نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

روز سیاه صوفیه؛ مربی احتمالی استقلال را لخت کردند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
روز سیاه صوفیه؛ مربی احتمالی استقلال را لخت کردند!

ورزش 3/در شرایطی از ایوایلو پتف به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت استقلال نام برده می شود که این سرمربی بلغارستانی تجربه عجیبی از پذیرش ناموفق سکان هدایت یکی از تیم‌های لیگ این کشور به نام لفسکی صوفیه دارد. چرا که درست در روز معارفه، چند هوادار لفسکی به محل معارفه پتف ریخته و لباس لفسکی را از تن او درآوردند!
این حادثه عجیب به‌عنوان یکی از ناخوشایندترین اتفاقات در تاریخ باشگاه لفسکی یاد می‌شود. جایی که حدود ده هوادار افراطی لفسکی به کنفرانس خبری که برای معرفی پتف به عنوان سرمربی جدید "آبی‌ها" برگزار شده بود، یورش بردند. آنها با زور پیراهن لفسکی را از تن پتف درآوردند و او را مجبور به ترک جلسه کردند. مدیر ورزشی باشگاه، ناسکو سیرکوف نیز در اعتراض به این رفتار از سمت خود استعفا داد. گزینه هدایت استقلال نیز فردای آن اتفاق از سمت خود کناره‌گیری کرد.
پتف به دلیل اینکه طرفدار تیم رقیب یعنی زسکا صوفیه بود، مورد حمله قرار گرفت. این در حالی بود که برخی از بازیکنان لفسکی که طرفداران سرسخت زسکا بودند، همچنان در این تیم بازی می‌کردند. برخی روایت‌ها نیز حاکی از این است که چون او پیش از این مصاحبه‌ای را علیه لفسکی انجام داده بود، با این اتفاق مواجه شد.

یک سال بعد، پتف در مصاحبه‌ای با روزنامه "ترد" با لبخند به این حادثه واکنش نشان داد و گفت: «می‌دانم که حمله در واقع علیه من نبود، بلکه برخی جنگ‌های داخلی در باشگاه جریان داشت. من فقط قربانی این وضعیت شدم، بدون هیچ گناهی. من می‌خواستم لفسکی را به یک تیم بسیار باکلاس تبدیل کنم و با هم به موفقیت‌های بزرگی برسیم، اما این اتفاق نیفتاد. من به‌راحتی آن افراد را می‌بخشم. مدت‌هاست که این حادثه را فراموش کرده‌ام و به آینده نگاه می‌کنم.»

ناسکو سیرکوف، مدیر ورزشی وقت باشگاه معتقد بود که پتف پتانسیل تبدیل شدن به استانی‌میر استویلوف جدید برای لفسکی را دارد (مربی سابق و پرافتخار این باشگاه). در میان هواداران "آبی‌ها"، کسانی که در این اقدام شرکت داشتند به خوبی شناخته شده‌اند. آنها نه تنها این اقدام را پنهان نکرده‌اند بلکه به آن افتخار می‌کنند و معتقدند که از شرف لفسکی دفاع کرده‌اند. حداقل دو نفر از آنها قسم خورده‌اند که برای این حمله پولی دریافت نکرده‌اند.

با این حال، ناسکو سیرکوف، مدیر ورزشی سابق لفسکی، ادعا کرده است که هواداران افراطی این تیم برای مجبور کردن ایوایلو پتف به درآوردن پیراهن و اخراج او از ورزشگاه "گرنا" (محل معارفه) مبلغ ۳۰ هزار لو بلغارستان (بیش از 15 هزار یورو) دریافت کرده‌اند. این اظهارات او در مراسم معرفی کتابش در ولیکو ترنوو باعث ایجاد تنش با رهبران گروه هواداران اولترای لفسکی شد. در این مراسم، سیرکوف به همراه همسرش ایلیانا راوا حضور داشت که او نیز اعلام کرده بود که "تلاش وحشیانه‌ای از سوی هواداران افراطی لفسکی برای ترساندن خانواده‌اش صورت گرفته است." 
پتف سالهای گذشته و درخصوص این اتفاق گفته است: «اما چیزی دیگر را هم برای شما فاش می‌کنم. پس از آن، مسئولان لفسکی دو بار دیگر با من تماس گرفتند و خواستار بازگشت من به تیم شدند. یک سال بعد از آن اتفاق و سپس شش ماه بعد از پیشنهاد بازگشت، آنها به‌شدت به من نیاز داشتند. اما پس از آن حادثه، دیگر نمی‌توانستم به این باشگاه بازگردم و در آن کار کنم.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره