نماد آخرین خبر

بنی‌طبا: تبدیل شدن دو طلای پاراجودو به یک نقره در پاریس تلخ بود

منبع
فارس
بروزرسانی
بنی‌طبا: تبدیل شدن دو طلای پاراجودو به یک نقره در پاریس تلخ بود

فارس/نایب قهرمان پارالمپیک گفت:‌ واقعیت تلخی وجود دارد که دو طلا تبدیل به یک نقره شده است و این واقعیت انکار ناپذیر است.
میثم بنی‌طبا، نایب‌قهرمان پارالمپیک 2024 پاریس در رشته پاراجودو درباره قول‌هایی که رئیس کمیته ملی پارالمپیک به ملی‌پوشان پاراجودو داده بود  گفت: آقای کارگری به تمام قول‌هایی که به ما دادند عمل کردند. ما در جلسه‌ای که داشتیم قرار بر این بود که برای تمرینات و همراهی ما یک مربی دیگر حضور داشته باشد که آقای زکریا که قرار نبود با تیم همراه باشد در کنار تیم حضور یافت.وی افزود: با توجه به اینکه آقای نوری به‌خاطر کلاس‌بندی خط خورد ما تنها دو ورزشکار بودیم و دو مربی هم همراه ما اعزام شدند. قرار بود آقای یوسف‌زاده و آقای امینی همراه تیم بیایند که آقای امینی به عنوان سرپرست آمدند.

بنی‌طبا گفت: این کار، کار سختی بود و با توجه به اینکه محدودیتی که کاروان برای اعزام افراد داشت این فشار متحمل شد و ما دو ورزشکار بودیم که با سه نفر کادر فنی به بازی‌ها اعزام شدیم و قولی که آقای کارگری به ما داده بود عملی شد و من هم از وی تشکر ویژه می‌کنم.نایب‌قهرمان پارالمپیک پاریس درباره افت فاحش این رشته نسبت به پارالمپیک توکیو گفت: به نظر من باید یک کمیته فنی با حضور ورزشکاران تشکیل شود.

این موضوع باید آسیب‌شناسی شود و واقعیت تلخی وجود دارد که دو طلا تبدیل به یک نقره شده است و این واقعیت انکارناپذیر است. من در اکثر مسابقات با همین حریف‌ها مدال طلا گرفته بودم.
وی افزود: یک کمیته فنی واقعی با حضور ورزشکاران، مربیان و کارشناسان باید تشکیل شود. نتایج بهتری هم می‌توانست برای پاراجودو شکل گیرد، از تعداد سهمیه‌ها گرفته تا مدال‌ها.

من به خاطر مدالی که گرفتم شاید نتوانم کارشناسانه به این ماجرا نگاه کنم اما این کمیته فنی حتماً باید با حضور ورزشکاران تشکیل شود و به‌گونه‌ای نباشد که ورزشکاران نباشند و نتوانند حرفی بزنند.بنی‌طبا درباره توجه نکردن مسئولین شهر اصفهان به ورزشکاران و مدال‌آوران پارالمپیک گفت: متأسفانه اتفاق بدی که در اصفهان افتاده و رایج و متداول شده است همین است.

در تجلیل از قهرمانان در همه استان‌ها یک فرهنگی ایجاد شده است.وی افزود: به طور مثال استان در استان فارس شورای شهر گفته است 10 تا 30 سکه به طلا تا برنز می‌دهیم و ارگان‌های مختلف هم جوایز مختلف دیگر در نظر گرفته‌اند اما متأسفانه در اصفهان فرهنگ غلط باب شده است و می‌گویند که استان ما خیلی مدال دارد و یعنی ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت!ملی‌پوش پاراجودو گفت: می‌گوییم این که دلیل نمی‌شود.

ما چون زیاد مدال می‌گیریم باید ضربه بخوریم؟ در پارالمپیک 5 یا 6 مدال گرفتیم. اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و این اتفاق نباید برای ورزشکاران بیفتد.بنی‌طبا گفت: سالیان سال است که ما از شورای چیزی نمی‌بینیم. شهرداری ما را دعوت می‌کند و 200 هزار تومان بن می‌دهد و این پول، پول کرایه اسنپ است. متأسفانه از لحاظ تجلیل و مالی شهر ما خیلی کم کار بوده است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از آهن، فولاد و سنگ کشور از اصفهان تهیه می‌شود و این شهر باید برای ورزشکاران بهشت باشد اما اینگونه نیست. آقای صدری احترام ویژه‌ای به ورزشکاران می‌گذارند و امیدوارم از لحاظ مالی هم رعایت شود.
نایب‌قهرمان پارالمپیک پاریس در آخر گفت: بچه‌های پارالمپیکی محدودیت‌های زیادی ازجمله اشتغال دارند. الان که 4 سال یکبار یک اتفاقی می‌افتد حمایت‌کردن ورزشکاران کار نشدنی نباشد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره