نماد آخرین خبر

نوبت قاسمپور است که به پر و پای تیلور بپیچد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
نوبت قاسمپور است که به پر و پای تیلور بپیچد!

ورزش 3/دیوید تیلور، قهرمان آمریکایی، پس از پنج ماه دوری‌، دوباره به تشک کشتی برمی‌گردد تا حریف احتمالی کامران قاسمپور شود.
 همین چند هفته پیش، به نظر می‌رسید که دیوید تیلور، اسطوره کشتی ایالت پنسیلوانیا، دیگر هرگز در مسابقات شرکت نخواهد کرد.
با این حال نظر او عوض شده است. بعدازظهر پنج‌شنبه، خبر رسید که تیلور برای مسابقات انتخابی جهانی که قرار است این هفته در اوماها برگزار شود، به تشک کشتی برمی‌گردد.
اگرچه تیلور سه عنوان جهانی و مدال طلای المپیک 2020 خود را در وزن 86 کیلوگرم به دست آورد، او قرار است در بازگشت به تشک در وزن 92 کیلوگرم رقابت کند. مزیتی که این بازیکن 33 ساله دارد این است که ورزشکاران المپیکی در این مسابقات حضور نخواهند داشت
تیلور تنها پنج ماه از مسابقات دور بوده و همچنان می‌تواند یک مدعی باشد. در بهار گذشته، تیلور سرمربی تیم اوکلاهاما شد، اقدامی که موج بزرگی در کشتی آمریکا ایجاد کرد.
او در کنفرانس مطبوعاتی مراسم معارفه خود گفت که این انتخاب به معنای پایان حرفه‌ او بود و به نظر می‌رسید که پرونده دوران تیلور بسته شده است.
با این حال برنامه‌های تیلور تغییر کرده و او در مسابقات انتخابی جهانی شرکت خواهد کرد. او خیلی هم از شرایط مسابقه دور نبوده است.
آوریل گذشته، او با آرون بروکس، در وزن 86 کیلوگرم کشتی گرفت. در مجموعه ورزشی بریس جردن در ایالت پنسیلوانیا، بروکس تیلور را در دو مسابقه متوالی شکست داد و به المپیک پاریس رسید، جایی که برنز این رقابت‌ها را کسب کرد. به نظر می‌رسید که این پایان تیلور بود اما حداقل فعلا اینطور نیست.
با این تصمیم اکنون همه در انتظار رویارویی کامران قاسمپور و تیلور در مسابقات جهانی خواهند بود. قاسمپور به عنوان قهرمان جهان در وزن 92 کیلوگرم در مسابقات انتخابی ایران سهمیه جهانی را کسب کرد و بالاخره پایان انتظارات برای نبرد تیلور و قاسمپور رسید.


این نبرد به نظر می‌رسید که در المپیک قبلی اتفاق می‌افتد اما در ایران در نهایت حسن یزدانی به عنوان نماینده وزن 86 کیلوگرم به المپیک رفت و تیلور هم با شکست مقابل بروکس به این رقابت‌ها نرسید. پس از کسب مقام چهارمی المپیک توسط بروکس، به نظر می‌رسد تیلور ترغیب شد تا به تشک کشتی بازگردد اگرچه در یک وزن بالاتر قرار می‌گیرد که به خودی خود هیجان بسیار بالایی دارد.
ناگفته نماند، این احتمال وجود دارد که تیلور پس از انجام این مسابقه در اوزان غیرالمپیکی دوباره به وزن 86 کیلوگرم بازگردد و در این وزن به دنبال پیشبرد اهدافش باشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره