نماد آخرین خبر

سپاهان بزرگ‌ترین فروشنده بازار در ایران

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
سپاهان بزرگ‌ترین فروشنده بازار در ایران

ورزش 3/سپاهان با جذب ابوبکار کامارا به فعالیت خود در پنجره تابستانی خاتمه داد و حالا فقط مدیران این باشگاه یک دغدغه دارند.نقل 
پنجره تابستانی لیگ بیست و چهارم برای سپاهان بسیار نگران کننده آغاز شد. چند بازیکن کلیدی سال‌های گذشته این تیم ساز جدایی کوک کردند و این همان تصمیمی بود که مورایس هم اتخاذ کرده بود. اما در ادامه با اصرار مدیران برای حفظ مورایس و پاسخ مثبت این سرمربی پرتغالی رفته رفته همه چیز روی روال خود قرار گرفت و مدیران باشگاه توانستند به خوبی ضمن پایین آوردن میانگین سنی تیم، جای ستاره‌های جدا شده را نیز به خوبی پر کنند.
با این حال در این بین بازیکنانی شاخصی نظیر شهریار مغانلو، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و محمدجواد حسین‌نژاد جدا شده بودند و بازسازی تیم کار ساده‌ای نبود. 

با این حال مدیران باشگاه خیلی زود وارد عمل شدند و با جذب ۷ بازیکن از لیگ برتر فوتبال ایران و دو بازیکن تراز اول خارجی شرایط را تغییر دادند. تا حالا عمق اسکوآد سپاهان در پست‌های مختلف به شکل زیر آماده حضور در سه جام (لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی) شده است:

* خط دروازه 
در این بخش مورایس پیام نیازمند و نیما میرزازاد را در اختیار دارد که خیال او و پائولو سانتوس مربی گلرهای تیم را بابت این پست مهم در طول فصل راحت می‌کنند.

* قلب خط دفاعی 
در پست دفاع میانی مورایس روزهای پر فرار و نشیبی را تجربه کرده است. محمد دانشگر، هادی محمدی، امین حزباوی و وحدت حنانوف به علاوه سیاوش یزدانی بازیکنانی هستند که در دسترس مورایس قرار دارند، اما سرمربی پرتغالی به نظر قید سیاوش یزدانی را زده است. از سوی دیگر مدیران باشگه قصدی برای صدور رضایت‌نامه جهت جدایی دانشگر ندارند تا در مجموع وضعیت در این بخش هم برای سپاهان امیدوارکننده و قابل اتکا باشد.

* دفاع راست 
در پست دفاع راست مورایس سه گزینه در اختیار دارد. گزینه اول و تخصصی او صالح حردانی است که برای جانشینی رامین رضائیان وارد شده، اما در صورتی که مورایس قصدی برای استفاده از این بازیکن نداشته باشد، وحدت حنانوف و آریا یوسفی دو گزینه دیگری هستند که می‌توانند در پست دفاع راست مورد استفاده قرار بگیرند. پس مورایس در این پست هم دغدغه ای ندارد.
* دفاع چپ
طی دو سال اخیر میلاد زکی‌پور این قسمت از زمین را به نام خود زده بود، اما حالا مورایس به حسین گودرزی جوان اعتماد کرده و این بازیکن 23 ساله که فصل گذشته در شمس آذر درخشید هم توانسته پاسخ اعتماد مورایس را بدهد. بازیکن جایگزین در این پست هم آریا یوسفی خواهد بود و البته مورایس پیش‌تر از دابو هم در پست دفاع چپ استفاده کرده است. مهدی حسینی دیگر بازیکنی است که در پست دفاع میانی و دفاع چپ می‌تواند به کمک سپاهان در طول مسابقات طولانی و فشرده فصل بیاید.

* هافبک میانی 
با جذب انزونزی شرایط برای سپاهان در این بخش از زمین ایده‌آل شده و مورایس و دستیارانش می‌توانند از چند ترکیب متفاوت استفاده کنند. محمد کریمی، برایان دابو، استیون انزونزی، ارشیا سرشوق، علی احمدی و عباس حبیبی ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه در دسترس مورایس در این پست هستند که باید دید مورایس چطور از این نفرات در طول فصل بهره خواهد برد.

* هافبک‌های چپ و راست 
مورایس در دو بخش چپ و راست میانی و هجومی تیمش چند بازیکن قابل اتکا در اختیار دارد که شرایط را برای این مربی در این بخش از زمین هم به مانند مناطق دیگر امیدوارکننده‌ می‌کند. محبی و شکاری گزینه‌های مورایس برای حضور در پست وینگر چپ هستند و لیموچی و آقایی‌پور نیز این قابلیت را برای حضور در پست وینگر راست دارند تا کادر فنی سپاهان خیلی نگرانی خاصی برای انتخاب بازیکن در این قسمت از زمین نداشته باشد. ضمن اینکه رضا اسدی هم برای حضور در این پست در دسترس خواهد بود.

* مهاجم هدف 
جذب ابوبکر کامارا گام مهمی از سوی مدیران باشگاه اصفهانی بود تا آخرین نیاز و نقطه ضعف سپاهان را پوشش بدهند. با جذب این مهاجم حالا مورایس انتخاب‌های زیادی نیز در خط هجومی خواهد داشت و می‌تواند از میان کامارا، کاوه رضایی، رضا اسدی و حتی جواد آقایی‌پور که توانایی بازی در راس خط آتش تیم را دارند، یکی را انتخاب کند.

* حسرت بزرگ 
با وجود ورود ناامیدکننده سپاهان به بازار نقل و انتقالات که چند ستاره این تیم جدا شدند و مورایس هم در آستانه جدایی قرار گرفته بود، مدیران باشگاه خیلی خوب توانستند تیم خود را ترمیم کنند و میانگین سنی را هم پایین بیاورند. در این شرایط همانطور که مشاهده کردید مورایس در پست‌های مختلف بازیکنان قابل اتکایی در اختیار دارد که می‌توانند نتیجه مسابقات را با توانایی‌هایی که دارند تغییر بدهند.
به نظر می‌‌رسد سپاهان و مورایس که در حال حاضر نیز با 9 امتیاز از 3 مسابقه صدرنشین هستند، اگر به مانند سال گذشته وارد حاشیه نشوند، شانس‌شان برای قهرمانی با بازیکنانی که شمرده شدند، اصلا کم نخواهد بود.
* البته فعلا سپاهانی‌ها یک دغدغه بزرگ هم دارند و آن ثبت قرارداد 3 بازیکن تیم استیون انزونزی، بوبکر کامارا و مهدی لیموچی است. ثبت قرارداد این سه بازیکن شاید مدیران باشگاه سپاهان را مجبور کند که روی نام یکی دو سه بازیکن شاخص تیم نظیر اسدی یا یزدانی خط کشیده شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره