نماد آخرین خبر

روزنامه ملت چین: احتمال برکناری برانکو زیاد است

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
روزنامه ملت چین: احتمال برکناری برانکو زیاد است

ورزش 3/روزنامه‌های چینی مدعی هستند که جدایی برانکو از تیم ملی این کشور قطعی بوده و حتی فدراسیون فوتبال نیز در حال مذاکره با جانشین اوست.
 پس از شکست دو بر یک برابر عربستانی که نزدیک به 87 دقیقه با یک یار کمتر بازی می‌کرد، برانکو را به برکناری نزدیک کرده است. رسانه سوهو چین نوشته است: به‌نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال چین بار دیگر به‌دنبال تغییر سرمربی است. در ابتدای کار ایوانکوویچ، هواداران و رسانه‌ها از او تمجید می‌کردند و نوآوری‌های او را تحسین می‌کردند، اما اکنون رفتارها و تصمیمات او به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. دلیل اصلی این تغییر نگرش، نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال چین است.
البته برخی از تصمیمات ایوانکوویچ واقعاً جای بحث دارد. نخست، زمان‌بندی تغییرات تاکتیکی در جریان بازی. در مسابقه اخیر تیم ملی چین مقابل عربستان سعودی، در نیمه دوم، بازیکنان چینی از لحاظ فیزیکی به وضوح دچار خستگی شدند. تیم مربیگری چینی پیشنهاد تعویض بازیکنان را به ایوانکوویچ داد، اما او این پیشنهاد را رد کرد. هنگامی که نتیجه به نفع حریف شد، ایوانکوویچ تازه اقدام به تعویض کرد، اما دیگر زمان کمی باقی مانده بود!
دوم، افشای زودهنگام تاکتیک‌ها! چه در بازی مقابل تیم ملی ژاپن و چه در بازی مقابل عربستان، تاکتیک‌های ایوانکوویچ از قبل لو رفته بودند. از آنجا که چین به‌لحاظ قدرت از حریفانش ضعیف‌تر بود، افشای تاکتیک‌ها باعث شد که تیم‌های حریف با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به میدان بیایند و تیم ملی چین را تحت فشار قرار دهند و برد در این شرایط تقریباً غیرممکن شد. به همین دلیل، پس از پایان دومین بازی مرحله گروهی، در محل بازی صدای درخواست‌ها برای برکناری ایوانکوویچ شنیده شد.
این درخواست‌ها تنها به هواداران محدود نماند، رسانه‌های رسمی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. "روزنامه مردم" به‌شدت از عملکرد ایوانکوویچ در بازی مقابل عربستان انتقاد کرد. آن‌ها اعلام کردند که تیم ملی فوتبال چین فرصت‌های خوبی را از دست داد و سرمربی ایوانکوویچ مسئول اصلی این ناکامی است. در واقع، تیم چین می‌توانست این بازی را به نفع خود به پایان برساند، چرا که در ۲۰ دقیقه ابتدایی با نتیجه ۱-۰ پیش بود و از نظر تعداد بازیکن نیز برتری داشت. اما در پایان هر دو نیمه، تیم چین از حریف گل دریافت کرد و در نهایت شکست خورد. در این بین، تصمیمات و ترکیب‌های ایوانکوویچ به‌وضوح مشکل داشت.
اکنون برکناری ایوانکوویچ تقریباً قطعی است، اما او همچنان به‌دنبال حفظ سمت خود است و می‌خواهد فرصت دیگری برای اثبات خود داشته باشد. او اخیراً به فدراسیون فوتبال چین رفته و با آن‌ها مذاکراتی داشته است. با این حال، پس از اظهار نظر رسانه رسمی "روزنامه مردم"، احتمال ماندن او کمتر شده است.
در صورت برکناری ایوانکوویچ، چه کسی جایگزین او خواهد شد؟ هواداران امیدوارند که گائو هونگبو بار دیگر به میدان بازگردد! در روزهای اخیر، شبکه‌های اجتماعی گائو هونگبو با استقبال گرم هواداران روبه‌رو شده است. برخی از هواداران او را با عباراتی مانند "تیم در خطر است، سریع برگرد" فراخوانده‌اند. گائو هونگبو در دوران مربیگری خود، نتایج خوبی با تیم ملی چین کسب کرده بود و به همین دلیل، در ذهن هواداران تأثیر عمیقی گذاشته است.


اما دیدگاه هواداران با فدراسیون فوتبال چین متفاوت است. فدراسیون تمایل بیشتری به استخدام یک مربی خارجی دارد. "روزنامه جوانان پکن" فاش کرده که سرمربی جدید تیم ملی چین مشخص شده است و او کسی نیست جز آنتونیو، سرمربی فعلی تیم ملی زیر ۲۱ سال چین. به گفته برخی منابع، آنتونیو در حال حاضر به پکن رسیده و در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال چین است.
آیا گائو هونگبو هدایت تیم را بر عهده خواهد گرفت؟ یا آنتونیو به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب خواهد شد؟ یا شاید ایوانکوویچ همچنان در سمت خود باقی بماند؟ فدراسیون فوتبال چین به زودی تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره