نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

قانون جنجالی به هیئت رئیسه فدراسیون می‌رود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
قانون جنجالی به هیئت رئیسه فدراسیون می‌رود

ورزش 3/ماجرای الزام باشگاه‌ها به استفاده از دو بازیکن زیر 21 سال روی نیمکت خود در مسابقات لیگ برتر موجب اعتراض بسیاری از سرمربیان و مدیران شده است. این قانون که چند روز مانده به شروع لیگ بیست‌وچهارم تصویب شد و یک روز قبل از شروع بازی‌ها ابلاغ شد، در شرایطی اجرا می‌شود که باشگاه‌ها بر اساس قانون قبلی یارگیری کردند و حالا به مشکل بزرگی خورده‌اند.
بر اساس این قانون باشگاه‌ها باید در هر شرایطی 7 بازیکن بزرگسال روی نیمکت داشته باشند و دو بازیکن دیگر را باید از سهمیه زیر 21 سال انتخاب کنند. این در حالی است که هر تیم 20 بازیکن بزرگسال، 8 سهمیه زیر 23 سال و دو سهمیه زیر 25 سال در اختیار دارد و این موضوع باعث دردسرهای زیادی برای باشگاه‌ها شده است.
در پی نامه‌نگاری اکثر باشگاه‌های لیگ برتری با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، مجید جلالی، رئیس توسعه و پیشرفت فدراسیون که حامی اصلی قانون جنجالی است، قرار است این قانون را دوباره مورد بازبینی با کمیته فنی قرار بدهد و به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ببرد.
احتمالا در جلسه بعدی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شاهد بررسی دوباره قانون اجبار برای استفاده از دو بازیکن زیر 21 سال روی نیمکت خواهیم بود. موضوعی که می‌تواند به ایجاد تغییراتی در این قانون شود.
باشگاه‌های لیگ برتری خواهان آن هستند که اگر دو سهمیه زیر 21 سال باید روی نیمکت بنشیند، حداقل یک نفر دیگر به نیمکت‌نشینان اضافه کنند تا با شرایط بهتری کار را ادامه بدهند
باید دید در آینده چه اتفاق جدیدی را حول این قانون پرحاشیه خواهیم بود؛ آیا فدراسیون فوتبال در این خصوص کوتاه خواهد آمد


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره