نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

خبر خوش فدراسیون به پرسپولیس و تراکتور!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
خبر خوش فدراسیون به پرسپولیس و تراکتور!

ورزش 3/فدراسیون فوتبال ایران احتمالا اجازه ثبت قرارداد بازیکنان بزرگسال جدید را به باشگاه‌ها خواهد داد.
تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران در فصل گذشته نمی‌توانستند از سهمیه بازیکن زیر 25 سال در فهرست نفرات خود استفاده کنند، اما در فصل جدید فدراسیون فوتبال مجددا این سهمیه را برگردانده، اما برخی باشگاه‌ها با مشکل ثبت قرارداد مهره‌های قدیمی خود برای حضور در این لیست و استفاده از این سهمیه مواجه هستند.
برای مثال باشگاه پرسپولیس برای اوستون اورونوف، تراکتور برای امیرحسین حسین‌زاده، نساجی مازندران برای امیرمحمد هوشمند و ... که همه آنها زیر 25 سال محسوب می‌شوند ولی سال گذشته در لیست زیر 23 سال نبودند، از فدراسیون فوتبال درخواست کردند تا اجازه انجام این کار را بدهند و این نفرات را در فهرست بزرگسالان اضافه نکنند که پیش‌بینی می‌شود این درخواست مورد تایید قرار بگیرد.
منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نشست خبری عصر امروز عنوان کرد: برخی باشگاه‌ها درخواست کردند که یک الی دو بازیکن (چه داخلی و چه خارجی) را به لیست نفرات‌شان اضافه کنند که این موضوع قابل بحث است. از قول خودم می‌گویم که حرف آن باشگاه‌ها منطقی است چون رقبای آنها افزایش یافتند. قطعا خودم از این مسئله دفاع می‌کنم و شنبه آن را مورد بررسی و طرح قرار می‌دهم تا اگر به اجماع برسیم، اجرایی کنیم.

او ادامه داد: چند باشگاه مثل نساجی مازندران، فولاد خوزستان، پرسپولیس و ... تقاضای اصلاح و اضافه شدن برخی نفرات‌شان به لیست زیر 25 سال را داشتند؛ آن هم در حالی که سال گذشته این بازیکنان در لیست زیر 23 سال نبودند.

قنبرزاده اضافه کرد: بنده صحبت‌های آقای درویش، مدیرعامل و شهریاری، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را شنیدم که اظهارات‌شان در این باره درست بود. آنها می‌گفتند در سال گذشته سهمیه زیر 25 سال برای تیم‌ها نداشتیم که بتوانیم بازیکنی مثل اورونوف را در آن فهرست قرار بدهیم و این بازیکن در آن زمان 23 سال و 6 ماه سن داشت. به همین دلیل او را در لیست بزرگسالان رد کردیم ولی در حال حاضر این قانون برای قراردادن بازیکن در لیست زیر 25 سال گُنگ است.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس می‌گوید طبیعی است که ما سال گذشت با اورونوف قرارداد بستیم و نمی‌توانستیم او را به لیست زیر 23 سال ببریم و حالا هم باید زیر 25 سال محسوب شود. بنده به‌عنوان یک عضو در کارگروه، مسئله مطرح شده از سوی چند باشگاه را بررسی می‌کنم و معتقدم این مسئله هیچ ضرری نمی‌رساند و تداخلی با قوانین ندارد. ما امسال قانون را تغییر دادیم و قطعا این موضوع هم اصلاح خواهد شد. سعی داریم این موضوع را در روز شنبه اصلاح کنیم و امیدوارم این دغدغه هم برای باشگاه‌ها برطرف شود.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره