بزرگ بین فوتبال چین و ژاپن را نشان می‌دهد. باید این فاصله را بپذیریم و امیدواریم که بتوانیم از سایه این شکست خارج شویم و در بازی‌های خانگی با روحیه بالا بازی کنیم.» اما واقعیت تلخ این است که آیا تیم ملی چین می‌تواند با این سطح از عملکرد، در بازی‌های خانگی بهتر ظاهر شود؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره