نماد آخرین خبر

تنها راه باقی‌مانده تیم ملی با قلعه‌نویی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
تنها راه باقی‌مانده تیم ملی با قلعه‌نویی

آخرین خبر/تاریخ فوتبال ملی ایران پر از اوقاتی مثل امروز است؛ زمانی که بخش زیادی از هواداران و دنبال‌کنندگان نتایج تیم ملی از عملکرد بازیکنان و کادرفنی راضی نیستند. تیم ملی فوتبال ایران دیروز در یک بازی نه چندان جذاب، با یک گل قرقیزستان را شکست داد و در حالی که بخشی از انتقادها معطوف به سخت‌افزار فوتبال ایران در میزبانی از این مسابقه بود، صدای اعتراض تماشاگران در ورزشگاه خیلی زود گوش‌ها را جنباند.

ایران بازی مقابل قرقیزستان را تهاجمی آغاز کرد و به لطف تحرک علی قلی‌زاده در پست وینگر راست موقعیت‌هایی روی دروازه حریف ایجاد کرد و در نهایت با شوت محکم امید نورافکن و ریباند مهدی طارمی به گل اول رسید، اما پس از آنکه تیم ملی یک فرصت عالی دیگر را نیز توسط علی قلی‌زاده از دست داد، لحظه به لحظه نمایش ملی‌پوشان در ورزشگاه فولادشهر وضعیت ضعیف‌تری پیدا کرده و در نهایت هم اگر درخشش علیرضا بیرانوند در دقایق پایانی نبود، ممکن بود نتیجه‌ای غیرمنتظره در مسیر صعود ایران به جام جهانی رقم بخورد.

نکته مهم در بازی دیروز تیم ملی، نمایش ضعیف فوتبالیست‌هایی بود که در فصل تابستان از تمرینات باشگاهی دور بوده‌اند. سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و همچنین سعید عزت‌اللهی که تازه از بند مصدومیت رها شده و تعداد جلسات تمرینی او با تیم شباب الاهلی به انگشتان یک دست نرسیده است.

همچنین در بازی دیروز بازی سردار آزمون هم آن طراوت و شور همیشگی را نداشت و مهدی قایدی دیگر وینگر تیم ملی نیز آنچنان که انتظار می‌رفت چیزی از سرعت و تکنیک خود را به نمایش نگذاشت. همچنین میلاد محمدی، دفاع چپ تازه پرسپولیس هم در بازی‌سازی و ایجاد موقعیت چندان موفق عمل نکرد و بازی رو به عقب او و پاس‌کاری‌های مکررش با شجاع خلیل‌زاده و علیرضا بیرانوند نقطه تاریکی در بازی این مدافع باتجربه محسوب می‌شد.

ایران در نیمه دوم بازی دیروز اقدام به چند تعویض کرد اما ورود بازیکن آماده‌ای مثل مهدی ترابی نیز تغییری در وضعیت تیم ملی ایجاد نکرد و آخرین تعویض (ورود صالح حردانی به جای آریا یوسفی) نیز در شرایطی اتفاق افتاد که هیچکس ضرورت این تغییر را متوجه نشد. با این حال این قرقیزستان بود که با تحرک دائمی بازیکنانش در خط جلو، موقعیت‌های روی دروازه ایران ایجاد کرد و در نهایت هم موفق شد روی اشتباه امین حزباوی به فرصت گلزنی صد درصدی دست پیدا کند که علیرضا بیرانوند مانع از فرو ریختن دروازه تیم ملی شد.

این نمایش و ناراحتی امیر قلعه‌نویی در کنار خط با واکنش ناگهانی بخشی از هواداران حاضر در ورزشگاه فولادشهر و شعار آنها علیه سرمربی تیم ملی توام شد؛ اتفاقی که البته در تاریخ فوتبال ایران کم‌سابقه نیست اما این‌بار احتمالا دلایلی به جز شکل بازی تیم ملی در این مسابقه داشت و شاید به تسویه حساب بخشی از طرفداران سپاهان با سرمربی تیم ملی بازمی‌گشت. اتفاقی که در نهایت منجر به حلقه اتحادی در میانه میدان و رفتن بازیکنان به سمت طرفداران زن و البته مصاحبه بسیار تند مهدی طارمی در انتقاد از شعارهای منتقدانه علیه تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر شد.

تیم ملی ایران در مرتبه قبلی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اولین مسابقه مقابل سوریه قرار گرفت و در شرایطی که دراگان اسکوچیچ به دلیل ابتلا به کرونا روی نیمکت ایران نبود، با یک گل سوریه را شکست داد و البته درست مثل همین مسابقه دروازه علیرضا بیرانوند با خطر مواجه شد. جالب اینکه در آن مسابقه هم مهدی ترابی به عنوان بازیکن جایگزین وارد میدان شده و سردار آزمون و مهدی طارمی نیز دو بازیکن مهاجم تیم ملی ایران بودند.

پس از آن مسابقه انتقادهای بسیاری از نحوه نمایش تیم دراگان اسکوچیچ در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و در حالی که این انتظار وجود داشت که اسکوچیچ به این انتقادها پاسخی بدهد، او این کار را به بازی دوم (مقابل عراق در قطر) موکول کرد و زمانی که ایران با نتیجه قاطع سه بر صفر حریف خود را شکست داد، اسکوچیچ به آنچه که خودش در ذهن داشت دست یافته و پاسخ انتقادات را داده بود که این بر خلاف رویه‌ای است که امیر قلعه‌نویی و کاپیتان تیم ملی دیروز در نشست مطبوعاتی به آن عمل کردند. قلعه‌نویی با تکرار برخی از حرف‌های قدیمی سعی کرد نمایش تیم ملی به عدم آمادگی برخی از بازیکنان و شرایط زمین ربط بدهد و مهدی طارمی هم تاکید کرد درست است که تیم ملی در این مسابقه بازی خوبی انجام نداده اما در نهایت به جام جهانی صعود خواهد کرد و فعلا این هدف اصلی تیم ملی در آینده خواهد بود.

در نهایت دیدار مقابل امارات فرصتی برای کادر و بازیکنان تیم ملی است تا از فضای منتقدانه فعلی رهایی پیدا کنند. پیروزی در العین مقابل امارات که با برد غیرمنتظره مقابل قطر در صدر گروه قرار گرفته است، علاوه بر اینکه گام بزرگی برای صعود به جام جهانی خواهد بود، آرامش خاطری به تیم ملی خواهد داد تا در فیفادی بعدی که موعد آن یک ماه دیگر خواهد بود، برای دو مسابقه دشوار بعدی مقابل ازبکستان و قطر استرس کمتری داشته باشد و با آمادگی حداکثری به مصاف دو حریف خود برود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره