نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

نکونام:برای همیشه می روم اما اجازه نمی دهم زیلیکیچ برگردد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نکونام:برای همیشه می روم اما اجازه نمی دهم زیلیکیچ برگردد!

ورزش 3/به من پیغام می دهند مهرداد محمدی و گوستاوو را بیرون کن و زیلیکیچ را برگردان! آیا این حرف منطقی است؟

جواد نکونام در جدیدترین مصاحبه خود نکات مهمی را می گوید:
*حتی اگر من را برکنار هم کنید، بازیکن بی کیفیت را نه می خواهم و نه بازی می دهم 
*با یک باخت، تلفن خود را خاموش و تیم را رها کردند
*بازیکن جدید استقلال می گوید، 5 بازی پشت سرهم باختیم اما این شرایط را ندیدم 
*دو بزرگ و پیشکسوت فوتبال و استقلال به من گفتند، سکوت همیشه هم خوب نیست! 
*با یک سرمربی خارجی که با من درارتباط است مذاکره کرده اند

پس از اولین باخت استقلال در اهواز ، مدیران باشگاه از دسترس خارج شده و آبی پوشان تهرانی را در آستانه بازی با الغرافه و آخرین روزهای نقل و انتقالات تنها گذاشته اند.
جواد نکونام سرمربی تیم استقلال، در فصل جدید بیشتر سکوت کرده و کمتر حرف زده است اما به نظر می رسد صبر او نیز به سر رسیده باشد.
شایعات مختلفی نیز در خصوص تغییرات کادرفنی استقلال یا موارد دیگر به گوش می رسد درحالی که باشگاه استقلال در آستانه بازی حساس لیگ نخبگان آسیا هیچ حمایتی از جواد نکونام و تیمش انجام نداده و به یک بیانیه خنثی و کمرنگ اکتفا کردند تا به حواشی و شایعات دامن زده شود.

در این میان جواد نکونام تصمیم مهمی گرفت و حکم به اخراج آلمدین زیلیکیچ بازیکن خارجی جنجالی استقلال داد.

جواد نکونام در رابطه با شرایط کنونی تیم استقلال، گفت: یک نکته را لطفا و حتما همین ابتدا بنویسید که من تصمیم گرفتم امسال بیشتر سکوت کنم و کمتر حرف بزنم 
اما با دو پیشکسوت و بزرگ فوتبال و استقلال مشورت کردم که گفتند سکوت همیشه هم خوب نیست و باید هواداران و افکار عمومی را در جریان مشکلات و حواشی تیم بگذارید. این حق هوادار استقلال است که واقعیت ها بداند. سال گذشته من و بازیکنانم از اول فصل تا روز آخرلیگ بیست و سوم به خاطر استقلال و هوادارانش جنگیدیم و  همه دیدند چه شد و چه اتفاقاتی افتاد و چطور قهرمانى را از ما گرفتند الان هم اگر حرف می زنم به خاطر استقلال و هوادارانش که مییگند حرفهاتو  بزن که هوادار بدونه و توصیه دو بزرگ فوتبال و استقلال است. 

وی ادامه داد: یکی از بازیکنان جدید تیم من همین دیروز می گفت فصل گذشته 5 بازی پشت سرهم باختیم اما این شرایطی که برای استقلال در یک هفته گذشته پیش آمد را ندیدیم! با یک باخت باید گوشی مدیران خاموش و تیم به حال خود رها شود؟ تجهیزات اولیه پزشکی خریداری نشود و امکانات برای تمرین قطع شود؟ کجای دنیا با یک شکست تیم این طور اداره می شود؟ بعد از باخت در بازی عجیب و غیرعادی در اهواز که 5 ساعت پیش از مسابقه با استقلال خوزستان، محل برگزاری مسابقه معلوم نبود و بارها و بارها شاهد تشنج و بارش آب معدنی به وسط زمین بودیم، و نمی دانم مدیران تیم کجا بودند؟!!

این شرایط را تجربه کنیم و حتی یک حمایت خشک و خالی هم نکنند؟ من هیچ پاسخی به این سئوالات نداشتم و فقط شرمنده بازیکنانم شدم. بازیکنانی که بهترین هستند و با وجود بی مهری و یک هفته بی تفاوتی و عدم حمایت از سوی باشگاه یا قطع کردن تغذیه، عدم خرید تجهیزات پزشکی وتأمین نکردن امکانات، باز هم با تعصب و قدرت تمرین کردند و باید قدردان این بچه ها بود.

سرمربی استقلال ضمن گلایه از عدم حمایت باشگاه پس از اولین شکست تیمش، یادآور شد: براى آوردن مربى خارجى یکم زود بود این کارها دوستان یک بیانیه یا به قول خودشان اطلاع رسانی کردند که بیشتر از آن که کمک حال تیم باشد، حواشی، شایعات و مشکلات تیم را بیشتر کرد. 

از بازیکنان بپرسید تیم در چه حالی است در حال حاضر ؟!! من امروز خطاب به هوادار استقلال می گویم که به دلیل رعایت یک طرفه قانون سقف بودجه نمیتوانیم چند بازیکن خود را ثبت کنیم.
استقلال کمبود تعداد بازیکن دارد وچند مصدوم هم داریم، اما با همین شرایط هم اگر حمایت کنند قول می دهم موفق شویم. فصل گذشته هم ثابت کردیم با دست خالی می جنگیم اما به خاطر نام استقلال پا پس نخواهیم کشید! من این قول را به هواداران می دهم درحالی که می دانم یکی از همین آقایان ازاول هم دنبال مربی خارجی بوده و قبل از آن که مشکلات برای ادامه همکاری من با استقلال مرتفع شود، با مربی خارجی توافق هم کرده بودند. همچنین با سرمربیان خارجی مختلفی در همین چند روز گذشته مذاکره کرده اند که یکی از آنها اتفاقا با من در ارتباط است! ایرادی ندارد، باشگاه می تواند با هرمربی دوست دارد مذاکره کند ولی چرا یک هفته، تیم را به حال خود رها کرده اید تا شایعات مختلف ذهن بازیکنان و تیم من را خراب کند.

جواد نکونام در مورد اخراج آلمدین زیلیکیچ نیزخاطرنشان کرد: لطفا با حروف درشت این جمله مرا بنویسید که از فوتبال برای همیشه می روم اما اجازه نمی دهم زیلیکیچ با این کیفیت به استقلال برگردد. آقایان! نمی دانند حفظ بازیکن بی کیفیت خارجی که بازی هم نمی کند، یک سهمیه استقلال در سال آینده را خواهد سوزاند و من هیچ وقت به استقلال خیانت نمی کنم. حتی اگر مرا برکنار هم کنند  بازیکن بی کیفیت و بسیار ضعیف را نه می خواهم و نه بازی می دهم. این حرف امروز من نیست و از اردوی ترکیه گفتم این بازیکن ضعیف است و او را نمی خواهم اما دوستان اصرار عجیبی داشتند که بیشتر زیلیکیچ را ارزیابی کنم. بیش از یک ماه این بازیکن بوسنیایی در تمرین تیم حضور داشت ودر چند دیدار دوستانه هم او را بازی دادم منتهای مراتب در حدو اندازه استقلال که هیچ بلکه لیگ ایران هم نشان نداد. بنابراین اعلام کردم زیلیکیچ را نمی خواهم!

وی همچنین ادامه داد: امروز مهرداد محمدی به من زنگ زده بود و بسیار غمگین و ناراحت بود که چرا باید اسم من از لیست کنار گذاشته شود اما برای یک بازیکن بی کیفیت کارت بازی هم صادر شود؟ او به خود من گفت با مدیریت باشگاه بارها تماس گرفتم اما جواب تلفن هایم را نداد و مجبور هستم برخلاف میل باطنی از استقلال بروم. آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی هم شرایط مشابهی داشته و باشگاه اصرار به خروج اسم این دو مدافع تیم از لیست استقلال دارد درحالی که من هم اکنون به دلیل قانون سقف بودجه و اجرای آن در استقلال (!)  کمبود بازیکن دارم. 15 بازیکنی که حاضرند با همه شرایط و بی مهری ها بجنگند ولی این رفتارهای توهین آمیز حق آنها نیست. فوتبال بُرد دارد، باخت هم دارد و مگر قرار است هیچ تیمی نبازد؟ منچستر یونایتد بعد از جدایی آلکس فرگوسن حتی یک جام قهرمانی در پریمر لیگ انگلیس نگرفته یا منچسترسیتی گران ترین تیم دنیا تازه فصل گذشته توانست قهرمان چمپیونز لیگ شود یا پاری سن ژرمن با آن همه ریخت و پاش هنوز به این آرزوی بزرگ نرسیده است. آیا مدیران آنها با یک باخت قهرکرده و تغذیه تیم را قطع می کنند؟ یا گوشی خود را خاموش می کنند و هیچ حمایتی از تیم و بازیکنان خود انجام نمی دهند؟ نه! فوتبال این نیست و اصولا ورزش یک جامعه معرفتی است. 

سرمربی استقلال افزود: نمی دانم چرا این حواشی و مشکلات فقط برای استقلال است و تیم های رقیب ما در آرامش کامل به سر می برند؟ سقف قرارداد و بودجه یا یک شکست باعث نمی شود روی اعصاب و روان کادرفنی و بازیکنان تیم رقیب پیاده روی شود؟ شاید هم مشکل باخت در شرایط غیرعادی و عجیب به استقلال خوزستان نباشد و مشکل کنارگذاشتن یک بازیکن بی کیفیت باشد؟ اگر این طور باشد پس مطمئن شدم کار خودم را درست انجام داده و منتظر تبعات آن هستم. به من پیغام می دهند مهرداد محمدی و گوستاوو را بیرون کن و زیلیکیچ را برگردان! آیا این حرف منطقی است؟! طفلکی بلانکو تا 2 ساعت پیش ازدیدار با استقلال خوزستان، نمی دانست و نمی دانستیم می تواند برای ما بازی کند یا نه؟ آیا رقیبان ما سقف بودجه را رعایت کرده اند؟ چرا این قانون فقط برای استقلال است و باشگاه ما اجرا می کند؟
جواد نکونام در پایان تأکید کرد: من حرف هایم را امروز درکمال صداقت زدم تا همه استقلالی ها در جریان قرار بگیرند اما یک بار دیگر تکرار می کنم با همین بازیکنان با غیرت و همه مشکلات، اگر حمایت کنند این تیم موفق خواهد شد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره