نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

صحبت های جنجالی و تعیین کننده نکونام؛ بگویند خداحافظ، خوش آمدی!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
صحبت های جنجالی و تعیین کننده نکونام؛ بگویند خداحافظ، خوش آمدی!

ورزش 3/سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پایان تمرین عصر شنبه درباره وضعیت مبهم و نگران کننده این روزهای خودش و تیم فوتبال استقلال صحبت کرد

استقلال روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد؛ روزهایی که مدیران و سرمربی استقلال بار دیگر در یک رویارویی مستقیم قرار گرفته‌اند و در این بین هواداران بخش آبی پایتخت بار دیگر روزهای پرآشوبی را پیش روی خود و تیم محبوبشان می‌بینند. 
در این شرایط جواد نکونام پس از پایان تمرین عصر شنبه که در کمپ حجازی برگزار شد، در حالی که توسط هواداران تشویق می‌شد مقابل خبرنگاران ایستاد و در حالی که یکی دو دقیقه‌ای طول کشید تا سکوت حکم فرما شود، درباره وضعیت آشفته باشگاه و جایگاه خودش صحبت کرد. 

سرمربی استقلال اینطور حرف هایش را آغاز کرد: «سعی کردم امسال بیشتر سکوت کنم و با عملکرد و کارمان تمرکز را بیشتری روی بازی‌ها بگذاریم. اما این سکوت باعث شد که هواداران بزرگ‌ترین ضربه رو بخورم و اطلاع نداشتن از شرایط تیم باعث ایجاد لطمه بشود. با خودم گفتم اگر در این شرایط صحبت نکنم به خودم و هواداران استقلال خیانت کرده‌ام. منم مثل خود آنها هستم. من هم از بچگی عاشق استقلال بوده‌ام‌. این موضوعی است که من به آن امروز دست پیدا کرده‌ام.»

او سپس با اشاره به یک نکته مهم اضافه کرد: «چیزی که باید هواداران و همه بدانند این است که من درباره منافع استقلال با هیچکس شوخی و تعارفی ندارم. در رابطه با منافع استقلال هم با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنم. خودتان دیدید که پارسال من جلوی کسانی ایستادم که می‌خواستند با استقلال مبارزه کنند. ببینید من اصلاً بحث شخصی ندارم ولی داشتن به استقلال ضربه می‌زدند و ایستادم‌. الان هم چوب و ضربه این انتقادات را می‌خورم ولی برای من مهم نیست که برای استقلال کار درست را انجام بدهم.»

او سپس با خطاب دادن هواداران اضافه کرد: «این را می‌خواهم به هواداران استقلال بگویم که عاشقانه تیمشان را دوست دارند و تمام وجودشان برای استقلال است؛ آقا یعنی هوادار این تیم با ۴ بازیکن کارش را شروع کرده. این تیم کی کامل بوده؟ به من بگویید کی کامل بوده؟! این تیم کامل را هنوز هم برای یک بازی دوستانه به من نداده‌اند. گفتیم بازیکن خارجی بگیرن ۱۰ روز طول کشیده تا بازیکن را بگیرند. ۱۵ روز هم طول می‌کشد تا آن بازیکن خارجی دیگر را بگیرند. ما بلانکو بازیکن خارجی خودمان را تا دو ساعت قبل از بازی نداشتیم. کی تیم من تکمیل بوده؟! همین الان بروید و ببینید ما چند نفر لیست داریم. ببینید در لیست و چیزی که در سازمان لیگ ثبت شده ما چند نفر داریم. می‌گویند سقف پر است اما ما بازیکنی نگرفته‌ایم.»

نکونام سپس با تاکید بر اینکه تیمش در هر شرایطی توانایی رقابت برای قهرمانی را دارد اینطور حرف‌هایش را از سر گرفت: «تیم من در هر شرایطی و حتی با ۱۳ بازیکن هم برای قهرمانی می‌جنگد، اما من می‌خواهم بدانم بازیکنانی مثل کاکوتا و اندونگ برای بدنسازی چقدر با تیم من زمان داشته‌اند؟! ما که علمش را نداریم اما حداقل ۴ هفته برای این کار زمان نیاز است. این بازیکن اصلاً در اختیار من نبوده. ولی ما نیاز داریم. من به احترام باشگاه و هواداران سکوت کردم و سعی کردم کارم را انجام بدم اما یک سری تغییرات سوء استفاده کردند.»

او ادامه داد: «مدیر ما بعد از بازی استقلال خوزستان نیست. من می‌گویم هر مدیری را دوست دارم بیاورند برای من هیچ ایرادی ندارد. من بالا و پایین این فوتبال را دیده‌ام، اما قشنگ‌تر نیست که تماس بگیرم و بگویند آقای نکونام زحمت کشیده‌ای یا نکشیده‌ای خداحافظ. عیبی ندارد جدا می‌شویم. این کارها را که نیاز ندارد. ما از روزی که بازی تمام شده آقای سمیعی را ندیده‌ایم. این کارها رو که ندارد. بعد عکسش را دیدیم که گفتند فتوشاپ است ولی واقعی بود (با کنایه به مدیرعامل استقلال).»

* آتیلا حجازی نیز درباره شما صحبت‌هایی کرده است. نظر شما در این باره چیست؟
- آقای سمیعی مستقیماً اظهاراتی داشتند، اما آتیلا حجازی علیه من صحبت کرد. با اینکه من او را محترم و دوست‌داشتنی می‌دانم، پاسخی ندادم. با این حال، اکنون حقیقت را بیان می‌کنم. مشابه این اتفاق در مورد داوود حق‌دوست نیز رخ داد. به او اطلاعات نادرستی داده شده و او هم این اطلاعات را بیان کرده است. از سکوت من سوءاستفاده شد و این سوال پیش می‌آید که چرا باید این‌قدر دروغ گفته شود؟ چرا از نام من استفاده می‌کنند و چرا همه علیه من شده‌اند؟

* درباره آقای هاشمی نسب هم صحبت کنید.
آقای مهدی هاشمی، که دوست من است، اشتباه اطلاعاتی به او داده شده و او نیز علیه من صحبت کرده است. در حالی که حقیقت چیز دیگری است. آقای سمیعی با مهدی هاشمی توافق کرده بود، اما بعداً از توافق خود سر باز زد. این مسئله باعث ایجاد سوءتفاهمات و مشکلاتی شد. ایشان بعد از توافق اولیه، غیب شدند و سپس شخص دیگری را به جلسه فرستادند که حتی نمی‌دانست مقابل چه کسی نشسته است و از هاشمی نسب پرسید ببخشید شما؟ خجالت‌آور است که این حرف‌ها را می‌زنم. شما یا از قصد آدمی را فرستاده بودید تا به هاشمی نسب توهین کند یا کسی را فرستادید که نمی‌دانست چه خبر است. این عدم شفافیت و اطلاعات نادرست باعث شد که مهدی هاشمی نسبت به من دچار سوءتفاهم شود و علیه من صحبت کند. من اکنون به شفافیت صحبت می‌کنم و انتظار دارم که آقای سمیعی نیز شفاف صحبت کند تا حقیقت مشخص شود.

* گفته می‌شود که وسایل پزشکی را از شما گرفته‌اند و غذای بازیکنان را نداده‌اند. آیا این موضوع صحت دارد؟
- بحث وسایل پزشکی و تغذیه کاملاً مضحک است. این اتفاقات من را به یاد زمانی می‌اندازد که در سال ۱۳۸۰ برای پاس بازی می‌کردم. تیم نتیجه نگرفته بود و ناراحت بودند. نمی‌توانم دقیقاً به یاد بیاورم چه سالی بود، اما گفتند غذای بازیکنان را قطع کرده‌اند. آن دوران دیگر گذشته است. من یک سوال دارم؛ آیا در تیم‌های حرفه‌ای دنیا وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، می‌گویند بازیکنان را با اتوبوس بفرستید و بلیط هواپیما و قطارشان را کنسل کنید؟ هر کسی باید کار خود را به درستی انجام دهد و اگر موفق نشد، کنار می‌رود و نفرات بعدی می‌آیند؛ فرقی نمی‌کند مدیر، بازیکن یا مربی باشد. این کارها بچه بازی است. شما می توانید از این رفتار بفهمید من با چه کسانی کار می کنم.

* آیا قول قهرمانی داده‌اید؟ با توجه به اینکه سال گذشته این کار را نکردید، علت این تغییر چیست؟
- بله، چون می‌دانم باید برای قهرمانی بجنگیم. اگر قرار باشد استقلال امسال برای قهرمانی نجنگد، چرا من اینجا هستم؟ چرا هر روز تمرین می‌کنم؟ من با چهار بازیکن تمرین کردم، چون می‌دانستم این تیم آینده خوبی دارد. اگر نمی‌دانستم، نمی‌ماندم. پارسال هیچکس فکر نمی‌کرد که این تیم حتی نایب‌قهرمان شود، به ناحق دوم شدیم و جام را از ما گرفتند. اما من می‌دانستم این تیم می‌تواند امسال قهرمان شود و به همین دلیل ماندم. اما الان جو و شرایطی برای تیم و بازیکنان ایجاد شده که اصلاً خوب نیست.

* در هفته‌های آینده چند بازی فوق‌العاده حساس دارید؛ دربی پایتخت، الغرافه، السد. به نظرتان این وضعیت را چه کسی باید جواب دهد؟
- خودشان باید بیایند و جواب بدهند. تیم الان در شرایطی قرار دارد که بازیکنان از رفتار هلدینگ و مدیریت به‌ویژه مدیریت باشگاه عصبی هستند. چطور ممکن است مدیریت باشگاه پیدایش نشود؟ سرپرست تیم خبر ندارد که مدیرعامل کجاست و او فقط شایعاتی در فضای مجازی پخش می کند. فضای مجازی اسمش رویش است و در فوتبال هیچ جایگاهی ندارد. فوتبال در زمین است؛ باید کار خود را آنجا انجام دهیم، چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم و چه مساوی کنیم. تیم هوادار دارد؛ آنها زندگی خود را برای این تیم می‌گذارند و با وجود مشکلات اقتصادی، برای تشویق تیم به استادیوم می‌آیند. شما باید به مردم بگویید امسال چه اتفاقی افتاده است. بیایید بگویید که چرا سه هفته قرارداد بلانکو را ثبت نکردید؟ من لیست دادم و گفتم این بازیکن خارجی (زیلیکیچ) را نفر آخر به شما خواهم گفت که اصلا قرارداد او را ثبت کنید یا خیر. ولی نام او را به عنوان اولین نفر ثبت کرده اند. اصلا بگویید هزار تومان پولش بوده است. قول می دهم این بازیکن در هیچ تیمی در لیگ ایران نمی تواند بازی کند.

* در مورد جذب بازیکنان خارجی نظرتان چیست؟
- ببینید، من اگر یک بازیکن خارجی را بخواهم بگیرم، ۵ تا ۶ بازی او را می‌بینم، کلی خلاصه بازی‌هایش را می‌بینم و آخر سر تنم می‌لرزد که خدایا نکند اشتباه کرده باشم. اما برخی پشت کامپیوتر می‌نشینند و فقط درصدها را بررسی می‌کنند. خیلی حرف‌ها دارم که باید زده شود، چون هواداران باید بدانند که من کسی نیستم که تحلیل بازی‌هایم را به کسی بسپارم. من خودم همه چیز را درباره فوتبال می‌دانم.

* گفته می‌شود که در مورد یامگا، شما او را نخواسته‌اید. آیا این موضوع صحت دارد؟
- آمدند و گفتند من یامگا را نمی خواهم. من یامگا را واقعاً دوست دارم. او یک فوتبالیست حرفه‌ای، با شخصیت، اخلاق‌مدار و کاملاً حرفه‌ای است؛ در واقع، یک جنتلمن کامل. اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌توانست بازی کند. اگر حتی ۷۰ درصد توانایی بازی داشت، من حتماً او را در تیم نگه می‌داشتم چون مردانگی نیست. این که او نمی‌توانست بازی کند. متأسفانه باشگاه هیچ‌گاه در این باره صحبت نکرد و حتی از او تشکر هم نشد. من موافقم آن بازیکن خارجی (زیلیکیچ) برود و یامگا بماند. منتظر محمد را چه کسی گفت نمی خواهم؟ اگر من نبودم که گلر خارجی را به جای سیدحسین حسینی می گرفتند.

* در مورد بازیکنان خارجی که جذب کرده‌اید، چه نظری دارید؟
- بازیکنانی که من انتخاب کردم، عملکردشان تا اینجای فصل مشخص است و امیدوارم تا آخر فصل خوب عمل کنند و شرمنده نشویم. برای جذب یک بازیکن خارجی، من ۵ تا ۶ بازی او را می‌بینم و کلی خلاصه بازی‌هایش را بررسی می‌کنم. در نهایت، با ترس و لرز تصمیم می‌گیرم، چون نمی‌خواهم هواداران ناراحت شوند و هزاران حرف پشت سرم باشد. اما برخی افراد پشت کامپیوتر می‌نشینند و فقط آمار و ارقام را بررسی می‌کنند. خیلی از مسائل وجود دارد که باید مطرح شود، چرا که هواداران باید بدانند که من کسی نیستم که تحلیل بازی‌هایم را به کسی دیگر بسپارم تا برای من آنالیز کمک. من خودم همه چیز را درباره فوتبال می‌دانم و عمرم را در فوتبال گذاشته ام.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره