نماد آخرین خبر

رقابت استقلال و پرسپولیس با تیم‌های چندملیتی قطر و عربستان

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رقابت استقلال و پرسپولیس با تیم‌های چندملیتی قطر و عربستان

ورزش 3/هفته نخست لیگ نخبگان آسیا| رقابت استقلال و پرسپولیس با تیم‌های چندملیتی قطر و عربستان

در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفانی از قطر و عربستان می‌روند.

هفته نخست لیگ نخبگان آسیا از دوشنبه آغاز می شود. رقابتی که بهترین و بزرگ ترین باشگاه های فوتبال آسیا در آن حضور دارند. رقابتی تقریبا نابرابر برای استقلال و پرسپولیس! آنها با کمترین امکانات و بودجه های بسیار پایین باید با تیم هایی رقابت کنند که هم از نظر مالی برترین هستند و هم از امکاناتی حتی از بزرگ ترین باشگاه های اروپایی و مطرح جهان هم بهترند! از کج سلیقگی کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه ریزی مسابقات همین نکته کافی است که هر دو تیم دوشنبه شب و با نیم ساعت تاخیر به میدان می روند.

استقلال ساعت 21 در شهر قدس بازی دارد و پرسپولیس هم ساعت 21:30 در عربستان به میدان می رود.

نگاه به این دومسابقه می اندازیم؛

استقلال – الغرافه قطر؛ اولین حضور آبی پوشان ایران در لیگ نخبگان آسیا 

استقلال بعد از چند روز هیاهو در خصوص وضعیت کادرفنی در نهایت به ثبات و آرامش رسید و جواد نکونام ابقا شد و برخی مدیران باشگاه نیز در تمرین تیم حاضر شدند تا به بازیکنان نشان داده شود که باشگاه تمام قد پشت سرنکونام است. 

استقلال 19 روز بعد از باخت به استقلال خوزستان حالا اولین حضورش را در لیگ نخبگان تجربه می کند آن هم مقابل تیم الغرافه قطر که برای همه ایرانی ها نامی آشناست چون بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی و مهدی طارمی در این تیم بازی کرده اند. از سویی دیگر حتی استراماچونی سرمربی اسبق استقلال برای مدتی هدایت فنی این تیم را برعهده داشته است.

پدرو مارتینز پرتغالی، سرمربی سابق تیم‌های ماریتیمو، ریو آوه، ویتوریا گیمارش و المپیاکوس اکنون هدایت این تیم چند ملیتی قطر را برعهده دارد تیمی که خوسلو بازیکن سابق رئال مادرید را در خدمت دارد. او رئال به قهرمانی لالیگا، سوپرجام و لیگ قهرمانان اروپا رسید و قهرمانی لیگ ملت‌ها با اسپانیا را نیز در کارنامه دارد. 

چنین تیمی مقابل استقلال قرار می گیرد که سایر بازیکنان خارجی اش هم همگی مطرح و تعیین کننده هستند.

با این حال اگر استقلال ایران فوتبالی با برنامه ارایه بدهد و هوشمندانه بازی کند شکست دادن الغرافه قطر دور از دسترس نخواهد بود. اهالی فوتبال امیدوارند آبی پوشان ایرانی در گام نخست اولین برد را برای فوتبال کشورمان رقم بزنند. استقلال حتی برای میزبانی در نخستین بازی مشکلاتی حیرت انگیز داشت و در نهایت بازی به ورزشگاه شهدای شهر قدس رسید ورزشگاهی که از نظر ظرفیت تماشاگر به هیچ عنوان جوابگوی هواداران مشتاق استقلال نخواهد بود!استقلال مقابل الغرافه هیچ وقت شکست نخورده است.

الاهلی عربستان- پرسپولیس؛ رقابت با تیم چند ملیتی و مهاجم 3 هزار میلیارد تومانی!

 این دو تیم از سال 1396 تاکنون 4 بار باهم بازی کرده اند که دو برد سهم پرسپولیس، یک برد سهم الاهلی بوده و یک مسابقه هم مساوی تمام شده است اما فوتبال عربستان در یکی دو سال اخیر سرمایه گذاری هنگفتی روی فوتبال باشگاهی خود کرده و فوق ستاره های بزرگ فوتبال دنیا را جذب کرده است. 

تیم الاهلی نیز به تازگی ایوان  تونی مهاجم  28 ساله انگلیسی تیم برنتفورد را  با مبلغ ۵۰ میلیون یورو به خدمت گرفت بازیکنی که ، جمعه شب و در دیدار برابر النصر، برای اولین بار با پیراهن تیم جدیدش به میدان رفت ولی برخلاف انتظارها درخششی نداشت!

بازیکنی که اگر ضرب و تقسیم ریال و دلاری بکنیم دستمزدش به پول ما بیش از 3 هزار میلیارد تومان می شود! یعنی بیش از بودجه کل سه تیم استقلال، پرسپولیس و حتی سپاهان! بنابراین پرسپولیس باید با چنین تیمی باید بازی کند.

ما مثل همیشه به قدرت و استعداد  و غیرت جوانان ایرانی  دل بسته هستیم و امیدواریم که پرسپولیس هم بتواند از پس حریف چند ملیتی خود با فوق ستاره هایش بربیاید. لیگ نخبگان آسیا یعنی جایی که گاهی حتی باشگاه های اروپایی نیز حسرت داشتن چنین ستاره هایی را دارند و پرسپولیس باید نشان بدهد که توانایی هایش بیش از این هاست.

سرمربی الاهلی نیز یک مربی جوان 36 ساله آلمانی به نام ماتیاس یاسیله است و گاریدو اسپانیایی باید هنر و دانش مربیگری خود را مقابل این تیم عربستانی به نمایش بگذارد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره